Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
sstefanov - майстор
fikata написа:
...В 11% от случаите проблемът е идвал от запалването на двигателя...
И понеже са с много електроника не можеш да ги запалиш с бутане и така оставаш на пътя да чакаш да те извозят ...
kirofabv - специалист
Ако паралелно на веригата се свърже един шунт, който е с по-голямо съпротивление от настоящата и след него лампа то няма ли лампата след шунта да светне само ако веригата с по-малкото съпротивление е прекъсната ? :?
vlax - майстор
kirofabv написа:
Ако паралелно на веригата се свърже един шунт, който е с по-голямо съпротивление от настоящата и след него лампа то няма ли лампата след шунта да светне само ако веригата с по-малкото съпротивление е прекъсната ? :?
Колега още не бях прочел докрая темата бях на 2 страница и сътворих следната схема
Изображение

Когато минах на 3-та страница видях пост и мисля че МИСЛИМ еднакво.
]Поздрави.
jordanvass - майстор
Или аз съм много глупав, или вие и двамата не обяснявате като хората. Какъв шунт? Това, дето е начертано, доколкото въобще можах да видя, въобще не е шунт, а погасяващо съпротивление. Върху вашата добавка от резистор и крушка винаги ще има приложени 12 волта, без никакво значение изгоряла ли е крушката на фара или е здрава. Как тогава ще познаете здрава ли е?
vvventsi - специалист
vlax написа:
kirofabv написа:
Ако паралелно на веригата се свърже един шунт, който е с по-голямо съпротивление от настоящата и след него лампа то няма ли лампата след шунта да светне само ако веригата с по-малкото съпротивление е прекъсната ? :?
Колега още не бях прочел докрая темата бях на 2 страница и сътворих следната схема
Изображение

Когато минах на 3-та страница видях пост и мисля че МИСЛИМ еднакво.
]Поздрави.
Тоя светодиод ще свети не зависи му дали е изгоряла крушката или не!Пробвай ако не вярваш!
fox_vt - майстор
Колега по малко не можа ли да го нарисуваш нищо не се чете иначе ми е ясна идеята де ама пипкава ще е настройката а лампата ще свети слабо.
kirofabv - специалист
Аз не му разбирам много и само предполагам.
Не е ли реализирано по подобен начин в релето на мигачите например?
shotik - майстор
Много лесно се прави със светодиод и съпротивление 0.7-1 Ком.За всяка светлина /дъга или къса/ в лев и десен фар се подготвя от съпротивление,светодиод и кабели заготовки.Който е по-запознат и по - сръчен може да прави връзките под таблото,който не може ,трябва да изкара кабелите в моторния отсек.
Свързва се единия кабел към клема/или се оголва кабел/ с напрежение 12 в при даден на "контакт" ключ, а дръгият към клема /или кабел /пред лампата.Поляритетът трябва да е така ,че при това положение трябва да светят светодиодите ,ако е здрава жичката .Ако не е здрава няма да свети.
Като се включат светлините от ключа ,светодиода изгасва, и при това положение светят тези светодиоди ,които са свързани към невключените в момента светлини.Ако са запалени "къси" ще светят тези които са на "дълги " светлини и обратно.
moimoimoi - майстор
shotik написа:
Много лесно се прави със светодиод и съпротивление 0.7-1 Ком.За всяка светлина /дъга или къса/ в лев и десен фар се подготвя от съпротивление,светодиод и кабели заготовки.Който е по-запознат и по - сръчен може да прави връзките под таблото,който не може ,трябва да изкара кабелите в моторния отсек.
Свързва се единия кабел към клема/или се оголва кабел/ с напрежение 12 в при даден на "контакт" ключ, а дръгият към клема /или кабел /пред лампата.Поляритетът трябва да е така ,че при това положение трябва да светят светодиодите ,ако е здрава жичката .Ако не е здрава няма да свети.
Като се включат светлините от ключа ,светодиода изгасва, и при това положение светят тези светодиоди ,които са свързани към невключените в момента светлини.Ако са запалени "къси" ще светят тези които са на "дълги " светлини и обратно.
по този начин освен да правиш проверка преди да ги включиш друго няма да стане,защото ми се струва че ако по време на движение ти изгори крушката тоя диод няма да светне
torbalan - Дървен философ
fikata написа:
ей, мине не мине време, и някой земе че се изцепи...
Торбалане в случая май ти си се изцепил
Защото:
"При анализите си ADAC е включил автомобили изработени от 2004 до 2009 година. Взимат се предвид само технически проблеми по автомобила. Случаи при които са викани заради липса на бензин в резервоара например, не се броят.

Опитът им показва, че най-честите повреди са в електрониката на съвременните автомобили (40%). В 11% от случаите проблемът е идвал от запалването на двигателя, в 9% проблемите са били свързани с горивната система, в 8% с двигателя."
Повече вярвам на ADAC при два милиона аварирали автомобила на пътя и на моя скромен личен опит ,отколкото на мнението на един торбалан.
http://www.automedia.bg/news/article_9558.html

естествено, че най-честите проблеми ще са в електрониката на автомобила... ти къде очакваш да са? в спирачките ли?

само че погледни на колко хиляди километра се случва един дефект към днешна дата и го сравни с данни от преди 40 години, когато в автомобилите електроника почти е нямало...

и тогава говори за надеждност...


sstefanov - запалване и електроника са две различни групи, въпреки че в съвременните автомобили запалването е изцяло електронно...

имайте предвид, че в германия хората викат пътна помощ, дори тогава, когато не могат да си затворят джама... и това се води повреда в електрониката :)

...

а по темата - със светодиод и лампа - ще свети постоянно според мен... не виждам причина да не свети, когато лампата е здрава...

Тема "Сигнализатор за изгоряла крушка на автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: