• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
schuldiner - майстор
пет яну 10, 2020 8:38 amHoвoceлckи написа:
Извинявам се за намесата в професионалния ви разговор, но не разбирам кое й е "екото" на такава къща, заради която ще бъде унищожена една цяла гора и ще бъде напоена с много отрова?
Асоциацията ми е с прословутите електроавтомобили и фотоволтаици - почти никой не говори за поразиите върху природата, които се нанасят за да бъдат произведени (+ не много дългият им живот)!
То с един пост не става, който се интересува си знае.
Най-общо дървото в строителството е източник на около 4 пъти по-малко парникови газове от бетона - производство, транспорт, изграждане... Сещаш се, че със залесяване дори и този малък дял в общото замърсяване от човешка дейност може лесно да се елиминира. Политика, обаче, и алчност, но не са виновни строителите.
За ел-автомобилите и волтаиците... след третата година електричката си е еко отвсякъде спрямо ДВГ - въпрос на сметки, ама като статистиката - кой как смята и все различен резултат.
naster - майстор
Така е. Относително е за екосъобразността. Всеки проект трябва да се оценява индивидуално. Ако е близо до гориста местност, а няма лесен достъп на тежка механизация, или последната трябва да пропътува за всяка операция стотици километри. Колко стотин квадратни метра кофраж отиват за една къща? Дори и в хидрофобният едва ли се произвежда от рециклирана дървесина.
Hoвoceлckи - майстор
Сигурно сте прави.
offtopic:
Все пак ни се говори да пестим хартията, в която има малко дървесина (рециклира се по няколко пъти).
Да не ползваме 100W крушки, щото с производството на електричеството все пак се замърсявала природата. А елеткромобила след третата година как се движи? А батериите му като си изкарат живота - "временно" пак няма да го броим за еко.
ДВГ - на газ съм. А за парниковия ефект казаха, че най-много допринасяли ... кравите :shock
:
iliya_i - майстор
пет яну 10, 2020 9:26 amschuldiner написа:
За ел-автомобилите и волтаиците... след третата година електричката си е еко отвсякъде спрямо ДВГ - въпрос на сметки, ама като статистиката - кой как смята и все различен резултат.
Къде е еко този електромобил?
Просто не пуши там където се кара, а на 100 - 200 километра където е ТЕЦ-а (ако не си мислим, че тока го създава господ :-D ).
Трябва да се разглежда като същия пушилник като ДВГ, ама с дъъъълъг ауспух.
schuldiner - майстор
Не е за тази тема, на когото не му се вярва, да си търси информация или да спори в друга тема. Също и който не харесва измерването на "въглероден отпечатък/carbon footprint". Готово-сдъвкано приблизително почти вярно:
Производство ДВГ /компактен седан/ - 10 т СО2; Елкола - 16 т, от които 3 т за батериите.
Експлоатация ДВГ - 250 г/км; Ел. - 170 г/км при дял на чистата електроенергия 20%.
Рециклиране ДВГ - 1,8 т; Ел. - 2,4 т, от които 0,7 т за батериите.
Забележка: Делът на енергията от възобновяеми източници в сметката е 20%. За България е повече, а според мен трябва да се добави и АЕЦ.
Аз изминавам около 20000 км/год. При разлика от 80 г/км, 20000 х 80 = 1,6 т/година. При 20% чиста енергия разликата от 6-7 т при производството се наваксва за 4-5 години. При 30% дял или при повече километри - за по-малко от 3 години.
Рециклирането на батерии, както и добивът /на литий/ все още се развиват като технология. Възможно е съвсем скоро ефективността да нарастне значително. Така или иначе добрата перспектива я няма в пресмятането.

ПП Къща може да се сметне на онлайн carbon footprint-калкулатор. Повтарям, който иска да знае за себе си, не за да спори и да си налага мнението.
Дали харесвам или не измерването СО2-емисиите, няма значение. Ако някой знае по-обективен метод за сравнение, да казва.
iliya_i - майстор
пет яну 10, 2020 5:33 pmschuldiner написа:

Аз изминавам около 20000 км/год. При разлика от 80 г/км, 20000 х 80 = 1,6 т/година. При 20% чиста енергия разликата от 6-7 т при производството се наваксва за 4-5 години.
След 4-5 години акумулаторите са ти за смяна, така че сложи отново разхода за тях. :lol:

Предупреждавам: Четенето на реклами (които са си писани единствено с цел продажби), води до увреждане на сивото под капака!
schuldiner - майстор
.
.
Последна промяна от schuldiner на пет яну 10, 2020 6:46 pm, променено общо 1 път.
schuldiner - майстор
Аз пък помислих, че ще захапеш 250 г/км /към 10/100 разход/, щото по евро е наполовина, ама какво да направя - данни от неевропейски производител. И въобще не съм заритал да купувам плъг-ин, просто не мога да си изкривя душата и да кажа, че са измама на тема екология. Прави тема и ще ти покажа някои източници. Не вдявам некъв технически университет в Нова Зеландия примерно що за реклама може да прави, ама щом казваш. Само да вметна - кивитата са с над 80% чиста енергия. Даже не се замислят кое е по-еко. И не е да нямат природа и да не ги е грижа.

Пак от сложните сметки - ако удължиш живота на една бракувана ДВГ кола с 5 години, вместо да купиш нова, пак си на кяр на тема екология. Излиза, че сме най-загрижените в Европа. Аз затуй си купих 23-годишен дизел, щото никак не искам нова дачия.
Lisko - майстор
Сипваш ли DEF/AUS 32/AdBlue?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16

Тема "Лари Хон и сглобяемите къщи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: