• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 51
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
[-X
Какво значи 10-12 градуса? Това е цифрова технология, а не аналогова. Не може да има 2 градуса разминаване. CR100 има точно 7 градуса хистерезис при подгряване на бойлера, няма 10, няма 12. За да не включва често трябва датчика да е в горната част на бойлера - така той по-малко се влияе от постъпващата студена вода и по-рядко се включва. При ЕКО режима на едноконтурен котел логиката е да се редуват по 10 минути(по спомен) Отопление и Подгряване на бойлер, та затова може би си останал с впечатление за 10-12 градуса хистерезис.
sokolov.91 - майстор
вт яну 07, 2020 9:28 pmLazarGanev написа:
[-X
Какво значи 10-12 градуса? Това е цифрова технология, а не аналогова. Не може да има 2 градуса разминаване. CR100 има точно 7 градуса хистерезис при подгряване на бойлера, няма 10, няма 12. За да не включва често трябва датчика да е в горната част на бойлера - така той по-малко се влияе от постъпващата студена вода и по-рядко се включва. При ЕКО режима на едноконтурен котел логиката е да се редуват по 10 минути(по спомен) Отопление и Подгряване на бойлер, та затова може би си останал с впечатление за 10-12 градуса хистерезис.
Не е верно това изобщо за ECO режима на едноконтурния вариант на котела. Това, което ти ми обясняваш за редуването през 10 минути бойлер / радиатори зависи от друга сервизна настройка в менюто на котела и тя се нарича "топла вода с приоритет". ECO режима си е съвсем друго и достатъчно ясно съм обяснил какво променя той. И да, има 10 / 12 градуса хистерезис, а не точно фиксирани 7 (макар на 7 градуса разлика никога да не се е палил) и този хистерезис зависи от това колко бързо се източва бойлера и с колко вряла вода се къпе човек. Ако се къпеш с яко усилен душ и с вряла вода хистерезиса скача на 12 градуса и обратно. Все пак сензора има малка инертност заради масивната месингова гилза, в която е напъхан.
Относно това къде трябва да е позициониран сензора - това няма нищо общо с проблема в случая и изобщо не е нужно да се коментира.
Аз тоя котел го имам от над година и половина и много добре знам как работеше и, че проблем в момента има. Не сериозно е да се дават коментари от типа "за да не пали често котела премести си датчика на друго място" + това този бойлер е многократно препоръчван от тебе в много теми и на много хора. Затова и го взех.
Утре и с майсторите ако така си говориме едва ли ще стигнем до консенсус. Най-много да си тръгнат без такса визитация...
Георги767 - специалист
Соколов ,прав си за ЕКО режима ако се изключи котела блъска за боилера доста често.Но когато е включен ЕКО режимът котелът си държи правилното задание на водата.
LazarGanev - "Велик майстор"
Аз не помня с кой бойлер си - 150л или по малък, на Бош или Теси? От малките български бойлери (стенни), подходящи за газов котел са 100, 120, 150л с марка Теси и Бош, като на Бош само 150л е с вградена гилза за датчик, докато на Теси и по-малките имат такава. Ако няма гилза дупчим обшивката и пъхаме датчика под изолация да се долепи до балона. И разбира се, че има значение къде точно е датчика. Например при елдомските бойлери отворите за датчиците са много ниско и малко студена вода да навлезе, отива директно на датчика и той отчита, че бойлерът е изстинал. Препоръчвал съм тези бойлери, тъй като те са с най-голяма серпентина от всички български бойлери (на цена 400-500лв) Иначе има вносни бойлери на цени над 1000-1200лв с голяма серпентина. Да, един стоящ бойлер 200л Бош или Теси има много по-голяма серпентина и е много по-подходящ, но не всеки има място за него, а и е почти двойно по-скъп
ЕСО режимът има по-голямо значение за двуконтурните котли - при него котелът пали често само за да поддържа топла вода в пластинчатия топлообменник, но той бързо изстива (не е изолиран) и така котелът трупа голям разход за нищо. За едноконтурните котли е описано в документацията на Condens 3000 на стр.35 пише следното:
" Бутон eco
Чрез натискане на бутона eco докато той светне, може
да се избира между комфортен режим и икономичен режим.
Комфортен режим, бутон eco не свети (фабрична настройка)
В комфортен режим бойлерът има предимство. Най-
напред водата в бойлера се подгрява до достигане на
настроената температура. След това уредът преминава в режим на отопление.
Икономичен режим, бутонът eco свети
В икономичен режим уредът редува всеки десет
минути между режима на отопление и режима на подгряване на бойлера."

Тоест при едноконтурните котли в комфортен режим няма някакво паразитно (излишно) включване, което да вдига излишно месечната сметка както при двуконтурните.
В документацията на Condens 2500W не е описано и приемам, че е същото защото ако имаше промени щяха да ги опишат, а и съм нямал други наблюдения. Ще те помоля още веднъж да обясниш твоите наблюдения или да дадеш линк къде си ги описал, да не ровя в цялата тема
sokolov.91 - майстор
Лазаре, остави тия бойлери. Проблема НЕ Е В БОЙЛЕРА! С Теси съм 100л и той си има гилза и до сега оплаквания не съм имал от поведението му. Проблема е в котела и то при ECO режима. Пак ти казвам: това, дето ти ми обясняваш не важи за моя котел. При мене котела с пуснато ЕСО се палеше като бойлера изстине с 10 градуса от заданието. Без пуснато ЕСО се пали дори и градус и половина да падне водата под заданието. Това е най-обобщено. Писах няколко пъти вече по-подробно как и защо. Или не искаш да ме разбереш или не ми вярваш. Имам оригиналната сервизна книжка на котела и там си е описано много ясно. Ако държиш мога да ти снимам.

П. С. Ето снимах ти двете настройки за топла вода в сервизното меню на котела.





Вярно, че не пише при колко градуса разлика котела се пали за топла вода, когато е в ЕСО режим. Ти казваш 7, аз казвам 10. Обаче този хистерезис пък зависи от една друга настройка в сервизното, която заводски е 5 градуса, а аз съм я сложил на 10. Тя влияе и на на отоплителния контур и на БГВто. Ето я и нея:
sokolov.91 - майстор
Ами идваха момчетата от сервиза. Поседяха 3 часа. Всичко точно било. Показах им клипчето от вчера. Странен и невиждан до сега проблем било казаха. Направиха пълен ресет на котела и след това 3 пъти източвахме вода от бойлера и трите пъти запали като по учебник. Казаха ми ако пак стане проблем да им звъня. Имало случай преди с друг клиент, дето имал пак много странен проблем с котела и идвали от Германия да го правят. Пратих клипчето на единия техник. Каза ми, че не се ли оправи котела щели да го показват германците.
Сега чакам, пък да видим.
Пари не ми взеха.
sokolov.91 - майстор
Иииии, не. Проблема си остава. Сега ще чакам Германците :lol:
ср яну 08, 2020 6:49 pmsokolov.91 написа:
Иииии, не. Проблема си остава. Сега ще чакам Германците :lol:
Ши са упрай бе, Соколов. Досадно е, ама търпение трябва, няма как.
Поне лесно става- като смяна на дънна платка. Работа за 10 минути.
LazarGanev - "Велик майстор"
ср яну 08, 2020 8:58 amsokolov.91 написа:

Вярно, че не пише при колко градуса разлика котела се пали за топла вода, когато е в ЕСО режим. Ти казваш 7, аз казвам 10. Обаче този хистерезис пък зависи от една друга настройка в сервизното, която заводски е 5 градуса, а аз съм я сложил на 10. Тя влияе и на на отоплителния контур и на БГВто. Ето я и нея:
Тези 10*С нямат общо с БГВ. Това е блокировка на запалването след изгасване, т.е. кто изгасне горелката, след това няма да запали, докато температурата на водата в котела не падне с 10*С. Така че с увеличаването на тази цифра от 5 на 10, ти увеличаваш времето на блокиране (изчакване), което може да забави и подгряването на бойлера
Опалянкаааа, дали това е променяно, в последно време, и е последвано от описания дефект?
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 51

Тема "Локално парно на газ - от 0 до 100" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: