• 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Импулсите са лесни, логиката е по-трудната част.
Проблема е, че двете условия ще се мъчат да управляват един бутон , но не знаят какво е състоянието му.
Трябва ти схема "И", която да подава импулс на преден и на заден фронт!
Да включи когато темп. на стаята е ниска "И" помпата е вкл.
Същевременно, ако едно от тея отпаднее да подаде пак импулс за изключване на тялото.
Схемата е измислена, опростявам я колкото мога.
Съществува проблема, когато два импулса се случат почти едновременно(секунди разлика) е възможно да се обърне логиката наобратно. Достатъчно е да натиснеш бутона ръчно за да оправиш логиката.
Обмислям го все още.
golfa81 - помощник
Благодаря за което abcdefghijklmnopqrstuvwxz , николов 333 с това реле не знам може и да стане, но няма да стане с едно със сигурност, трябва да помисля малко, лошото е че както каза колегата abcdefghijklmnopqrstuvwxz евентоално може да се получи засечка със терморегулатора за стайна температура, ще се мисли сега почивка малко че утре съм на работа чао за сега... :partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
"...Повтори теста със студена вода , но на вентилатор различен от Ауто!!!
На 2-ра, 3-та степен примерно..."
съб яну 04, 2020 10:51 pmgolfa81 написа:
Направих пробата но сте прав резултата не е удовлетворяващ, да мотора е гаден.
Не разбрах резултата какъв е. Спря ли вентилатора, грешка даде ли?
Като го върна обратно на място тръгна ли?
Вкопчил си се в тоя сервизен бутон ... и това е!
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Ето ти схемата.
Стайният терморегулатор трябва да има нормално отворен и нормално затворен контакт.
R1 е с бобина на 220АС и също трябва да има нормално отворен и нормално затворен контакт.
Извод "1" е общият, а извод "2" е нормално отвореният контакт и при двете релета.
При късо между "1" и "2" и на двете релета климатика трябва да работи, т.е. помпата работи и стайната е по-ниска от зададената.
R2 е с бобина на 12DС и е достатъчно да има един нормално отворен контакт.
Всички контакти на релетата да са "сухи" - да няма никакви напрежения по тях.
Импулсите би трябвало да са с продължителност около 2-2,5-3сек. Зависи от кондензаторите 470uF, съпротивлението 2K2 и малко от усилването на транзистора.
Хубаво е да са възможно най-къси, но да са достатъчно дълги да задействат бутона. Ако са излишно дълги, почни с намаляване на стойностите на кондензаторите.
Прикачен файл:
shema_CORONA.PNG
shema_CORONA.PNG (40.58 KиБ) Видяна 2300 пъти
golfa81 - помощник
пон яну 06, 2020 12:34 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
"...Повтори теста със студена вода , но на вентилатор различен от Ауто!!!
На 2-ра, 3-та степен примерно..."
съб яну 04, 2020 10:51 pmgolfa81 написа:
Направих пробата но сте прав резултата не е удовлетворяващ, да мотора е гаден.
Не разбрах резултата какъв е. Спря ли вентилатора, грешка даде ли?
Като го върна обратно на място тръгна ли?
Вкопчил си се в тоя сервизен бутон ... и това е!
Резултата беше, на тръбния датчик първо го топнах в студена нищо после в топла пака нищо, отчита го само при първоначално пускане ако е студен не тръгва тялото странно защо не му влияе по време на работа, а въздушния като го топнах в студена първо увеличи оборотите на вентилатора, в топла намали на минимум вентилатора но не спря напълно, не знам само колко време трябва да го държа да разбера дали ще спре от въздушния поне, но това бяха резултатите
golfa81 - помощник
Схемата е изчистена и опростенаь за което много съм благодарен, само да дойдат почивките и ще я събирам :prayer:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
пон яну 06, 2020 10:12 pmgolfa81 написа:
Схемата е изчистена и опростена за което много съм благодарен, само да дойдат почивките и ще я събирам :prayer:
И да се похвалиш после! :-D
Сега ми дойде на акъла, че е възможно да иска по-дълъг импулс на изключване и къс за включване. Зависи от логиката на твоя климатик. Може да се направят различни импулсите.
Левият кондензатор (към извод "3") е за изключване и може да е с тази или по-голяма стойност.
Десният кондензатор (към извод "2") е за включване и може да е с тази или по-малка стойност.
golfa81 - помощник
Схемата, работи перфектно, и върши работа логиката явно съвпадна, а и още нещо, сега разбрах защо ми казваше да изчаквам като пробвам датчиците странно като го изключих да свързвам схемата съм объркал и съм откачил тръбния датчик и климатика тръгва но вентилатора не светна само че в допълнение диода на прегряване, като го закачих вентилатора тръгна на зададените обороти и диода на прегряване изгасна пробвах няколко пъти и установих че като пусна клима на топло вентилатор на минимум и температура на 20 гр примерно а в стаята е 19 при откачане на тръбния датчик вентилатора спира и светва диода на прегряване като го закача обратно тръгва нормално, но ако температурата е достигнала зададената след откачане на тръбния не спира вентилатора, спира ако е под зададената температура само, явно и въздушния се отчита, това нормална работа ли е и диода прегряване грешка ли е не знам и при достигане на зададената температура светва комфорт диода и ако вентилатора е на по високи обороти го намаля автоматично на минимум, всички ли инвертори са така не знам, това ми е първото тяло с което реших да пробвам корона 16 инвертор такова ми ми изпадна по евтино, то всичко заради финикийските знаци, добре че има хора като колегата да помагат. То дето се вика никой не се е родил научен, с колите и строителството нямам проблем, но климатици непозната материя, парни инсталации съм правил, но с климатични тела не бях. Мога да кажа че не е никак лесно, още веднъж благодаря за съдействието което ми оказахте :wink: :partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
ср яну 08, 2020 8:45 pmgolfa81 написа:
Схемата, работи перфектно, и върши работа логиката явно съвпадна, а и още нещо, сега разбрах защо ми казваше да изчаквам като пробвам датчиците странно като го изключих да свързвам схемата съм объркал и съм откачил тръбния датчик и климатика тръгва но вентилатора не светна само че в допълнение диода на прегряване, като го закачих вентилатора тръгна на зададените обороти и диода на прегряване изгасна пробвах няколко пъти и установих че като пусна клима на топло вентилатор на минимум и температура на 20 гр примерно а в стаята е 19 при откачане на тръбния датчик вентилатора спира и светва диода на прегряване като го закача обратно тръгва нормално, но ако температурата е достигнала зададената след откачане на тръбния не спира вентилатора, спира ако е под зададената температура само ...
Супер! Ако беше тествал това в началото с повече търпение и проби схемата щеше да е още по-проста и без обървания на логиката.
Ако ти се обърква логиката често, може да направим нея пък.
ср яну 08, 2020 8:45 pmgolfa81 написа:
...това нормална работа ли е и диода прегряване грешка ли е не знам и при достигане на зададената температура светва комфорт диода и ако вентилатора е на по високи обороти го намаля автоматично на минимум, всички ли инвертори са така не знам ....
Нормална е за този модел климатик. Всичките имат различна логика. Но ти изби рибата с тоя модел. Инвертор да не търси външното - абсурд! Да тръгне на отопление без него и да следи температура - втори абсурд! И да му извадиш датчика и да не изплюе грешка на момента - трети абсурд!
Тоя "диод прегряване" дето му викаш е preheat - ПОДгряване. Извадения тръбен датчик му казва че температурата на питата е много ниска и затова не пуска вентилатора.
Управлението на вентилатора при различните модели е различно.
Почти няма модели, които при достигане на температурата спират вентилатора.
Най-често при Ауто вент., вентилатора се управлява от датчика за стайна темп. - При моят Национал обаче не е така.
При избрана друга степен се управлява от тръбният датчик - При Фуджи, Национал. При Тошиба пък не е така - духа на която си му задал, само начално изчаква да се покачи температурата.
mavryt4o - майстор
Като чета в какви филми сте се вкарали. Аз сложих мидеи обикновени 12-ки. Ползвам ги и през камината зимата и през помпичка от сондата лятото. С месеци дистанционно не се пипа. Сам си се пуска когато засече топла вода после сам си се изкл. Единия командва помпата за студена вода лятото от изходите си за компресор. На късмет се получи една идилия.. Тааа само мидея сплит и никакви проблеми с нищо.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 81

Тема "Климатик свързан към парното" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: