Всички имаме коли, нали ?
ivanovbg - майстор
Налягане в изпускателния колектор и съм го написал с г вместо к. Бекпрешър е правописа. По принцип в началото ще усещаш че колата е по мудна до към 1800 оборота, а после свикваш :wink:

:partyman:
Gnus - специалист
Тя и сега едва върви :-D
forski - специалист
Ха, ха, ха тя така си излиза от завода :-D
hidrazin - майстор
Gnus написа:
Май ще изпълня идеята на хидразина да отвъртя ламбда сондата ...
Това е най-бързия начин и най-безболезнения. Другия е да се измерва налагането преди и след катализатора. И разбира се визуално ако има възможност. Като го свалиш и погледнеш през него. По принцип това за запушването е рядка работа. Не че не става ама един катализатор има вътрешна площ колкото един стадион.
:partyman:
fox_vt - майстор
Ти вътрешната площ я остави,тя не играе в дебита а във катализационните процеси.Като ти се запушат порите отпред ако ще и два стадиона и 5 голфигрища да имаш отзад все тая. :-D А колегата с бекпрешъра :prayer: Едно е да изчислиш двигател да работи с един картоф в ауспуха друго е със цяла торба картофи #-o Трябва да приемете едно-катализатора е в най добро здраве само и единствено когато излиза от завода,след това става и ще става по зле и по зле.И не си мислете че със тапа в задника се бяга по бързо,не случайно се слагат ауспохови тръби с по голямо фи и се правят двигатели със повече изпускателни клапани ама това е друга тема :partyman:
ivanovbg - майстор
Не говоря на пълна газ или при драг :wink: , ефекта е осезаем при потегляне най вече. В смисъл каране по "женски".
При много съвременни коли с малки кубатури имат и съответните клапи за рестрикции на изпускателната система.

:partyman:
hidrazin - майстор
fox_vt написа:
...след това става и ще става по зле и по зле....
Това въобще не е вярно. При определен пробег или лоши горива катализатора просто спира да "катализира". :lol: Умира си, но в никакъв случай не затруднява изпускането на отработените газове. За задънването му беше казано почти всичко.
Между другото "задънен" катализатор може да се възстанови и да си работи кат пич и кат нов. Ама това е друга тема. И колегата lov го спомена по-назад в темата. :-D
:partyman:
Chefo77 - майстор
hidrazin написа:
fox_vt написа:
...след това става и ще става по зле и по зле....
Това въобще не е вярно. При определен пробег или лоши горива катализатора просто спира да "катализира". :lol: Умира си, но в никакъв случай не затруднява изпускането на отработените газове.
Е тук вече сгреши :wink:
Запушен катализатор пречи на изходящите газове и образно казано, колата спира да върви. Многократно споделено.
hidrazin - майстор
[-X Не говоря за запушен а за УМРЯЛ катализатор. Две напълно различни неща. Умрелият катализатор просто не си върши работата. Животът му зависи от някои фактори и един от важните е качеството на горивата. На много места се визира пробег от около 150-180 000 км и слд това смяна на катализатора.
Това не е вярно. Ако двигателя е читав и горивата свестни, пробега му може да е доста по-голям. Колко? Ще каже газ анализаторът. Останалото е гадаене по карти Таро.
И пак да си кажа - задънен и не работещ катализатор са две съвсем отделни неща. Много има писано за това как работи катализаторът и как престава да бачка. Който иска да прочете.
:partyman:
P.S. А споделянето не е като доказването или като установен факт. То е нещо като "Една жена казала ...". :lol:
ivanovbg - майстор
Катализатора се поврежда по няколко причини:
1. Стопява се една част - не работещ цилиндър и сместа гори в него - при новите компа след като разпознае кой е неработещия цилиндър му спира горивото.
2. Пука/чупи се или от механичен удар или при преминаване на дълбока локва с добре загрял катализатор - затова на новите коли слагат дебел втори кожух.
3. Запушват се от маслото което гори мотора.

При всички случаи колата има намалена мощност във високите натоварвания в зависимост от степента на запушване.

Извода е ,че поддръжката е важна за здравето на катализатора.
Още не съм установил не работещ катализатор от старост.
:partyman:

Тема "Дали да махна катализатора" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: