• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
silent - майстор
нед дек 22, 2024 1:36 pmhidrazin написа:
нед дек 22, 2024 7:36 amТрифон П.Трифонов написа:
Акумулаторите уж са "мислени" за тази система, но стартерите?! Тях как ги направиха по здрави?
Тая система има различни разновидности. По-здравите стартери бяха при по-старите модели.
Сега като гледам повечето системи са с "два стартера". Единия за студен старт - стандартен.
Системата се включва чак когато колата достигне нормална температура.
Тогава системата се включва и започва да използва "втория стартер" - алтернатора. :)
Да, правилно съм написал - алтернатора. В тези системи той е доста "по-як" и се използва като стартер.
И съответно цената му е Олелееее... Както и на всичко по ненужната система де.
:partyman:
P.S. А при Кибритите (хибридите) има и други "бири"...
Втория стартер е 48V алтернатор- електромотор при меките хибриди. Няма нищо общо със стартер нищо че стартира двигателя. На практика е електромотор без да ограничен времево за разлка от стартера. Надежността му идентична с алернатор а не със стартер.
hidrazin - майстор
нед дек 22, 2024 2:57 pmsilent написа:
нед дек 22, 2024 1:36 pmhidrazin написа:
Втория стартер е 48V алтернатор- електромотор при меките хибриди.
Втория "стартер" само при Кибритите ли и само на 48V ли? :)
:partyman:
P.S. Пък и не случайно "втория стартер" съм го сложил в кавички...
За надеждността му спрямо стандартните алтернатори не ми се спори ама цената ДА. :-D
Ал_ - специалист
Весела Коледа на всички!

Хидразинчо, не те подценявам, но май само благословия няма да помогне този път :-D а не е да не му поговорих подобаващо на френски, в такива случаи винаги се учудвам колко богат речник имам :-D

Пускам снимки, пък на някой ако му се хвърля боб….
Ей го “пациентът”
Прикачен файл:
IMG_0666.jpeg

А това е набедената проблемна част:
Прикачен файл:
IMG_0669.jpeg

Е, да, ама не - подавам му ток и си тръгва от раз.

Обръщам от другата страна, и стигам до платката, която управлява мотора:
Прикачен файл:
IMG_0668.jpeg

Възможно ли е това нагорялото в горната част в средата на снимката да е проблемът? И дали е поправимо, или да търся нова част?

Нагорялото са 4 крачета, които влизат тук:
Прикачен файл:
IMG_0667.jpeg
Предполагам, че крачетата контактуват с пластини, следящи наляво или надясно се върти волана, и съответно казват на мотора от вторат снимка на коя страна да се върти.

Какъв е проблемът в момента: при палене на двигателя понякога сервото се включва, понякога не, по-често се случва да не се включва през лятото, при топло време. Ако не се включи съм му намерил цаката - гася, и при палене леко навивам волана надясно. Е, да, ама ме дразни.
Ако няма вероятност проблемът да е в нагорялата платка - ще се разглобява още по-надълбоко :-D

Сигурно се чудите защо аз се занимавам, а не ида в сервиз -много просто, като чуят, че трябва да се сваля част от таблото и кормилната колона - директно ме отпращат :-D Та затова се излагам тук
Последна промяна от Ал_ на ср дек 25, 2024 7:57 pm, променено общо 1 път.
DundyTheCroc - майстор
На пътво четене ей тези бих ги презапоил, също така цялостна ревизия за спойки с фрактури, включително и леко побутване на крачетата на контролера да няма някое във въздуха
Прикачен файл:
IMG_0668.jpeg
hidrazin - майстор
ср дек 25, 2024 7:33 pmАл_ написа:
Възможно ли е това нагорялото в горната част в средата на снимката да е проблемът? И дали е поправимо, или да търся нова част?
Снимката е добра но гледане на живо е още по-добре.
А по снимката въобще не смятам че това е нагоряло. Просто е останал флюс от запояването.
Погледни в ляво - там също има един конектор с 5 крака.
И при него е същото но останалия флюс е по-малко.
При производството на такива платки почти всички елементи се запояват на машина и платките се мият.
После се запояват на ръка такива елементи като тези конектори.
После не ги мият пак (за евтинийка) като се оправдават че флюса не е киселинен, не е проводим и не трябва да се мие.
За мен точно в тези спойки няма проблем. Поне по снимки.
:partyman:
P.S. Презапояване поне няма да навреди.
ivanovbg - майстор
Обикновено тези модули си имат диагностика и показват за какво се сърдят. Чел ли си я с диагностичен уред?
Ал_ - специалист
Благодаря за мненията. Според мен проблемът е по-навътре, но предпочитам преди да разглобявам напълно да отхвърлям една по една възможностите.
hidrazin написа:
Снимката е добра но гледане на живо е още по-добре.
Ааа, аз така или иначе ще гледам да намеря време да мина тия дни, макар че може би пак набързо като предния път, ама няма да те занимавам с такива простотии. Но ще ги занеса да ги презапоят и ревизират платката.
За конектора вляво, който споменаваш - набито око имаш:
Прикачен файл:
IMG_0672.jpeg


И другите по-отблизо:

Прикачен файл:
IMG_0673.jpeg

Поглед отзад (на пръв поглед - накриво са):
Прикачен файл:
IMG_0674.jpeg

Ivanovbg, там, където все пак успяват да разпознаят колата казват, че грешки няма
hidrazin - майстор
ср дек 25, 2024 9:03 pmАл_ написа:
Ааа, аз така или иначе ще гледам да намеря време да мина тия дни, макар че може би пак набързо като предния път, ама няма да те занимавам с такива простотии. Но ще ги занеса да ги презапоят и ревизират платката.
Къде ще я носиш? :?
Ако минаваш може да я вземеш. Но набързо няма да мога да я презапоя и прегледам.
Трябва а ми я оставиш от днес за утре като минимум.
Иначе имам както добри купи, така и микроскоп.
И ... споко. Няма да ти искам ни кинти, ни водка. :)
:partyman:
ivanovbg - майстор
Четенето на грешки не е диагностика, а триенето им не е ремонт. Модулите имат и четене наданни в реално време. Най добре проблемите се виждат там.

Като гледам 4 и 2 крачета(маса на датчика) са за презапояване. Липсата на хубав контакт с масата също може да блокира рейката. Отделно където се пъхат в датчика за усилието може да се юстират малко буксите. Отделно износени четки или умряла секция на ротора пак може да блокира работата на усилвателя. При завъртане в някоя посока просто излизаш от блокиращата позиция и усилвателя тръгва да работи. Занеси му и рейката, за да я огледа хубаво.
Ал_ - специалист
ср дек 25, 2024 9:20 pmhidrazin написа:
И ... споко. Няма да ти искам ни кинти, ни водка. :)
:partyman:
Е, с’я кво - ако дойда без платка, а с водка - ще ме върнеш ли :-D :cry: Иначе - аз ако знаех, че ще ми кажеш цена, хич нямаше и да се чудя, ами директно щях да ти я донеса. Някъде до вас, под манастира имаше един тв техник - на него мислех да я оставя.
Ivanovbg, благодаря за отделеното време. Не разбирам само защо подценяваш колегите си с това “ Четенето на грешки не е диагностика, а триенето им не е ремонт. Модулите имат и четене на данни в реално време. Най добре проблемите се виждат там.”
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: