Ел. инструментите. Консумативи.
Soviet_Soldier - специалист
При японците стремежът към качеството е заложен преди векове в културата им. Гледах преди време документален филм за единственото място в Япония, в което все още се произвежда катана по древните технологии и реално е впечатляващо, какви знания са имали в тази област. Много интересно се изработва, подбира се специална руда. Като цяло този японски символ е съставен от два вида метал, основната част еластичен за да се избегне пречупването ѝ, но самото острие е от твърд метал, която държи отлично заточка. И днес в машиностроенето правят едни от най-високотехнологичните и надеждни образци.

Ето го въпросното видео за "катана", наистина е интеесно:


Извън офтопика, преди няколко дни ми се наложи да поработя с резачката в студа и забелязах, че щилското масло за верига "Forest Plus" при -7 става по-гъсто и от боза. Не ми се мисли при работа в по-голям студ, каква грес става. Иначе райдерът добре запали, буквално като през топлото време, с тази разлика, че първите 30 секунди започваше да глъхне при даване на газ, докато загрее. В толкова студено време не го бях ползвал. Лятото пък със същото масло буквално къпеше веригата и даваше голям разход, та бях настроил помпата на 50%. Когато се сменят шини с различна дължина, видове масла, или се работи в силно отличаващи се температури регулировката на маслената помпа е доста приятна опция.
koveslav - майстор
Аз ще добавя още нещо в оф-а.До края на 60-те,даже до средата на 70-те в Европа японските продукти са символ на евтина,средна ръка стока.Япония до тогава е била в период на масови производства,с цел натрупване на капитали.Тяхната истинска икономическа инвазия започва след този период,с кадърно използване на тези капитали.Китай върви по същия път,вече потребителя е наясно,че има "и така и вака" качества и в Китай.
Като пример,Мазда старитра с лиценз на Форд Ескорт и в началото на 70-те купува няколко лицензии от Форд.След 7-8 годишно развитие на концерна започва Мазда да продава лицензи и до 90-та форд купува над 20 лиценза за различни възли и агрегати от Мазда...
Япония си е Япония.Въпроса е,че и Японски имена и марки се използват (според мен често напълно неправомерно) от сивата икономика.Върху ред евтини техники,нямащи нищо общо дори и като копие на японска техника нашляпаха японски имена,а всички са внесени по знайни и незнайни пътища от евтини чайна производители....
Индианец - специалист
Прикачен файл:
IMG_20201221_154356_compress16.jpg
Прикачен файл:
IMG_20201221_154458_compress49.jpg
Прикачен файл:
IMG_20201221_154356_compress16.jpg
Внимавайте с китайските машини. :-D
Падна крилчата гайка от въздушния филтър, и стана меле, скъса кабел на ключето за бобината и я гасих със смукач и натроши перките на маховика....
Правих му тунинг на въздушния филтър, сложих болт и се оправи.
Та имайте си едно на ум с евтините машини, притягайте ги от време на време.
koveslav - майстор
Крилчатата гайка на филтъра при китайците не е ли отвън,отгоре върху капака? Как се озова при турбинката?
Индианец - специалист
пон дек 21, 2020 6:34 pmkoveslav написа:
Крилчатата гайка на филтъра при китайците не е ли отвън,отгоре върху капака? Как се озова при турбинката?
Не, капака е на щипка, а гайката закрепя филтъра под капака.
Като повалях едно изсъхнало дърво (див орех май се води) и чух че нещо почна да дрънка при турбината и спрях машината.
Отворих да видя да не е нещо разкачено и открих проблема.
Soviet_Soldier - специалист
Индианец, ето това е лошото при най-евтините китайски резачки, дори от дунапренчето за груба филтрация са икономисали. При Райдер си идва още от завода, плюс това са събрани на резбови фиксатор, където е възможно. От вибрациите болтовете се развиват, винаги е желателно да се капва малко син фиксатор, който затяга средно силно и след това може болтът да се развие.
Ето така трябва да изглежда въпросният отвор:
Изображение

Хвани и измисли нещо, залепи някаква мрежичка там, или от гъба за миене на чинии отдели абразивната част, изрежи и прилепи там, така нито болт може да влезе, нито отделението при карбуратора ще е пълно с боклуци. Отделно този маховик е за смяна, понеже заради счупените лопатки е разбалансиран и от него ще идват повече вибрации, друго че няма да нагнетява необходимото количество въздух и може да прегрееш цилиндъра. Ако можеш намери гайка защитена от развиване, има такива с пластмасови втулки, като при тези за ножовете на мотокосите, ако се сещаш.
Като гледам даже при таб картера са го отлели с по-голям отвор, да икономисат от един пластмасов въздухозаборник под капака на стартера и да хвърчи мръсотията директно в карбуратора. Направо им се чудя на китайците в дадени моменти . . . икономисват нужни дунапренче и пластмаска, за да свалят няма и 50 цента от стойността на продукта.
Последна промяна от Soviet_Soldier на пон дек 21, 2020 8:47 pm, променено общо 1 път.
Индианец - специалист
пон дек 21, 2020 8:35 pmSoviet_Soldier написа:
Индианец, ето това е лошото при най-евтините китайски резачки, дори от дунапренчето за груба филтрация са икономисали. При Райдер си идва още от завода, плюс това са събрани на резбови фиксатор, където е възможно. От вибрациите болтовете се развиват, винаги е желателно да се капва малко син фиксатор, който затяга средно силно и след това може болтът да се развие.
Ето така трябва да изглежда въпросният отвор:
Изображение

Хвани и измисли нещо, залепи някаква мрежичка там, или от гъба за миене на чинии отдели абразивната част, изрежи и прилепи там, така нито болт може да влезе, нито отделението при карбуратора ще е пълно с боклуци. Отделно този маховик е за смяна, понеже заради счупените лопатки е разбалансиран и от него ще идват повече вибрации, друго че няма да нагнетява необходимото количество въздух и може да прегрееш цилиндъра. Ако можеш намери гайка защитена от развиване, има такива с пластмасови втулки, като при тези за ножовете на мотокосите, ако се сещаш.
Сетих се за какви гайки става въпрос, може и да имам такива..
При мен няма такъв филтър, ще изрежа от абразивната част от гъба щом става.
Маховика щом е за смяна ще видя да го сменя, скоро, не са скъпи, май май с тая машина ще стана и майстор на резачки, ама както и да е. :lol:
kuger - майстор
Китаец, като моторната ми коса :sad: Добре, че карба има капак, иначе щеше да го търся из треволяците :-D
Това добре, само се разхлабили шпилките. Не това обаче стана с едното закрепване на резервоара. Отчупи се парче от картера, поне не отвори дупка. Сега е уплътнено с парцал, ВРЕМЕННО :-D
Soviet_Soldier - специалист
пон дек 21, 2020 8:47 pmИндианец написа:

Сетих се за какви гайки става въпрос, може и да имам такива..
При мен няма такъв филтър, ще изрежа от абразивната част от гъба щом става.
Маховика щом е за смяна ще видя да го сменя, скоро, не са скъпи, май май с тая машина ще стана и майстор на резачки, ама както и да е. :lol:
Китайците са се опитали да импровизират, но не им се е получило. При стандартната конструкция е невъзможно подобно нещо да се случи. Като гледам и термоизолация не виждам върху проводниците на бобината. Имало ли ги е изобщо, или и от тях са решили да икономисат? Тази защита е много важна, защото проводниците са близо до цилиндъра, който се нагрява много силно и разказва играта на кабелите, когато не са защитени.

Проводникът скъсан ли е, или само го е извадило от кабелната обувка? И тази кабелна обувка на снимката, защо е гола? Върху нея трябва да има термо маншон. Кабелчетата на бобината трябва да са в отлично състояние, здрави за да не замасяват и да не се губи искрата. Прави го качествено да не ти дава ядове, като тръгнеш да работиш.
Индианец - специалист
вт дек 22, 2020 5:54 amSoviet_Soldier написа:
пон дек 21, 2020 8:47 pmИндианец написа:

Сетих се за какви гайки става въпрос, може и да имам такива..
При мен няма такъв филтър, ще изрежа от абразивната част от гъба щом става.
Маховика щом е за смяна ще видя да го сменя, скоро, не са скъпи, май май с тая машина ще стана и майстор на резачки, ама както и да е. :lol:
Китайците са се опитали да импровизират, но не им се е получило. При стандартната конструкция е невъзможно подобно нещо да се случи. Като гледам и термоизолация не виждам върху проводниците на бобината. Имало ли ги е изобщо, или и от тях са решили да икономисат? Тази защита е много важна, защото проводниците са близо до цилиндъра, който се нагрява много силно и разказва играта на кабелите, когато не са защитени.

Проводникът скъсан ли е, или само го е извадило от кабелната обувка? И тази кабелна обувка на снимката, защо е гола? Върху нея трябва да има термо маншон. Кабелчетата на бобината трябва да са в отлично състояние, здрави за да не замасяват и да не се губи искрата. Прави го качествено да не ти дава ядове, като тръгнеш да работиш.
Скъсан беше от кабелната обувка, и изкривена контактна пластина на бобината.
Тая кабелна обувка съм я слагал аз, защото оригиналната липсваше и я гасих на смукач.
Изолация няма само на кабела за ключето за гасене пуснат от бобината(червеният).
Дали ще стане да ги омотая с ролка тефлон, не водопроводния, а един друг топлоустойчив?
Ще я правя тия дни, че тъкмо разширяват междуселския път и и един от началниците е приятел с баща ми и му звънна да каже да дойдем да натоварим дървата, които са махнали при разширяването и ще ги режа през ваканцията.
kuger, нали знаеш, че временното е вечно. :-D

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: