• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
chapara - майстор
И аз имам зарядно, което от 20 години не съм ползва, правено, не марково. Колата я карам в 330дни в годината поне. Там е заровено кучето, служебна не съм имал, личната ми е такава. Вие зареждайте акутата ако щете всяка вечер😉😃 Начетох се и в тая тема на небивалици :partyman:
gogo7777 - майстор
Аз като си купя луканка не я ям веднага, а я доизсушавам. Чакам да набере максимален вкус и чак тогава я мятам в чинията.
:lol:
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
чет дек 19, 2024 6:36 pmТрифон П.Трифонов написа:
Кака е оправдана. За другия е показателно.

Кака, купи си най големият по размер, който се събира у корсата и най тежкият измежду еднаквите от този размер!
Да ти подхожда и на финансовия ограничител.
чет дек 19, 2024 6:37 pmпишман_майстор написа:
И да не гледам какво пише отгоре му буквички, цифрички? Брях
Добре
kozl - майстор
чет дек 19, 2024 12:00 pmn_a написа:
Уф, чета ви тук, а изобщо не се усещам, че корсата е за нов. Как да разбера какъв?
Купи от тези:


Изображение


Този модел поне е по-близо до душата на форумо.
Неубслужваем с възможност за обслужване.
В една от капачките е вградено "ОЧО"



Изображение



Е ОЧО-то показва в една клетка, но мое да се разменят капачките, т.е. с малко "направи сам" мое да се "очнат" и шесте клетки.

Аз се отказах от такъв акумулатор, защото в Партнера акумулаторът стои като в чекмедже и няма достъп до капачките.
kozl - майстор
пет дек 20, 2024 12:06 amchapara написа:
И аз имам зарядно, което от 20 години не съм ползва, правено, не марково. Колата я карам в 330дни в годината поне. Там е заровено кучето, служебна не съм имал, личната ми е такава. Вие зареждайте акутата ако щете всяка вечер😉😃 Начетох се и в тая тема на небивалици :partyman:
Да сития на гладния не верва.
Сега с Партнера и аз съм от ситите :-D
По мои наблюдения най-често кучето е заровено в генератора.
Предполагам, че при новите серии автомобили генераторите могат да създават номинална мощност и на празен ход на двигателя. Съдя по колите, които съм ползвал и наблюдавал (Пасат и Партнер). Дали всички са така :?
И към спомените от кола произведена 1983 г, откак въведоха дневните светлини почнах да имам по-честа необходимост от външен заряд на акумулатора.

На Партнера също ползвах зарядно, след 9 г. употреба, като стартера една сутрин не пожела да завърти. Заредих акумулатора с външно, автоматично зарядно, Партнера запали и директно за смяна на акумулатор. На дъртото пежо щях да го мъча още и себе си също, но сега нали съм от "ситите" - нов :roll:
Алтернатори се повреждат сравнително рядко.

Най често причина за отказ или дефект на акумулатор е небрежно отношение/незнание.
Ползване на автомобил на къси разстояния, консумация и в покой на енергия при модерните съвременни автомобили, рядко използване на автомобила.

https://photos.app.goo.gl/h7iqVj5xVuvfNJX27

Бат кемал, това не е моята къща.

пп. При "поддръжката" на акумулатори като този има още един съществен момент. То не е една беля тая работа!
Понеже виждам, че има сериозни люде, участващи дейно в дискусията, нека вземат думата и да разяснят! Па дори и за луканки да бъде.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
пет дек 20, 2024 10:26 amТрифон П.Трифонов написа:
Най често причина за отказ или дефект на акумулатор е небрежно отношение/незнание.
Ползване на автомобил на къси разстояния, консумация и в покой на енергия при модерните съвременни автомобили, рядко използване на автомобила.
Баш. Моето каране е нещо като 3-4км в двете посоки, няколко пъти на ден. Тъпата Мерива пали всичко при завъртане на ключа. Радиото реално няма изключване... За разход на гориво не ми се и мисли. На няколко пъти я хващам, че не пищи за фаровете, и ми е ясно, че ще остана без ток, ако не я проверявам
zz_stefanov - майстор
пет дек 20, 2024 10:26 amТрифон П.Трифонов написа:
Алтернатори се повреждат сравнително рядко.

Най често причина за отказ или дефект на акумулатор е небрежно отношение/незнание.
Ползване на автомобил на къси разстояния, консумация и в покой на енергия при модерните съвременни автомобили, рядко използване на автомобила.

https://photos.app.goo.gl/h7iqVj5xVuvfNJX27

Бат кемал, това не е моята къща.

пп. При "поддръжката" на акумулатори като този има още един съществен момент. То не е една беля тая работа!
Понеже виждам, че има сериозни люде, участващи дейно в дискусията, нека вземат думата и да разяснят! Па дори и за луканки да бъде.
Загубеният заряд от еднократен запуск на двигателя се възстановява за броени минути. Горе долу с престоя на първия светофар. Ако има нужда колите повишават оборотите на празен ход за да покрият консумацията.
Честото палене си оказва влияние на живота на акуто, но не от незареждане.
Погрешно според мен. Броените минути са от 30 та до безкрай, в зависимост от вкл. консуматори. Чистачки, размразяване на огледала и задно стъкло, вентилатор парно.....Все сериозни консуматори. Знае се, че и студен акумулатор не може да освободи пълният си капацитет, колкото му е останал горкия. Та.....не само не е така, ами изобщо не е така.
Лятото е по различно, макар да умират и тогава акумулатори.

Един монитор в запалката показва достатъчно.
Преки наблюдения над трите ми последни автомобила;
- 40 годишна- праска всичко на което е способен алтернатора.
- висок клас, за времето си, 92г.- компенсация по температура.
- автомобил 22г с управление на заряда от компа- напрежение от 15+ до 12.6

При последните две спад на напрежението има след около 30 минути работа на мотора.
Това при положение, че акумулаторите са в цветущо здраве.
При занемаряване на акумулатор, нещата заприличват на чаша от която повече отпиваме, отколкото допълваме. Накрая вдигаме капака и си правим подарък за Коледа.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: