Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
БМС-ите са различни типове. Много от тях са "умни" колкото е и "умен" изскусвения интелект..
Както всяка програма така и БМС-а е направен да прави определени неща, а други да не прави.
Чисто хардуерно за дълго време по-удобно ли, по-разумно ли беше (относителна история), да се разрежда през едно място, а през друго да се зарежда. То и още е така в много модели.
Тук е и проблема. От там от където се зарежда има защита "овър волтидж". Но от страната на разреждане при много модели такава защита просто няма. Логиката е "кой ще ти зарежда през страната за консумация".
Еми да ама с пълна батерия и 5 км стръмен наклон надолу + регенерация...
Ако е направено както трябва няма проблем(варианти много), но практиката показа много случаи на презаредени пакети през входа за консумация.
Поради това регенеративни контролери не слагам на системи, където не е ясно кой, какво и как ще ползава. По добре човек да се е "минал" малко и да си кара батерията ли-йонка 5-6 години поне или примерно "Хедуей" ли-фе (имаме на по 13 години екземпляри още работещи), отколкото за едно каране да отиде батерията на скраб. Ех, тая Витоша колко мотори и батерии заминаха.... :-D
andy_forresite - майстор
Да споделя че си ползвам бафангчето 250 вата. Питах на 299-та страница (преди 2 години :shock: ) някакви неща. Не го продадох. Батерия взех 540 ватчаса, 36V. Велосипедът си е старият на 22 години, крос монтана-2. Отдавна си купих кабел и му направих настройки както искам. Най-често са ме питали колко минаваш и колко вдига ... Имам си палец за газ, купих си го, но почти винаги въртя педалите и минавам 120-140 км. Подпомагането е винаги на 2 (от 5). На 2 съм му задал 200 вата при батерия 42V. Максимална скорост ... на 34 км/ч спира да ме помпомага, понеже съм достигнал максималните му обороти от около 80 в минута. Става дума за т.нар. каданс. Предният венец е 44Т и отзад касета 14-28 зъба. Със заредена батерия на 7-ма по равно и без насрещен вятър спокойно поддържам 23-25 км/ч. Умора почти няма, но то и такива условия нямам много.
Една случка от миналата година. Трима колоездачи с карбонови шосейни байкове катерят един дълъг и стръмен баир. Аз бях тръгнал да си доизтощя батерията и да й направя трети пълен заряд от нулата. И викам айде тука ще й изпия тока и се прибирам да зареждам пустинята. Тримата бяха с различни физически способности (тренинг), та първо минах един приятел, после втория познат и към последната третина изпреварих и най-опитния, при което като мина 22-годишен крос покрай сигурно 5-килограмовия байк чух "ебаси майката". Изкатавелих баира на моята трета предавка на 4-та или 5-та степен, не помня вече, с почти финиширала батерия.
Та и 250 вата се движат. Даже на мен трета степен ми е 350 вата, та може да се каже че съм с 350 вата. Просто е по-бавен от 750-ките ...
пон юли 08, 2024 12:52 pmandy_forresite написа:
... като мина 22-годишен крос покрай сигурно 5-килограмовия байк чух "ебаси майката"....
Нека е поне 7, да не и 8 кила, че разко промени имиджа на северозапада, А?!
Оня ден ме мина един тракалник с 10 цолови гуми. И кво от това? Двеста метра по късно си достигна дестинацията, а съм с нормален курбел. Все още отлагам компакта.
Те и зрителите бягат по бързо от шампионите катерачи!!!
andy_forresite - майстор
Не съм им претеглял велосипедите, но бяха нови маркови и олекотени, които вдигаш с 1 пръст. Перуш знаеш ли какво е? Единият опита да вдигне велосипеда ми и не успя. Не можа щото беше на над половин метър и го подцени. Каза - егати туча. Изобщо не можа да го помръдне от земят. Да, тежи 18 кг. серийно + още 10 допълнително тегло. Надолу като се разминах с него, каза "Ей, ти ни е*а майката с това колело". Някои от минувачите наистина гледаха учудено. Виждаш трима като състезатели от Тур дьо Франс - специални каски, специално трико, специални очила, измервателни апаратури и не на последно място - специални велосипеди и някакъв дрисльо по анцунг, по джапанки с вееща се тениска ги подминава с + 3~4 км/ч нагоре по баира.
DundyTheCroc - майстор
Нормално, здрав човек развива за продължително време 200-250 вата на педалите, а на теб толкова ти е минимума на мотора плюс още 200 вата от теб.
Дааа, доста атрактивно, спор няма!
Lisko - майстор
Аз си карах с 5 степени до скоро 10-20-30-60-100%, но след излет с хора без асистенция реших да добавя няколко ултра ниски нива. Та минах на 9 степени и добавих 8-6-4-10% (последната с лимит по скорост). По принцип на никое от 8-те нива нямам лимит по скорост и така го намирам за по-смислено. Първите 5 нива са ми както преди. Но когато трябва да се движа бавно с приятели, което е не по-често от веднъж на два месеца, минавам на нива от 6 до 9.
Теглих го - 24 килограма без катинара.
DundyTheCroc - майстор
24 кила горе-долу нормално за електричка. Торк датчик имаш ли?
radius - майстор
Аз съм традиционалист карам си 5+ колела БЕЗ ел.изгъзици, па като искам да рязкам шосейкаджии, сядам на Хондата и ми се получава :lol:

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: