Здравейте .Карам опел астра 1.4 i комби ,скоро не бях палил колата от преди 1 седмица и пробвам да запаля и не иска .След което проверих дали достига бензин и точно там беше проблема .Колата пали първо винаги на бензин и после прехвърля над 2000 оборота на газ .Днес свалих бензиновата помпа и като видях че е бош ,реших да я отворя като махна металния капак (беше капсулован) ,като преди това я пуснах на 12 V и не тръгна .След махането на капака самия ротор не се въртеше и колектора нямаше видимо нагоряло .Свалих отдолу където са двете зъбни колела от където засмуква бензина и точно там беше проблема .Разглобих ги изчистих ги и после пак ги сложих ,и капнах една капка масло ,след което подадох напрежение и тръгна да работи .Та въпросът ми е да я слагам ли тази помпа пак ,като при самото сваляне на металния капак не мина леко и до О пръстена е здрав но нагоре е наръфан (беше на конус затворена в горния край) ?Бензина нали минава през целия ротур и през четките няма ли опасност да се възпламени така ? И още един въпрос как може да я направя когато искам да пали и върви само на газ и съответно помпата да не се върти и обратно ? Имам копче с което мога да превключвам от газ на бензин но винаги трябва да запали на бензин и когато прехвърля на газ безновата помпа пак върви .Благодаря и се извинявам ако има грешки от много бързане
.
Ходи си купи някой китайски заместител на помпата за 40-50 лева. Тази едва ли ще се възпламени в резервоара, все пак е потопена в гориво и за да стане възпламеняване, трябва да има кислород, но аз не бих рискувал.
За копчето, има начин да го настроиш на ръчно управление, когато искаш на газ, когато искаш на бензин, ама го снимай и покажи какво е или отиди при някой газаджия да ти го нагласи.
Помпата се спира с едно реле. Намираш реле с нормално затворени контакти 30 амперово, намираш плюсовия кабел който захранва помпата в прага на шофьорската врата, прекъсваш го и двата края ги закачваш на котвата на релето. Взимаш за управлението сигнал от кабела на копчето за газ, който пуска ток към клапаните, закачваш го на релето, пускаш му и една маса и си готов. Като минеш на газ, сигнала към клапаните задейства релето, то разпада връзката и помпата гасне

