• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
MamaMy - майстор
Имах една Астра която беше като тестер за масла. Сипвам някакво масово 10W40 и след 3000км синкав дим. До тогава нищо. Слагам 5W30 и противно на джамбазката логика не само, че не го гори, но докарваше до 6-7хил. без ядове. Само няколко пъти съм и сипвал премиум масла и то лично донесени от Европата. Еми с тях си докарваше и до 15хил без да го прогорва. Това ми възбуди любопитството. Ясно ми беше, че колата е стара и на финала. Беше над 1,6млн км. Главата беше чисто нова, но буталата и сегментите бяха оригиналните и бяха олуфтели. Това я правеше капризна , но имаше нещо друго. Погледах клипчета в тубето и започнах да следя редовно маслото. Установих, че докато е читаво маслото като си размажеш една капка между палеца и показалеца те се плъзгат съвсем леко. Като почне да се скапва се усеща едно скърцане между пръстите. След изтриването със салфетка при читавото масло пръстите продължават да се плъзгат. Като се скапе и край с плъзгането. Явно разликите идват от добавките. При една кола на пазара пробвах щеката и пръстите ми мазнееха дори след като се мих няколко пъти със сапун. На един приятел в маслото дори се усещаха някакви частици. Колата му беше нов внос от авто къща. Казах му, че има проблем, а той се изсмя, че устата ми е червива. След една седмица се видяхме и се оказа, че е върнал колата. Сменил маслото и след 20км пропушила като кебапчийница. Джамбазите са я натъпкали с добавки.
Та явно това е и разликата между премиум и обикновените масла. Дори и да не са ментета, като нямат качествени добавки са си М10Д.
нед авг 04, 2024 1:49 pmchapara написа:
нед авг 04, 2024 12:53 pmТрифон П.Трифонов написа:

Естествено, купих колята с ясното съзнание, че отново ще си цапам ръчичките.
Ти да не си садо мазо🧐🤠😬
Чапар, колата е емблема, освен това универсален внедорожник, пикап, сафари, рибарка, кабрио, планинарка. Прост двигател, кутия....Мотора мога да го правя с вързани очи.
SJ 413, преди да го нарекат самурай.

Прикачен файл

IMG_20240411_154559.jpg
bdz43r - специалист
нед авг 04, 2024 9:21 amsilent написа:
Това за горивата е някакъв мит.
Горе споменах за една бензиностанция... бившата ми вече кола (27-годишна, ремъкът се скъса 2 дни преди да пристигне новия) по книжка гори 5,5/100, но аз никога не съм го постигал. Най-доброто беше 7-8. Като я напълня догоре, стрелката тръгва надолу след 30-50 км, но един ден след като заредих половин резервоар там, стрелката не мръдна 100 км. Отначало мислех, че е защото първата 1/3 от пътя ми е предимно надолу. Следващата година пак заредих там, но този път тръгнах в друга посока, съвсем не надолу и стана същото... Затова на третото ходене отидох с почти празен резервоар, напълних догоре лично (за да няма външни фактори), изгорих го и се върнах пак там да заредя на същата колонка по същия начин - разход 6,1/100. И до днес по-малък разход и по-голям пробег с един резервоар не съм постигал.
hidrazin - майстор
Хмммм... излязоха и "ЛЕКО" скандални факти за промените в прословутата наредба НАРЕДБА № Н-32 направени през 2018-та по времето на правителството "Боко ТРЕТИ".
Тогавашният министър по околната среда и водите Нено Ненов Димов с нарочно писмо до Министерство на транспорта прибавя към категория “опасни неизправности" и автомобили, които не отговарят на газовите норми.
Демек заради тоя тюфлек, при дори малка разлика автомобил, дори и ЕКО 4 трябва да бъде спрян от движения а автомобил ЕКО 1 и 2 минава.
Спират от движение автомобил замърсяващ много по-по малко но пускат съвсем спокойно автомобили замърсяващи в ПЪТИ повече.
И не, не съм против да се пускат в движение по-стари автомобили. Против съм да се спират "нови" автомобили с по-ниски емисии.
Против съм и с 14-дневния срок за отстраняване на леки неизправности.
:partyman:
P.S. И да поясня къде е ЦИРКЪТ направен през 2018-та.
Същия тоя министър Нено Ненов Димов дето еднолично е наредил да се спират от движение автомобили дори с леко отклонение от газовите норми е ...
Е върл противник че има глобални климатични промени и че те са резултат от действията на хората.
Включително и вредните емисии... :lol: :lol: :lol:
Ех, Боко, Бокоооо... събери си и останалите боклуци и заминавайте на Марс. Да оправите там атмосферата.
Няма кой да ме убеди че тази промяна в наредбата през 2018-та не защитава нечии лобистки интереси!!!

DundyTheCroc - майстор
Хаха, тия лобисти докато вкарат наредбата в действие, пазара на електрички се срина. На територията винаги сме няколко години назад и още толкова у лево :-D
silent - майстор
Кодовете за грешки касаещи екологията са с най-висок приоритет при всички машини при които влизането в рестрикция на мощността не влияе на безопасноста. Това са промишлени дизели, строителни машини, генератори и т.н. при тях дори моментно отклонение в показателите на изгорелите газове предизвиква рестрикция която в повечето случаи остава до сервизна намеса дори причаната за това да не е актуална. Вероятно от съображения за сигурност двигателите в транспортните стредства камиони и автомобили не влизат веднага в авариен режим. Карат се със светещи чекове дълго време а при доста от по-старите автомобили въобще няма реатрикции. Така че това, че Ненов бил казал че екологията е с висок приоритет е европейска директива. А както знаете малките и зависимите нямат право на глас.
chapara - майстор
А нещо за референдум относно зелената сделка. Някой обича попара, всички да ядат попара🤢 Ма на мен ми се гади от попара след постната пица.
chapara - майстор
Хидра, какво постна Трифон сега?🤓
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 46

Тема "ГТП вече само онлайн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: