нед юли 28, 2024 8:19 amChefo77 написа: При дизела катализатора спомага да се изгорят саждите...Катализатора при дизела работи първата минута две защото катализира запалването на недоизгорялата нафта и намалява саждоубразуването при първоначалното запалване при студен двигател. След това няма нужда от него.
Да не бъркаш с DPF малко?
При системите с ДПФ по време на регенерация върху него се впръсква сурова нафта. Дали чрез впръскване на нафта по време на изпускателния такт или с допълнителна дюза като при някои автомобили, пали я и вдига температурата в ДПФ-а около 600⁰ С и изгаря саждите в него.
При премахване на системата ДПФ се премахва физически само ДПФ филтъра, а катализатора който е в предния край на ДПФ-а се оставя, защото иначе при сутрешното палене ще има увеличено пушене и гадна миризма за около минута- две.