Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Christo - майстор
Не горите дърва, каквито изрично са посочили от фирмата. Не сте изпълнили инсталацията както трябва според производителя. Очевидно нищо не сте чели за пиролизните котли. Защо сте си го купили този котел, като нямате място за буфер, само вие си знаете. И накрая котелът бил скапан. На друго място има нещо скапано....
https://daricclima.bg/bart/pirolizni-ko ... e-pravilno
https://www.atmos.eu/ru/instalace-kotlu ... -zapojeni/ ......Схема 9 е първата с буфер. Разгледайте всички схеми и ги обмислете! Обемът на буфера се пресмята. Разширителният съд- също (както и всичко останало).

" При подключении котла в систему за котлом необходимо установить Ладдомат 22 или терморегулирующий вентиль TV 60/65/70/75° С с насосом, шаровым клапаном , обратнозапорным плавающим клапаном и фильтром так, чтобы температура воды, возвращающейся в котел, при любом режиме не опускалась ниже 65 °С - согласно стандарта ИSN 070240/93. ( По мере увеличения температуры воды, возвращающейся в котел, понижается количество конденсирующихся смол и кислот = увеличивается долговечность котла.) Laddomat 22 рекомендуем применять только до мощности 15 - 100 кВт включительно.
Насос, находящийся в контуре котла, необходимо включать с помощью самостоятельного термостата при температуре 70 - 80 °С. Насос в контуре отапливаемого объекта, в случае подключения котла без аккумуляционных баков, может работать лишь в том случае, если работает насос в контуре котла (одновременно). Это должно предотвратить охлаждение котла через обратную заслонку в контуре котла или через Laddomat 22.
При любом режиме котла температура воды на выходе должна находиться в пределах от 80 до 90 °С.
При эксплуатации котла постоянно при пониженной производительности – менее 40 % номинальной мощности или летом только для подогрева воды – котел, с точки зрения его долговечности, необходимо каждый день растапливать. Котел нельзя эксплуатировать при постоянно сниженной мощности, когда могут образоваться деготь и кислоты
Котел должен предохраняться против перегрева в случае отключения электричества, так как у него имеется определенная тепловая инерция."

Прикачен файл

ATMOS-Sheme.gif
ATMOS-Sheme.gif (35.4 KиБ) Видяна 741 пъти
batkoradko - специалист
колеги, не знам дали съм по темата, ама да питам: бях на гости в Банско и се топлехеме на пелетна камина Da Vinci. Останах доволен, но на сутринта от димоотводната тръба ф80 течеше някаква смола. Нормално ли е това? Представям си какво е вътре и как се чисти. А дали не би се запалило?
Christo - майстор
"А дали не би се запалило?"

Тези, които ги дават по телевизиите да подсмърчат и пожарникарите ги коментират, са именно такива.
Christo написа:
Не горите дърва, каквито изрично са посочили от фирмата. Не сте изпълнили инсталацията както трябва според производителя. Очевидно нищо не сте чели за пиролизните котли. Защо сте си го купили този котел, като нямате място за буфер, само вие си знаете. И накрая котелът бил скапан. На друго място има нещо скапано....
https://daricclima.bg/bart/pirolizni-ko ... e-pravilno
https://www.atmos.eu/ru/instalace-kotlu ... -zapojeni/ ......Схема 9 е първата с буфер. Разгледайте всички схеми и ги обмислете! Обемът на буфера се пресмята. Разширителният съд- също (както и всичко останало).

" При подключении котла в систему за котлом необходимо установить Ладдомат 22 или терморегулирующий вентиль TV 60/65/70/75° С с насосом, шаровым клапаном , обратнозапорным плавающим клапаном и фильтром так, чтобы температура воды, возвращающейся в котел, при любом режиме не опускалась ниже 65 °С - согласно стандарта ИSN 070240/93. ( По мере увеличения температуры воды, возвращающейся в котел, понижается количество конденсирующихся смол и кислот = увеличивается долговечность котла.) Laddomat 22 рекомендуем применять только до мощности 15 - 100 кВт включительно.
Насос, находящийся в контуре котла, необходимо включать с помощью самостоятельного термостата при температуре 70 - 80 °С. Насос в контуре отапливаемого объекта, в случае подключения котла без аккумуляционных баков, может работать лишь в том случае, если работает насос в контуре котла (одновременно). Это должно предотвратить охлаждение котла через обратную заслонку в контуре котла или через Laddomat 22.
При любом режиме котла температура воды на выходе должна находиться в пределах от 80 до 90 °С.
При эксплуатации котла постоянно при пониженной производительности – менее 40 % номинальной мощности или летом только для подогрева воды – котел, с точки зрения его долговечности, необходимо каждый день растапливать. Котел нельзя эксплуатировать при постоянно сниженной мощности, когда могут образоваться деготь и кислоты
Котел должен предохраняться против перегрева в случае отключения электричества, так как у него имеется определенная тепловая инерция."
Благодаря за мнението. Четох доста за пиролизните котли, някой неща разбрах, други не. Взехме го, защото мислехме, че работи като обикновен котел. Късно разбрах, че работи при температури на водата от около 80-90 градуса, или поне толкова разбрах от не малко прочетеното. Ще разгледам схемите довечера и ако има някоя без буферен съд, ще преработя инсталацията.
Christo - майстор
Котелът трябва да има малък кръг с помпа, която да върти топлата вода от изхода и да я вкарва на студения вход. Водата не трябва да ходи по големия кръг, докато котелът не достигне нужната температура. После през главната циркулационна помпа и трипътния вентил започва да пристига и студена вода от радиаторите, бойлера, ако има такъв. Студената вода се смесва с част от топлата и тогава влиза в котела, така че температурата на котела да не пада под минимално изискуемата. В текста на руски го пише колко е. ЛАДДОМАТЪТ може да се направи с помпа и трипътен вентил. Ще трябва и управление на помпите и вентилите. Ще трябва и по-голям разширителен съд. Без МНОГО сухи дърва и без да е изпълнено горното, няма да има пиролиза. Дървата не горят непосредствено като в проста печка. Те се нагорещяват в условията на недостиг на кислород. От тях се генерира газ, който се подава в керамичната камера за да изгори. То това е пиролизата. От там иде и голямото КПД. Ако често отваряте котела му бъркате работата. Котелът не бива да работи с недостиг на кислород. Ще пуши като кебапчийница и само ще поразявате дървата. Трябва да работи на фул и на макс. Ако не ви трябва толкова топлина, тя трябва да се складира някъде и да се черпи когато котелът е вече изразходил горивото. Свържете се с Филма топло, Лазар(пишат тук във форума) или с някой друг, който е инсталирал такива котли и знае какво прави. Има много за четене и си иска опит. Иначе ще скапете котела или ще го хвърлите. Знам много такива случаи. И намерете място за буфер!
feikot - специалист
На селската къща съм с точно такъв Атмос,наследство от родителите на жена ми. Вързан е както казваш ти-като обикновена печка на дръва. Без буфер,без малък кръг...нищо. Гори по 12-14 кубика дърва и през час трябва да хвърляш вътре му. Дядото много ми го хвалеше,много бил хубав,5000 $ му платил на времето и т.н. да,хубав е,инсталацията с медни тръби е правена...абе всичко е по книга,само с изключение на най-важното. И като се разчетох за буфери,ладомати,ДЪРВА с под 20% влага...Разбрах,че много трудна работа да променим нещо и продължаваме да си го караме като обикновена печка. Иначе е страшно куче котела и бях решил тази зима да минавам на слънчоглед или костилки, но при тия цени...Ще мисля за догодина
Благодаря ти много за подробното обяснение. Довечера ще опитам да разбера какво казват руснаците от линка, който си ми постнал. Да разбирам, че трипътните вентили, трябва да са със задвижки? И, че няма вариант поне без буфер да работи? За вентилите и другата арматура място ще се намери, но за буферен съд .. Трудна работа. В котелното има само един котел и като влезна вътре с дървата, едвам се развъртам да му сложа дърва, за чистене в момента е мъка, понеже е адски тясно, а няма как и да го преместя или разширя котелното. Също така задължително ли трябва да е с мембранен съд, или може и да е отворена системата? В момента съм с отворена система и разширителен съд свързан на топлата вода.
feikot - специалист
КПД на затворената система е по-високо.
Christo - майстор
Вторият линк не е на руснаци. Това е сайтът на АТМОС. Може да се смени езикът горе в дясно. Има немски, френски, английски и др. Нямам такъв котел. Едно време щях да си купувам но не се случиха нещата... Котелът е приличен от среден клас котли е, и който има достъп до евтини дърва и има къде да ги суши, би бил отличен избор. Германските другари искат задължително буфер с обем 55 литра на киловат инсталирана мощност. Сега като не може два тона, и един да е, пак е нещо. Просто по-бързо ще се налага повторно зареждане с дърва. Котелът напълнен с дърва до горе, палиш и забравяш за него за няколко часа! Нямам основание да не вярвам на чехите. Все пак са фирма от 1935г. ЛАДДОМАТЪТ го купих от тук:
https://kotly.com/gb/853-boiler-thermor ... -pump.html Като чели го има и в България, но не пише цена...
https://eurotherm.org/produkt/%D1%81%D0 ... -laddomat/
Може да се види принципът на работа
https://eurotherm.org/wp-content/upload ... ddomat.pdf
Три крана, три термометъра, помпа, термостатичен вентил, ако вземеш да си го правиш сам, 600лв може и да не стигнат. Не съм в течение на цените в момента. При мен работи безотказно вече десетина години. Виж и тази тема:
viewtopic.php?f=10&t=21714&hilit=%D0%B0 ... 0%BE%D1%81

Тема "Проблеми с пиролизен котел атмос ..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: