Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
Прикачен файл:
motor-electric-bronto-b-elrot-1400w-tp591031-tp_14729_4_170955515814.jpg
motor-electric-bronto-b-elrot-1400w-tp591031-tp_14729_4_170955515814.jpg (58.86 KиБ) Видяна 260 пъти

:partyman:
riki888 - специалист
съб авг 23, 2025 11:29 amНиколов Н. написа:
Много малко вероятно е елемента/тръбичката/ с шлиците и тази гайка да са изработени като едно цяло, защото при монтажа ще трябва да се завиват заедно с гайката/вътрешната/ на оста. Пластмасата е срещу саморазвиване. Хвани на менгеме шлиците,но с алуминиеви подложки и пробвай с подходяща тръбичка/ медна или бронзова,по възможност/ да избиеш назад тази външна гайка. Тя е сложена за ограничи ремъка да не излиза. Другия вариант е да опиташ развиване на външната гайка ,заедно с вътрешната. Пробвай дали не е с лява резба. Все пази уйня е сглобена по някакъв начин,нали?
Точно това е проблема. Ако разбера как е сглобено всичко сигурно ще мога да го разглобя.
Опитвах развиване на двете гайки заедно - не се получава.
Освен това избягвам силови процедури понеже целия модул представлява ротор на двигател
и е балансиран против вибрации. По тялото на ротора виждам че е отнет / изпилен метал при балансирането.
Надявам се някой да си е имал работа с подобно сглобяване и да може да каже как се сглобява / разглобява тая сглобка. Или някое видео.
Пуснах на Гугъл да ми намери снимката която е качил колегата hidrazin.
Ами сега имам да прегледам много сайтове с резултати.
MamaMy - майстор
Трябва да въртиш само малката гайка. Ако можеш да прецениш в коя посока е въртял ротора, в същата посока се развива и гайката. Голямата гайка е на шлици към оста. Тя е контра против развиване. Ще се размажат малка част от ъглите на малката гайка, но тя така или иначе е за смяна. Трябва обаче ротора да се хване хлабаво в менгеме и с ключ да се държи неподвижно голямата гайка защото ако превърти заедно с оста спрямо ротора, ще скъса жиците на колектора и край с този ротор. Може би трябва голямата гайка внимателно да се среже през средата по целия диаметър с тънък диск 1мм с ъглошлайф или дремел. Така ще може да се ползва пак по предназначение.
hidrazin - майстор
съб авг 23, 2025 2:33 pmriki888 написа:
Опитвах развиване на двете гайки заедно - не се получава.
Няма и как да се получи. Както каза MamaMy:
Голямата гайка е на шлици към оста. Тя е контра против развиване.
А щом голямата "гайка" е на шлици, то тя не е гайка а по-скоро втулка. И да, вероятно е за контра за да не се развие гайката (малката).
КАК (вероятно) Е СГЛОБЕНО?
- Първо на шлиците е набита тая голямата "гайка" но доста навътре в посока ротора.
- После е навита малката гайка.
- Накрая голямата "гайка" е изтеглена със скоба до толкова, че малката гайка да влезе в голямата "гайка" и тя да я осигури против развиване.
КАК ДА СЕ РАЗГЛОБИ? (евентуално)
- С подходяща тръба или още по-добре камък от гедоре ... и чук! :-D
- Внимателно почукване САМО върху голямата "гайка" в посоката която съм показал с червена стрелка.
Дотогава, докато голямата "гайка" освободи малката гайка.
- И тогава с два различни гаечни ключа, един по размера на малката гайка и още един по размера на "голямата" се развива малката гайка.
- Нататък е ясно. След като си махнал малката гайка, изваждаш (желателно със скоба) голямата "гайка" дето е втулка и сменяш лагера.
- После - всичко с начале... :-D

Прикачен файл:
222.jpg
222.jpg (82.94 KиБ) Видяна 156 пъти

Ето защо голямата "гайка" дето е втулка прилича на гайка.
Тя се използва като "контра" за да се завие или развие малката гайка.
Гениално! Не се налага да се хваща някъде ротора или неговата ос, и с вероятните проблеми които биха настъпили.
:partyman:
P.S. Ми вземи да пробваш. Внимателската.
Или дай ЧИТАВА снимка на голямата "гайка" изотзад. От към страната на шлиците.
Ако и на нея има шлици, значи не е гайка а втулка с шлици и шестостен - както предположих.
P.S.2 Разбира се не съм сигурен на 100% и няма как. Все пак нещото не е при мен и пред очите ми.
УСПЕХ !
MamaMy - майстор
Така с изместване на ротора по оста, няма ли да е голяма вероятността да прецака колектора? Все пак той е текстолит и ако се натиска после по него за връщането обратно, шанса да се счупи е доста голям.
Идеята е да се "мести" само голямата "гайка"/шестостенна втулка с шлици по оста.
Естествено, за да не се мести самата ос/вал аксиално и в едно с ротора, трябва да се вземат съответните мерки.
vlax - майстор
съб авг 23, 2025 2:33 pmriki888 написа:
Опитвах развиване на двете гайки заедно - не се получава.
Пробвай пак,по-смело.
Малката гайка е с ЛЯВА резба.

Според мен,макар че не се вижда хубаво от снимките,голямата гайка и шлиците са едно цяло-втулка.Пробвай пак да развиеш голямата и малката гайка едновременно.
:partyman:
Последна промяна от vlax на съб авг 23, 2025 10:24 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
съб авг 23, 2025 9:31 pmMamaMy написа:
Така с изместване на ротора по оста....
Кой е тоя дето бара ротора? Ще му строша ръчичките... :-D
Не бараме ни ротор, ни колектор бре ...
:partyman:
hidrazin - майстор
съб авг 23, 2025 10:05 pmvlax написа:
Пробвай пак да развиеш голямата и малката гайка едновременно.
Няма как и двете да са гайки бре!!! :shock:
:partyman:

Тема "Лагер на електрическа градинска фреза" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: