• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
ivanovbg - майстор
нед юли 28, 2024 8:19 amChefo77 написа:
При дизела катализатора спомага да се изгорят саждите...

Да не бъркаш с DPF малко?
Катализатора при дизела работи първата минута две защото катализира запалването на недоизгорялата нафта и намалява саждоубразуването при първоначалното запалване при студен двигател. След това няма нужда от него.

При системите с ДПФ по време на регенерация върху него се впръсква сурова нафта. Дали чрез впръскване на нафта по време на изпускателния такт или с допълнителна дюза като при някои автомобили, пали я и вдига температурата в ДПФ-а около 600⁰ С и изгаря саждите в него.

При премахване на системата ДПФ се премахва физически само ДПФ филтъра, а катализатора който е в предния край на ДПФ-а се оставя, защото иначе при сутрешното палене ще има увеличено пушене и гадна миризма за около минута- две.
ESPACE - майстор
нед юли 28, 2024 8:06 amivanovbg написа:
Като ви чета нямате си на идея как работи автомобилния газанализатор и какво означават измерените стойности на измерените газове.
И откъде точно извади този категоричен извод? Понеже явно си най-големия разбирач тук на газанализатори би ли отговорил на долните три въпроса.
Бензиновия катализатор освен да окислява СО до СО2 няма ли още една функция?
По каква формула изчислява ламбда фактора газанализатора?
Ако сложим два магнита на ауспуха ще минем ли по лесно преглед?
ivanovbg - майстор
нед юли 28, 2024 11:40 amESPACE написа:
нед юли 28, 2024 8:06 amivanovbg написа:
Като ви чета нямате си на идея как работи автомобилния газанализатор и какво означават измерените стойности на измерените газове.
И откъде точно извади този категоричен извод? Понеже явно си най-големия разбирач тук на газанализатори би ли отговорил на долните три въпроса.
Бензиновия катализатор освен да окислява СО до СО2 няма ли още една функция?
По каква формула изчислява ламбда фактора газанализатора?
Ако сложим два магнита на ауспуха ще минем ли по лесно преглед?
Ако си прочел всичко което съм написал трябва да си прочел и за другите функции на газанализатора. Колкото до формулата - има я в нета.

За да имат ефект магнитите трябва да са на бензиновите маркучи, не на ауспуха. :-D
DundyTheCroc - майстор
Иванов, изписал си куп глупости, които няма дори смисъл да се коментират. Единствено съм съгласен за това, че набедения за вреден СО2 всъщност е в основата на живота на Земята.
"След промените за ГТП: Как бензинов автомобил да премине по-лесно?"

https://www.iskra.bg/gtp-benzinovi-avtomobili/

И един простичък съвет от мен, в допълнение;
Противно на съветите по разните книжки и дори от таблото на съвременните автомобили да се превключва по рано, с цел икономия на гориво.....
- Давайте им газ на тия коли, развъртайте мотора до по високи обороти от време навреме....
Абе карайте ги като хората, не като баби!

Вчера си отбелязах едно видео, на което беше показан смукателен колектор на съвременен екологичен дизел, но.........
"Вече няма достъп до този видеоклип, защото свързаният с него профил в YouTube е прекратен."
Чудна работа! Съвестта му е проработила, нали?!
Катрани като в чугунен котел "каран" на 45 градуса.
Нещо подобно.

Не знае за магнитите тоя, не е чел Иванова!
емовлаха - специалист
След промените автомобил произведен примерно 2004г Евро4 със заложени емисий ниски обороти СО до 0,5 % и високи до 0,3 % трябва да покрие това => СО ниски обороти до 0,3 % и викоки обороти до 0,2 % ... Тоя Таралясник завоски няма такива емисий дето Бай Ганйо търси . Тези дето са ги правили тези измениния и допълнения на наредбата явно са велосипедисти друго обяснение няма
ESPACE - майстор
нед юли 28, 2024 1:19 pmivanovbg написа:
Ако си прочел всичко което съм написал трябва да си прочел и за другите функции на газанализатора. Колкото до формулата - има я в нета.
Иванов, дори не си ми прочел въпроса! Не съм те питал за никакви функции на газанализатора. Формулата е ясно че не ти е ясна, обаче на магнитите си цар. Залепи си два зад ушите.
Длъжен съм да призная, че академичният му стил е на ниво.

Интересно ми е, нов автомобил, който не е успял да мине успешно ГТП, как би се справил в Германия, примерно?!
Някой с преки наблюдения?!
Chefo77 - майстор
нед юли 28, 2024 8:53 amivanovbg написа:
нед юли 28, 2024 8:19 amChefo77 написа:
При дизела катализатора спомага да се изгорят саждите...

Да не бъркаш с DPF малко?
Катализатора при дизела работи първата минута две защото катализира запалването на недоизгорялата нафта и намалява саждоубразуването при първоначалното запалване при студен двигател. След това няма нужда от него.
:lol: :lol: :lol:
silent - майстор
Афтър трейтмънт системата на дизелов мототр в зависимост от евро категорията включва следнитв вариации:
1. EGR
2.EGR+DOC
3.EGR+DOC+DPF
4.ЕGR+DOC+SCR
5.DOC+DPF+SCR
6.ЕGR+DOC+DPF+SCR
В общи линии Иванов е преписал нещо в нета и е написал верни неща но и доста е опростило. Системата включва доста елементи и доста точно се контролира във всеки един момент от темп.сензори, NOXсензори, сензор за остатъчен амоняк, ДПФсензори т.н. за мен е малко странно единствения критерий който се мери да е димност. Азотните окиси са изкл.отровни. При затапен ЕГР скачат. При махнат SCR скачат.
При бензина са доста по серт нещата защото дори при изправен катализатор малко повече неотчетен въздух на входа на мотора или неплътност на изхода-тръби ,гърнета вдига остатъчния кислород и колата се провля на прегледа.
Тези правила са от години и не са нови, просто сега се спазват дай боже завинаги. Който няма пари за нова макар и бюджетна кола ще трябва да постегне старата. Който има пари за премиум таралясник ще кара Дачийка или ще ходи пеша.Това е, автомобила е скъпо удоволствие навсякъде по света и тук ще стане така.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 46

Тема "ГТП вече само онлайн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: