Здравейте, съфорумци. Понеже предполагам, че този форум се посещава предимно от хора-ентусиасти с креативна мисъл, работещи в много и различни сфери реших да пусна едно запитване. Нужни са ми жокери за клапан с вакуумно управление. Или по-точно, от какво да взема такъв клапан, за да е подходящ за целта ми. А тя е следната. Автомобилът ми има АГУ и искам леко да оптимизирам смесите в някои по-интересни режими на работа - а именно в режим на натиснат цензура на газта в различните положения. Доколкото зная в колектора на автомобила има подналягане, което е с различна стойност при различните режими на работа на мотора и зависи пряко от положението на дроселовата клапа. При отворена напълно (натиснат цензура на газта докрай) подналягането предполагам почти се изравнява с атмосферното, а при отпуснат докрай цензура на газта - обратно, подналягането увеличава стойността си (т.е. имаме по-"силен" вакуум). Моята идея се състои в това да намеря/пригодя клапан, който е управляван вакуумно. Т.е. вакуумът от всм.колектор на автомобила е възлов в определянето доколко да се отвори клапата, която се намира между входа и изхода на пътя на газта. На схемата съм нарисувал двете крайни положения - нормално затворено (когато е отпуснат педала на газта и вакуумът е най-голям) и нормално отворено (когато педалът на газта е натиснат докрай). Така смятам, че рязкото обедняване на сместа при АГУ (съпроводено със замисляне) би могло да се сведе до минимум.
Ще обясня накратко схемата, както и принципния й начин на работа. Компоненти:
1. Щуцер, вход вакуум от всм.колектор.
2. Клапа
3. Регулиращ винт (все пак е добре да има и такъв, за да може да подлежи на реглаж силата необходима за отваряне на клапата 2)
На 1 получаваме доста силен вакуум от колектора. Клапата би следвало да стои в положение NC, тъй като тук не е необходимо подаване на допълнително количество газ. Със започване на натискането на педала на газта клапата полека започва да се отваря и да осигурява възможно най-добра, като качество, смес. Идеята позволява също така при ниски натоварвания (ПХ или много ниски обороти, с които се движи колата) сместа да се настрои в полза на по-ниския разход, тъй като реално погледнато през единия щуцер на тройника, който сме оставили с конвенционалния болт, с който се регулира количество/качество на сместа, е нужно да минава газ, колкото колата да има стабилен ПХ без детонации. Оттам насетне през другия щуцер на газовия тройник количеството газ се променя динамично, с простата идея сместа да е максимално близко до оптималната (нито да е бедна, нито да е много богата).
От какво мога да ползвам такъв клапан? Автомобил, битова техника? Машина някоя?
Ще обясня накратко схемата, както и принципния й начин на работа. Компоненти:
1. Щуцер, вход вакуум от всм.колектор.
2. Клапа
3. Регулиращ винт (все пак е добре да има и такъв, за да може да подлежи на реглаж силата необходима за отваряне на клапата 2)
На 1 получаваме доста силен вакуум от колектора. Клапата би следвало да стои в положение NC, тъй като тук не е необходимо подаване на допълнително количество газ. Със започване на натискането на педала на газта клапата полека започва да се отваря и да осигурява възможно най-добра, като качество, смес. Идеята позволява също така при ниски натоварвания (ПХ или много ниски обороти, с които се движи колата) сместа да се настрои в полза на по-ниския разход, тъй като реално погледнато през единия щуцер на тройника, който сме оставили с конвенционалния болт, с който се регулира количество/качество на сместа, е нужно да минава газ, колкото колата да има стабилен ПХ без детонации. Оттам насетне през другия щуцер на газовия тройник количеството газ се променя динамично, с простата идея сместа да е максимално близко до оптималната (нито да е бедна, нито да е много богата).
От какво мога да ползвам такъв клапан? Автомобил, битова техника? Машина някоя?
Прикачен файл
Image2.jpg (41.17 KиБ) Видяна 2484 пъти