fikata написа:...В 11% от случаите проблемът е идвал от запалването на двигателя...И понеже са с много електроника не можеш да ги запалиш с бутане и така оставаш на пътя да чакаш да те извозят ...
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
sstefanov
- майстор
60 мнения в "Сигнализатор за изгоряла крушка на автомобил"
vlax
- майстор
- Мнения: 2430
kirofabv написа:Ако паралелно на веригата се свърже един шунт, който е с по-голямо съпротивление от настоящата и след него лампа то няма ли лампата след шунта да светне само ако веригата с по-малкото съпротивление е прекъсната ?Колега още не бях прочел докрая темата бях на 2 страница и сътворих следната схема

Когато минах на 3-та страница видях пост и мисля че МИСЛИМ еднакво.
]Поздрави.
jordanvass
- майстор
- Мнения: 1026
Или аз съм много глупав, или вие и двамата не обяснявате като хората. Какъв шунт? Това, дето е начертано, доколкото въобще можах да видя, въобще не е шунт, а погасяващо съпротивление. Върху вашата добавка от резистор и крушка винаги ще има приложени 12 волта, без никакво значение изгоряла ли е крушката на фара или е здрава. Как тогава ще познаете здрава ли е?
vvventsi
- специалист
- Мнения: 833
vlax написа:Тоя светодиод ще свети не зависи му дали е изгоряла крушката или не!Пробвай ако не вярваш!kirofabv написа:Ако паралелно на веригата се свърже един шунт, който е с по-голямо съпротивление от настоящата и след него лампа то няма ли лампата след шунта да светне само ако веригата с по-малкото съпротивление е прекъсната ?Колега още не бях прочел докрая темата бях на 2 страница и сътворих следната схема
Когато минах на 3-та страница видях пост и мисля че МИСЛИМ еднакво.
]Поздрави.
shotik
- майстор
- Мнения: 3460
Много лесно се прави със светодиод и съпротивление 0.7-1 Ком.За всяка светлина /дъга или къса/ в лев и десен фар се подготвя от съпротивление,светодиод и кабели заготовки.Който е по-запознат и по - сръчен може да прави връзките под таблото,който не може ,трябва да изкара кабелите в моторния отсек.
Свързва се единия кабел към клема/или се оголва кабел/ с напрежение 12 в при даден на "контакт" ключ, а дръгият към клема /или кабел /пред лампата.Поляритетът трябва да е така ,че при това положение трябва да светят светодиодите ,ако е здрава жичката .Ако не е здрава няма да свети.
Като се включат светлините от ключа ,светодиода изгасва, и при това положение светят тези светодиоди ,които са свързани към невключените в момента светлини.Ако са запалени "къси" ще светят тези които са на "дълги " светлини и обратно.
Свързва се единия кабел към клема/или се оголва кабел/ с напрежение 12 в при даден на "контакт" ключ, а дръгият към клема /или кабел /пред лампата.Поляритетът трябва да е така ,че при това положение трябва да светят светодиодите ,ако е здрава жичката .Ако не е здрава няма да свети.
Като се включат светлините от ключа ,светодиода изгасва, и при това положение светят тези светодиоди ,които са свързани към невключените в момента светлини.Ако са запалени "къси" ще светят тези които са на "дълги " светлини и обратно.
moimoimoi
- майстор
- Мнения: 2703
shotik написа:Много лесно се прави със светодиод и съпротивление 0.7-1 Ком.За всяка светлина /дъга или къса/ в лев и десен фар се подготвя от съпротивление,светодиод и кабели заготовки.Който е по-запознат и по - сръчен може да прави връзките под таблото,който не може ,трябва да изкара кабелите в моторния отсек.по този начин освен да правиш проверка преди да ги включиш друго няма да стане,защото ми се струва че ако по време на движение ти изгори крушката тоя диод няма да светне
Свързва се единия кабел към клема/или се оголва кабел/ с напрежение 12 в при даден на "контакт" ключ, а дръгият към клема /или кабел /пред лампата.Поляритетът трябва да е така ,че при това положение трябва да светят светодиодите ,ако е здрава жичката .Ако не е здрава няма да свети.
Като се включат светлините от ключа ,светодиода изгасва, и при това положение светят тези светодиоди ,които са свързани към невключените в момента светлини.Ако са запалени "къси" ще светят тези които са на "дълги " светлини и обратно.
torbalan
- Дървен философ
- Мнения: 7886
fikata написа:ей, мине не мине време, и някой земе че се изцепи...Торбалане в случая май ти си се изцепил
Защото:
"При анализите си ADAC е включил автомобили изработени от 2004 до 2009 година. Взимат се предвид само технически проблеми по автомобила. Случаи при които са викани заради липса на бензин в резервоара например, не се броят.
Опитът им показва, че най-честите повреди са в електрониката на съвременните автомобили (40%). В 11% от случаите проблемът е идвал от запалването на двигателя, в 9% проблемите са били свързани с горивната система, в 8% с двигателя."
Повече вярвам на ADAC при два милиона аварирали автомобила на пътя и на моя скромен личен опит ,отколкото на мнението на един торбалан.
http://www.automedia.bg/news/article_9558.html
естествено, че най-честите проблеми ще са в електрониката на автомобила... ти къде очакваш да са? в спирачките ли?
само че погледни на колко хиляди километра се случва един дефект към днешна дата и го сравни с данни от преди 40 години, когато в автомобилите електроника почти е нямало...
и тогава говори за надеждност...
sstefanov - запалване и електроника са две различни групи, въпреки че в съвременните автомобили запалването е изцяло електронно...
имайте предвид, че в германия хората викат пътна помощ, дори тогава, когато не могат да си затворят джама... и това се води повреда в електрониката
...
а по темата - със светодиод и лампа - ще свети постоянно според мен... не виждам причина да не свети, когато лампата е здрава...
Тема "Сигнализатор за изгоряла крушка на автомобил" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!


