• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ben84 - специалист
нед ное 25, 2018 2:11 pmЦецо написа:
На табелката на трифазен двигател има обозначение 220 /380.Това значи ли че като се свърже в триъгълник може да работи в монофазна мрежа или трябва задължително да се включи и работен кондензатор ?
И двете напрежения дадени на табелката се отнасят за трифазно захранване. В случая 220V при свързване в триъгълник и 380V за звезда. :partyman:
neron777 - напреднал
Здравейте на всички съфорумци видях че има доста писано по въпроса за който ще пиша по натам и за това реших да посъживя тук темата вместо да пускам нова .....моблата ми е следната някои можели да ми помогне с този електродвигател
на капака от вътре има следна схема която спазих в схема триъгълник като ползвах 90 мf 450VAC работен и 161-193uF, 330VAC за пусков кондензатор
ползвах най популярната схема с ПНВС10У2, ключ "Рига" 380VAC, 6.3A проблемът за който моля за съвет е следния двигателя тръгва но някък си неправилно свръзване или нещо друго неще да задържи ключа и и направо спира .....тогава видях на капака означенията '' R '' S '' T след доста четене из различни форуми наши и чужди не намерих информация за тези буквени означения както и за самия електродвигател
Само тук в началото на темата видях капак с подобни означения тоест как е провилно да се четат те R като работна “ S като стартова /пускаща и T като обща .....това е предположение и не е ясно за мен моля ако някой има представа да помогне по въпроса.....Предварително благодаря на всички

Прикачен файл

2.jpg
2.jpg (85.71 KиБ) Видяна 1301 пъти

Прикачен файл

1.jpg
1.jpg (61.18 KиБ) Видяна 1301 пъти
hidrazin - майстор
пон яну 31, 2022 8:48 pmneron777 написа:
...тогава видях на капака означенията '' R '' S '' T след доста четене ...
Ма то много трудно...
Първа фаза, втора фаза и трета фаза.
Ти и това като не знаеш накъде си тръгнал?
:partyman:
neron777 - напреднал
Извинявай приятелю не че нещо но това което си написал не е точно отговор на това което помолих да помогне някой от форума ....както написах по рано двигателя съм го стартирал без никъкъв проблем по известните в науката схематични решения с наличното напрежение
та момлбата ми беше посочими някъде където дават информация за този конкретен електродвигател както и за това кога са прилагани тези буквани означение понеже неможах да срещна никъде също така и проблема с ПНВС10У2 защо изключва ......а относно това накъде съм тръгнал без да ме познаваш как би могъл да кажеш подобно нещо .Вие сигурно сте се родил с всичките си знания и може да ви е лесно ...също така достатъчно време се занимавам с слаботокова техника че да знам от къде пристигам но това е друг раздел в електротехниката в който нямам достатъчно опит
Според мен идеята на форумите е Направи си сам като всички можем да помогнем а не да пишем без дори да сме прочели точно за какво се пита в задачата.........въпреки това благодаря за оделеното време :)
Билян - специалист
Не знам този ключ Рига има ли токова защита в описанието пише 0.6kw а мотора е по голям може би тя изключва ако я има . Премери му тока
iliya_i - майстор
Ключ "Рига" задържа механично, а не елактрически. Би трябвало да остане включен при натискане на големия бутон, докато не се изключи от малкия, дори и когато не е свързан. Щом не задържа, значи е повреден той.
пс. При ключ Рига остават включени само двата крайни контакта. От тях трябва да се захранет работните намотки.
Средният - пусков се включва само когато бутона е задържан. На него се свързва пусковата намотка.
R, S и Т са трите фази. Трифазният двигател няма пускова и работна намотка. И трите са работни.
Монофазният е друга бира. Заплюваш две от трите за работни и едната за пускова.
neron777 - напреднал
Благодаря за вашето включване в моя помощ за подробното описание на деиствието на ключа имах съмнение че още когато го купих ключа не е работил коректно и не знаех до вчера че задържа двата крайи контакта докато не гледах един руски клип но там не беше беше ясно самата работа на ключа и сега с това пояснение че без захранване трябва да остане включен беше бонуса също така както и за фазите не ми беше ясно че при трифазните няма пускова и работна .........Благоданости за жокерите и оделеното време :) Вие сте от хората развиващи форума в правилния ритъм....
Krass - майстор
Заплюваш две от трите за работни и едната за пускова.
И шансът да изгориш мотора е 50/50. Пусковата е с по-високо съпротивление.
iliya_i - майстор
нед фев 06, 2022 5:07 pmKrass написа:
Заплюваш две от трите за работни и едната за пускова.
И шансът да изгориш мотора е 50/50. Пусковата е с по-високо съпротивление.
Мотора е трифазен - 3 еднакви намотки... на по 120 градуса между тях.
Няма пускова, докато не се свърже като монофазен.
Krass - майстор
Монофазният е друга бира. Заплюваш две от трите за работни и едната за пускова.
Така написано, как да го разбирам. :? Изразявай се по-точно.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Трифазен двигател като монофазен." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: