Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
preslav - майстор
Наред са ти нещата, само вземи мерки бойлерът да не се подгрява при затворени син и червен кран.
kozl - майстор
нед яну 30, 2022 5:22 pmshalata написа:
Интересно ми е обаче, че след монтирането му , когато бойлера се изпразни и достигне до 45-50градуса започва да капе от клапана, въпреки монтажа редуцира и налягането превърта заложените 6 бара на него. Удря в пръчката на нулата и не знам до колко достига. Аз си мислех в началото, че е от налягането в блока, но явно си е от самия бойлер. Не знам до колко е нормално, защото имам двама приятели със същия и при тях също капе.
Редуцир вентила е еднопосочен. Той редуцира (намалява) налягането от входа към изхода. Принципа на работа се състои в това да затваря пътя на водата от вход към изход, когато налягането превиши настроеното. Когото причината за повишаване на налягането не е от към страната на вхда на ред.вентила, а от към страната на изхода му, поради разширяване на обема на водата при загряването и, в този случай редуцир вентила нямя как да регулира налягането в изхода му. В това положение налягането в участъка след ред.вентила се регулира от предпазния клапан вграден в комбинирания клапан към бойлера при затворен червен кран, което важи също и при затворени всички смесители за топла вода. Т.е. без изтичане по тръбите за топла вода.
Така че откапването от комбинирания вентил е нормално.
Смени манометъра с такъв до 10 бара (1MPa), за да отчетеш при какво налягане отваря предпазния клапан. Не трябва да е > от 8 бара.

А какво наложи необходимостта от редуцир вентил и защо е само за бойлера, а не към целия водопровод?
Добре е преди редуцир вентила да има филтър, особено ако във водопровода има и пясък.

Как настройваш ред.вентила?
iliya_i - майстор
пон яну 31, 2022 7:37 amkozl написа:
А какво наложи необходимостта от редуцир вентил и защо е само за бойлера, а не към целия водопровод?
Имам предложение до господата народни представители, а именно:
Да се забрани със закон продажбата на бойлери на хора, раснали на ТЕЦ.
Щото като не знаят що е туй нЯщо, само глупости правят.

И да питам и аз на свой ред: Ако налягането на студена вода е действително голямо (над 4 бара), защо редуцира е монтиран след меката връзка, а не преди нея, за по-ниското налягане във връзката, която е най-слабото звено в системата?
shalata - помощник
нед яну 30, 2022 11:36 pmLutchezar написа:
Аз останах с впечатлението че източва бойлера при затворен входящ кран на студената вода и затворен кран на централната топла вода. Тогава какво налягане се търси не е ясно, на практика бойлерът ще пусне малко и ще се опита да образува вакуум.
Да, така правя и става на нула. След 1 ден започва да се покачва. В момента бойлера не се използва. Преди като не го ползвах и го спирах винаги е бил на 0 налягането. Сега беше така 2 месеца и в един момент го забелязах, че е на 0.2
shalata - помощник
пон яну 31, 2022 7:37 amkozl написа:
нед яну 30, 2022 5:22 pmshalata написа:
Интересно ми е обаче, че след монтирането му , когато бойлера се изпразни и достигне до 45-50градуса започва да капе от клапана, въпреки монтажа редуцира и налягането превърта заложените 6 бара на него. Удря в пръчката на нулата и не знам до колко достига. Аз си мислех в началото, че е от налягането в блока, но явно си е от самия бойлер. Не знам до колко е нормално, защото имам двама приятели със същия и при тях също капе.
Редуцир вентила е еднопосочен. Той редуцира (намалява) налягането от входа към изхода. Принципа на работа се състои в това да затваря пътя на водата от вход към изход, когато налягането превиши настроеното. Когото причината за повишаване на налягането не е от към страната на вхда на ред.вентила, а от към страната на изхода му, поради разширяване на обема на водата при загряването и, в този случай редуцир вентила нямя как да регулира налягането в изхода му. В това положение налягането в участъка след ред.вентила се регулира от предпазния клапан вграден в комбинирания клапан към бойлера при затворен червен кран, което важи също и при затворени всички смесители за топла вода. Т.е. без изтичане по тръбите за топла вода.
Така че откапването от комбинирания вентил е нормално.
Смени манометъра с такъв до 10 бара (1MPa), за да отчетеш при какво налягане отваря предпазния клапан. Не трябва да е > от 8 бара.

А какво наложи необходимостта от редуцир вентил и защо е само за бойлера, а не към целия водопровод?
Добре е преди редуцир вентила да има филтър, особено ако във водопровода има и пясък.

Как настройваш ред.вентила?
Благодаря за изчерпателния отговор!
Понеже на всяко загряване бойлера капеше и затова реших да не е прекалено налягането в мрежата. Клапана е настроен на 4 бара налягане, малко след зададените му фабрични настройки на 3.5. Регулира се от синята капачка с отверка, според инструкциите му. Слагането му се наложи след кто питах ВИК майстор дали е нормално да капе.
shalata - помощник
пон яну 31, 2022 8:23 amiliya_i написа:
пон яну 31, 2022 7:37 amkozl написа:
А какво наложи необходимостта от редуцир вентил и защо е само за бойлера, а не към целия водопровод?
Имам предложение до господата народни представители, а именно:
Да се забрани със закон продажбата на бойлери на хора, раснали на ТЕЦ.
Щото като не знаят що е туй нЯщо, само глупости правят.

И да питам и аз на свой ред: Ако налягането на студена вода е действително голямо (над 4 бара), защо редуцира е монтиран след меката връзка, а не преди нея, за по-ниското налягане във връзката, която е най-слабото звено в системата?
Здравей! Отговарям ти директно, защото не разбирам от ВИК инсталация и разчитам, че като си платиш за нещо, ще ти свършат работа, а виж какво се получава, като “майстори” ти монтират нещо. Аз не разбирам и затова търся отговори тук. Не може всеки да разбира от всичко, или ти знаеш всичко?
Lutchezar - майстор
Логиката е че при високо налягане се разкъсват меките връзки. За да не предизвикаш наводнение се слага редуцир вентил ПРЕДИ меката връзка. Затова в твоя случай е странно, може да има някаква друга причина?
kozl - майстор
пон яну 31, 2022 10:52 pmshalata написа:
Понеже на всяко загряване бойлера капеше и затова реших да не е прекалено налягането в мрежата. Клапана е настроен на 4 бара налягане, малко след зададените му фабрични настройки на 3.5. Регулира се от синята капачка с отверка, според инструкциите му. Слагането му се наложи след кто питах ВИК майстор дали е нормално да капе.
Нормално е при загряване да прокапва от предпазния клапан. Ако са те посъветвали в такава ситуациа да се премахне капането с редуцир вентил - аман от мАстори #-o
Не е нормално при студен бойлер да капе, па и да не спира при слабо източване от смесител от към топлата вода.
На студен бойбер пусни от някой смесител да църцори вода (слабо да тече, почите до бързо откапване) и гледай струлкатапна манометъра при ред.вентила къде ще се задържи. Това е налягането на което е настроен ред.вентила, при условие, че е точен манометъра :wink:
Ако те дразни капенето може да поровиш във форума как се скрива.
iliya_i - майстор
пон яну 31, 2022 10:58 pmshalata написа:
пон яну 31, 2022 8:23 amiliya_i написа:
пон яну 31, 2022 7:37 amkozl написа:
А какво наложи необходимостта от редуцир вентил и защо е само за бойлера, а не към целия водопровод?
Имам предложение до господата народни представители, а именно:
Да се забрани със закон продажбата на бойлери на хора, раснали на ТЕЦ.
Щото като не знаят що е туй нЯщо, само глупости правят.

И да питам и аз на свой ред: Ако налягането на студена вода е действително голямо (над 4 бара), защо редуцира е монтиран след меката връзка, а не преди нея, за по-ниското налягане във връзката, която е най-слабото звено в системата?
Здравей! Отговарям ти директно, защото не разбирам от ВИК инсталация и разчитам, че като си платиш за нещо, ще ти свършат работа, а виж какво се получава, като “майстори” ти монтират нещо. Аз не разбирам и затова търся отговори тук. Не може всеки да разбира от всичко, или ти знаеш всичко?
Знам достатъчно, за да не се опитвам да убия нарочно бойлера. Каквото ти целиш, постигайки отрицателно налягане в него.
Бойлера е предназначен да работи в по-високо налягане вътре (нормалното водопроводно налягане + разширението от нагряване до прага на клапана), от колкото отвън.
Ама ти си се вкарал в някакъв филм, да го докараш зорлян до по-ниско налягане вътре, от колкото е статичното, и водосъдържателя да е подложен на свиване (натиск от вън на вътре).

Абе хора, бойлера е уред, който трябва да служи на човека, а не човека на бойлера. Не го убивайте!
shalata - помощник
Благодаря за всички отговори!
В крайна сметка може ли да се обърна към някой специалист, който да дойде и да провери на място системата и да си заплатя за каквото трябва. Става въпрос за София.

Тема "Налягане при изключен бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: