За пасивна и нискоенергийна не ме питай. Не знам, някакви награди ли дават за покриване на изискванията, данъчни облекчения ли... Иначе ограниченията са две: 1. физически/технически каква топлоизолация е възможно да се монтира и 2. колко ти е бюджетът. За къща на един етаж, в проект, не е никакъв проблем да увеличаваш дебелините и да смяташ с различни видове фасада. Каквото в повече направиш, все ще ти се отплаща с времето. Особено с вата. В нова къща 25-30 см за стените и 40+ за таваните ми звучи добре на мен, единствено ще трябва да събразя да не преоразмеря драстично отоплителната инсталация, че ще топля атмосферата. Ама и сега го правя - прозорците са отворени, щото печката или не гори, или бълва жега, нормално си работи само от 0 до +10 навън... Конденза по стъклата го решават с обдухване. Ако ще и с подово да си, конвектор под перваза трябва да има /вентилаторът също е конвектор/. Може и подов - пред венециански прозорци или плъзгащи врати. Аз нямам конденз, щото нон-стоп проветрявам, но съзнавам, че отварянето на прозореца по време на отоплителния сезон се смята за несериозно в наши дни.
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
schuldiner
- майстор
609 мнения в "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив"
nikolov333
- майстор
- Мнения: 5423
Според мен си прави "сандвича",така че, да няма конденз. За дървените къщи рекуператора е задължителен. Останалото с пасивните къщи е излишно оскъпяване.
Hursa
- майстор
- Мнения: 1557
вт яну 26, 2021 10:27 am2metraninja написа: И в реалното изпълнение просто целия топъл и влажен въздух ще минава през неизбежните перфорации по бариерата и ще мокри концентрирано обилно ватата и осб-то които са наблизо.Ако има неголеми неплътности - няма да има проблем. Няма да се вентилирате през ватата, няма и да леете вода по паропреградата. Ще има неголяма парна дифузия през неплътността, която ще се разпространява - както по вертикалата, така и хоризонтално (пародифузията няма да е единствено в дълбочина). И така до областите с все по-ниска температура - концентрацията на парите ще е ниска. Необходимо е да имате по-значимо понижение на влажността в сравнение с понижението на температурата по дебелина на стената. Когато няма условия за конденз, не голямото количество проникнали водни пари ще се извеждат дифузионно.
Последна промяна от Hursa на вт яну 26, 2021 6:04 pm, променено общо 1 път.
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
вт яну 26, 2021 5:10 pmschuldiner написа: За пасивна и нискоенергийна не ме питай. Не знам, някакви награди ли дават за покриване на изискванията, данъчни облекчения ли...Не, просто да не се набутвам, и като си стопля къщата да не топля атмосферата. Просто не знам с колко киловата енергия на денонощие е нормално да си стоплиш 100 квадрата къща и да пробвам да си представя каква месечна сметка за ток или дърва ще плащам в студените месеци.
вт яну 26, 2021 5:10 pmschuldiner написа: Иначе ограниченията са две: 1. физически/технически каква топлоизолация е възможно да се монтира и 2. колко ти е бюджетът. За къща на един етаж, в проект, не е никакъв проблем да увеличаваш дебелините и да смяташ с различни видове фасада. Каквото в повече направиш, все ще ти се отплаща с времето. Особено с вата. В нова къща 25-30 см за стените и 40+ за таваните ми звучи добре на мен, единствено ще трябва да събразя да не преоразмеря драстично отоплителната инсталация, че ще топля атмосферата.И аз така си мислех - да слагам колкото се може повече вата, но гледай какво показва тоя калкулатор - с допълнителната вата отвътре ще прави конденз на осб/дъските. Ще е супер изолирано отначало и ще държи топлото вътре, но като се навлажни
осб-то ще почне да гние, а ватата като се намокри ще спре да изолира. И накрая хем инвестиция и труд повече, а резултата по-зле дългосрочно. 25 см каменна вата е горе-долу колкото 15 см епс по изолационни свойства. Този калкулатор показва някаква стойност на топлопредаване и все пак исках да видя какво означава тази стойност.
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
вт яну 26, 2021 5:25 pmnikolov333 написа: Според мен си прави "сандвича",така че, да няма конденз. За дървените къщи рекуператора е задължителен. Останалото с пасивните къщи е излишно оскъпяване.Да, и на мен водещото ми ще е да няма конденз. Аз си мислех че е майтап тая работа с конденза, но като видях в тенекиения ми гараж колко конденз се образува на тавана и как ми е капало обилно на дървесината складирана ужким на сушина там, и как в рамките на 2 седмици половината посиня и почерня, не искам да си представям какво ще се случва с дървената конструкция и обшивки ако се обравуза конденз и си седи вътре мокро за 1-2 години.
Рекуператор и аз гледам за идеи, по 300-400 лв са тези стенните. Недостатъчно е 1 за цялата къща и едва ли ще сложа 5 във всяка стая, но пак е нещо де. А един приятел дето монтира климатици ми каза, че имало централни климатици - тела с въздуховоди, които се монтират някъде си, в необитаемото подпокривно се разполагат тези въздуховоди и се извежда във всяка стая на тавана примерно и някои от тези модели можели и рекуперация да правят. Мен идеята ми беше за подово отпление, но и този вариант ще го разгледам, щом може да включва и рекуперация.
Изобщо не се стремя да ми е пасивна къщата, просто искам да знам колко изолация ще е достатъчна.
И един общ въпрос. Ние хубаво си говорим за рекуперация и въздухолътност, но аз ще имам зидан комин с 2 отвора, това как се запушва да не излита през комина цялото топло ако се отоплявам с климатици примерно? Да кажем че ще имам капак/вратичка долу. Ами самите коминни тела как се изолират по цялата си дължина и как се уплътняват с мембрани и изолации там където пробиват тавана да отиват към покрива?
2metraninja
- специалист
- Мнения: 293
вт яну 26, 2021 5:48 pmHursa написа:И аз си го мислех това - колко пък пара да премине през дупката от един контакт, но като съм слушал гурута в интернета - казват че точно от там се опитвала да излезе цялата пара и затова са против изобщо да се прави пароплътен слой. По-добре било да може отвсякъде, но контролирано да излиза парата през мембрани. Виждал съм вече отворени за ремонт стени и вътре във ватата си се вижда много добре откъде е минавал потока с влажния въздух през пробойните в херметичността, защото само там е мухлясало.вт яну 26, 2021 10:27 am2metraninja написа: И в реалното изпълнение просто целия топъл и влажен въздух ще минава през неизбежните перфорации по бариерата и ще мокри концентрирано обилно ватата и осб-то които са наблизо.Ако има неголеми неплътности - няма да има проблем. Няма да се вентилирате през ватата, няма и да леете вода по паропреградата. Ще има неголяма парна дифузия през неплътността, която ще се разпространява - както по вертикалата, така и хоризонтално (пародифузията няма да е единствено в дълбочина). И така до областите с все по-ниска температура - концентрацията на парите ще е ниска. Необходимо е да имате по-значимо понижение на влажността в сравнение с понижението на температурата по дебелина на стената. Когато няма условия за конденз, не голямото количество проникнали водни пари ще се извеждат дифузионно.
Hursa
- майстор
- Мнения: 1557
Не знам гурутата и кои именно. Но освен форуми има и литература, писана от специалисти, както и учебници по строителна топлофизика. Може да се ползва и мембрана (или друг вид материал) с ограничена паропропускливост, която да създава достатъчно „съпротивление” на парната дифузия (с достатъчно голям коефициент на съпротивление на парна дифузия). Но в кой случай ще е „по-рисково” да има „пробив” – в споменатия или в „паронепропусклив” слой, кога ограниченията ще са по-строги?
Стените трябва да са с достатъчна въздухонепроницаемост (особено, ако ще се изгражда „пасивна” или „нискоенергийна” сграда). Тези мембрани, за които пишете – изпълняват и тази роля – относително паропропускливи, със силно ограничена водо и въздухопроницаемост. Разбира се – при вътрешна топлоизолация и особено при такива стени, за които става въпрос – трябва много по-голямо внимание при изграждане. И ако се допусне неплътност, през която помещенията да се вентилират (особено, ако тази неплътност е високо) – ще се получи конденз на парите пренасяни от значителните количества въздух напускащ помещението (през зимата) и ще се омокрят повърхностите с които има контакт. (През лятото е по различно.)
(Не държа, че съм прав. Затова - потърсете информация и от сериозни източници.)
Стените трябва да са с достатъчна въздухонепроницаемост (особено, ако ще се изгражда „пасивна” или „нискоенергийна” сграда). Тези мембрани, за които пишете – изпълняват и тази роля – относително паропропускливи, със силно ограничена водо и въздухопроницаемост. Разбира се – при вътрешна топлоизолация и особено при такива стени, за които става въпрос – трябва много по-голямо внимание при изграждане. И ако се допусне неплътност, през която помещенията да се вентилират (особено, ако тази неплътност е високо) – ще се получи конденз на парите пренасяни от значителните количества въздух напускащ помещението (през зимата) и ще се омокрят повърхностите с които има контакт. (През лятото е по различно.)
(Не държа, че съм прав. Затова - потърсете информация и от сериозни източници.)
BLUEPUPIL
- майстор
- Мнения: 2157
ср яну 27, 2021 12:04 pm2metraninja написа: И аз си го мислех това - колко пък пара да премине през дупката от един контакт, но като съм слушал гурута в интернета - казват че точно от там се опитвала да излезе цялата пара и затова са против изобщо да се прави пароплътен слой. По-добре било да може отвсякъде, но контролирано да излиза парата през мембрани. Виждал съм вече отворени за ремонт стени и вътре във ватата си се вижда много добре откъде е минавал потока с влажния въздух през пробойните в херметичността, защото само там е мухлясало.Те хората си сложиха паропреграда и на покривите,
вие още спорите дали да тургате от вътрешната
страна на изолацията.

Нашите гурута много назад с материала.

Лага е около десетина години.

Кабелите се вграждат под бетонния
под. Ключовете, контактите и кутиите
са в колонки (конзоли) изнесени пред стената
и захранени от пода. Кабелите за осветлението
се движат зад паропреградата и минават
през нея само веднъж, над осветителното
тяло.
Прикачен файл:
77.jpg (112.16 KиБ) Видяна 645 пъти
schuldiner
- майстор
- Мнения: 2398
Статут на гуру не се придобива случайно, трябва да се слуша внимателно. Има смисъл постановката без бариери по пътя на парата, обаче не е за самодейност. По-сигурно за масово строителство си остава спазването на принципа "без влага в стените". Това пък означава херметичност на помещенията. Последствията са усложнена вентилация и усещането, че въздухът нещо не става... Както споменах по-горе, не е модерно да се проветрява през прозорците, щото всички виждат само загубата на топло. А на мен ми е непонятно защо човек строи къща на село или в гората, а живее на рекуператор и влагоуловител.
Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!