Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Я виж тук едни глупости!
https://www.google.com/maps/@43.2464555 ... ?entry=ttu
Всеки, който се интересува знае и е виждал такова.
Метнал ли е чаршафа?!
Andri01 - майстор
Ако искаш да кажеш нещо на нормален език - ок! Ако не - по-добре си замълчи. За тази система имам оферта за сума 5014лв, още от 2012г., но предпочетох да си я направя сам.
Какви глупости те гонят, какъв език?
Показвам реални неща.
Ограничен ли е капацитетът на системата?
Какво са ти оферирали и направил сам не е предмет на въпросът. Колегата попита, дадоха му се двете опции. Знаеш само- Аз.

Най лесно и в момента е да закрие част от колектора. После може да мисли постоянно решение.
LazarGanev - "Велик майстор"
вт май 28, 2024 8:09 amAndri01 написа:
А колкото до системете БГВ и охлаждането на СК ,смяташ ли го за умно решение? Това просто е неоразмерена система.
Разбира се, че е умно решение и не съм го измислил аз, а го има всеки истински соларен контролер. На всяка една правилно оразмерена система може да и се случи инцидентно да остане няколко дни без консумация на БГВ и тогава влиза в действие тази функция, ако бъде активирана, естествено. Както казах - соларната помпена група също има функция за охлаждане на бойлера нощно време и пак само ако е активирана. И като за последно - за една истинска соларна система не е проблем, ако прегрее, дори и няколко пъти, важното е да не е всеки ден :) . Да попитам и аз - ти смяташ ли, че в автомобила е тъпо да се монтират задължително въздушни възглавници за предпазване на шофьора и пътниците, които са скъпи и в големия процент от колите никога не се ползват и отиват в Металекс без да са сработили нито веднъж? На мен например ми се вижда много тъпо да си купува човек скъп неръждаем бойлер, за да си направи Дрейн бек система, но някои го правят и дори препоръчват на други. Аз не ги наричам тъпи. Всеки има право на избор, важното е да е Информиран избор. Това, че някой си направил сам ДБ система и му излязло евтино, не означава, че не може да си направи система под налягане (дори е много по-лесно), не означава, че системата под налягане ще му излезе по-скъпо (дори в много случаи ще е по-евтино). Нито купешка, нито самоделната ДБ система е по-евтина. Може да има някои предимства, които се компенсират от други недостатъци. След като аз с моя 20 годишен опит не съм си направи ДБ, а система под налягане, може би това говори достатъчно :cool:
Andri01 - майстор
Сравнението с въздушните възглавници в колата просто е неуместно. DB е по-евтина: липсва предпазен клапан,липсва пропилен гликол,липсват филтри, съд под налягане/ мембрана/, манометър, UPS, функцията "охлаждане" ,което си е жива загуба! Неръждаемата серпентина е за предпочитане - липсва окалината от нагряването при изработката и. Къде пише,че DB системата може да се направи само с неръждаем бойлер? Бях с 2 "Теси" - единия го върнах, другия на 4-та година се проби на заварката. Това,че твоята фирма монтира системи под налягане ,не ги прави по-добри! Защо мислиш,че системата под налягане се прави по лесно и евтино? А поддръжката и? Да,въпрос на избор! Аз просто излагам факти. Това ,че на някого не му харесват, си е негов проблем. Преди години те бях поканил да ти покажа моята ,но ....
П.С.: И какви са недостатъците на DB??
шоп - майстор
Имам и плоски колектори под налягане имам и вакуумно тръбни. Имам и DB.
Всяка система си има + и -
Ако мястото позволява монтажа на тръби с наклони лично аз бих предпочел DB.
Но след като цените на фотоволтаичните панели падна минах на подгряване на БГВ с фотоволтаици. 2 кабела могат да минат от всякаде, няма тръби, изолации, помпи, бойлери със серпентини и т.н.

Просто и дуракоистойчиво, без движещи се части:-)
6osi6 - майстор
нед май 26, 2024 8:15 amLazarGanev написа:
Всеки соларен контролер има програма "Ваканция", при която контролерът включва помпата нощем или е облачно време, за да охлади бойлера...
Охлаждането работи през целия ден и при слънчеви време, не само през ноща, но функцията е обърната - бойлерът охлажда панела.

Изображение

На графиката, синята линия е температурата на горната част на бойлера, зелената е от долната част, жълтата е втори бойлер - този на котела, червената е колектора.
През деня помпата се включва когато панела загрее над 65 - 70 градуса, охлажда с около 5 градуса и изключва. Вижда се от движението на червената линия в тези градуси.
Късно след обед се вижда повишение на жълтата линия и спад в зелената, това е циркулацията на студена вода от втория бойлер. След това, от 20 до 22 ч. помпата цикли на спиране пускане през 15 минути. това е нощното охлаждане.
Общо работата на помпата през ноща е около час, а помпата която прехвърля студената вода от втория бойлер работи около половин час.
С думи прости, това е добавяне на обем или буфер, който да поеме евентуални пикове.
От няколко дни си мисля за такъв буфер. Освен басейн, друго не ми идва като идея.
Или пък да регистрирам фирмика, с предмет на дейност къпане.
6osi6 - майстор
Със същите думи - системата се охлажда и през деня, а малкият бойлер е там от 20 години и сега грее на ток само лятото когато няма достатъчно слънце. Последно го загрях от котела в дъждовете преди три дена. Сложих едно реле капилярка в горната част на слънчевия бойлер, като му изстине водата да включва реотана в малкия.
Друго си е да знаеш какво правиш!

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: