Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
grizan1980 - специалист
Зависи откъде е купено, попадал съм на Шнайдер, изключващи на всичко различно от това което е написано , нито ток на задействане , нито време.... оказа се че собственика ги взел от битака на кг.....
boyo - специалист
Има напрежение като тествам, да. Иначе ДТЗ я донесе електричаря, не съм я купувал аз.

Явно ще се сменя. Тук е моментът да питам - щото знам, че има и ДТЗ за 300ма, които защитавали от пожар. И гледам има даже комбинирани 30/300 , че и още точки на изключване. За 300ма по принцип се слага на цялата инсталация ли или пак като при 30ма не трява да включва климатик, готварски уреди и т.н.? Защото бих си сложил и 300ма, но ако пак се изключват климатик и подобни, то мога направо да сложа комбинирана 30/300 - гледам че има такива устройства.
hidrazin - майстор
Да бе да, приказки за лека нощ...
:partyman:
ivanovbg - майстор
пет окт 13, 2023 4:29 pmboyo написа:
сложиха ми ДТЗ преди два месеца - schneider easy 60a 30ma. Първи път я тествах малко след като я сложиха - тест бутонът си я задейства мигновено. Онзи ден да я тествам пак - натискам бутонът и нищо. Дайте мнение дефектна ДТЗ ли е, или нещо друго?
Май имаш късо между нулата и земното, от някой уред. Най вероятно готварска печка или друг уред за вграждане.
brum - майстор
Иванов, аргументирай се, че така звучи като страшна глупост туй за късото между нула и земя. Поне за сега никой не е говорил за конденза от фурната дето го обясняваше едно време. И за твое спокойствие - вече имам 12 ДТЗ-та в къщата и ни едно не изключва без причина.

За лимита за задействане от 10/30/300 милиампера - няма комбинирани. Няма и как да има, щото се задействат при един праг на утечка. 10мА, 30мА и 300мА са вариантите дето знам да ги има. Като основно се ползват тези от 30мА и 300мА.

Ако е едно ДТЗ-то на цялата къща и в момента си с 30мА - слагай си 30мА, но имай в предвид, че има шанс да почне да изключва често. Практиката е да се слага 30мА на един кръг и 300мА след главният за целият апартамент.
boyo - специалист
пон окт 16, 2023 7:03 ambrum написа:
Ако е едно ДТЗ-то на цялата къща и в момента си с 30мА - слагай си 30мА, но имай в предвид, че има шанс да почне да изключва често. Практиката е да се слага 30мА на един кръг и 300мА след главният за целият апартамент.
Да ,така го разшрифовах и аз от това, което четох - 30ма за контакти, 300 на целия кръг за да обхване и уреди като готварска печка. Лошото е, че нямам място в таблото повече, така че за сега оставам само на 30ката за контактите.

Като гледах вчера повече за тази дето са ми сложили easy9 четох, че то имало няколко типа и този AC бил най-базовия, след това са A , B , F. B и F не намирам въобще за инсталации с една фаза, но поне мисля да взема тип A този път, която уж предлага по-високо ниво на защита. Та ще помоля за препоръки на база опит за марка/модел.

- Schneider само че не easy9 , а acti серията имат тип A-SI
- LeGrand имат също тип А
- друго за препоръка?
brum - майстор
Не предлагат по-добра защита, а могат да работят при различни типове товари - https://www.electrical-installation.org ... es_of_RCDs. Кое да вземеш - не знам. Аз карам на AC за цялата къща и проблеми не съм имал. В къщата всичко е на Legrand, в гаража (основното табло преди къщата) всичко е на Eaton.

ПС в грешка съм, реално предлагат по-добра защита. Клас A може да засече утечка с по-особена форма дето клас AC ще я пропусне.
ivanovbg - майстор
пон окт 16, 2023 7:03 ambrum написа:
Иванов, аргументирай се, че така звучи като страшна глупост туй за късото между нула и земя. Поне за сега никой не е говорил за конденза от фурната дето го обясняваше едно време. И за твое спокойствие - вече имам 12 ДТЗ-та в къщата и ни едно не изключва без причина.

За лимита за задействане от 10/30/300 милиампера - няма комбинирани. Няма и как да има, щото се задействат при един праг на утечка. 10мА, 30мА и 300мА са вариантите дето знам да ги има. Като основно се ползват тези от 30мА и 300мА.

Ако е едно ДТЗ-то на цялата къща и в момента си с 30мА - слагай си 30мА, но имай в предвид, че има шанс да почне да изключва често. Практиката е да се слага 30мА на един кръг и 300мА след главният за целият апартамент.
Не говори глупости. Пробвай да свържеш нулата със земното и да видиш, че бутона няма да действа. При малък товар до около 300-500 вата не изключва, но при киловат и отгоре ДТЗ отпада все едно без причина. Научи как работи защитата и защо е така
brum - майстор
След ДТЗ-то връзка между нула и земя води до изключване. Преди ДТЗ-то си я има по принцип тая връзка. Пак се опита да кажеш нещо, ама не го каза като хората.

И съм го пробвал това което предлагаш. При късо между нула и земя след ДТЗ-то то пада. Без значение дали товара е малък или голям. Та не съм имал възможност да тествам копчето в тая ситуация, щото ДТЗ-то е изключило преди да стигна до него.
Хихиии, стана страшно- то глупости, то Чудо!


Предположението на Иванов не е "на място".
viewtopic.php?f=11&t=680&p=1144616#p1144586
пон окт 16, 2023 11:43 amivanovbg написа:

Не говори глупости. Пробвай да свържеш нулата със земното и да видиш, че бутона няма да действа. При малък товар до около 300-500 вата не изключва, но при киловат и отгоре ДТЗ отпада все едно без причина. Научи как работи защитата и защо е така
Естествено, че бутона няма да действа, понеже с предложеното действие той е.....шунтиран, дублиран......Нали това му е функцията, на тест бутона- да имитира утечка, а именно свързването на работната верига със защитната линия?!
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на пон окт 16, 2023 1:39 pm, променено общо 1 път.

Тема "Дефектно токова защита" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: