• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
Всички имаме коли, нали ?
miroki - майстор
Лошото е, че има 3 такива в Търново. Другите са 50 кв. Което си е час. Това (50кв) е тъкмо колкото изразходеното от София до там.
Не, че и час е драма. Но като се наредя зад теб моите стават 2 часа.
В момента минават към 15 000 коли на ден. И то средно дневно, през уикенда, не знам колко повече са. За сега може би е добре, но за в бъдеше ще трябва да има зарядни станции по цялото протежение на Търново. И цели увеселителни паркове до тях.
Другото лошо е, че такава станция не може да се сложи в гаража.
Всъщност колко е най-голямата домашна станция за монофазно? И каква инсталация и трябва?
Понеже на 10 ампера ще трябва 22 часа да зареждам.
hidrazin - майстор
пет сеп 19, 2025 1:14 pmmiroki написа:
Лошото е, че има 3 такива в Търново.
Всъщност и това не е точно така. Онези 360kW зарядни за с два пищова. :-D
Ако си сам на зарядната станция ти дава цялата мощност.
Това докато някой друг не паркира до теб и включи втория пищов. Тогава става 180-киловатова...
Във В.Търново са до Метро - ЦЪЪЪК
пет сеп 19, 2025 1:14 pmmiroki написа:
Всъщност колко е най-голямата домашна станция за монофазно? И каква инсталация и трябва?
Понеже на 10 ампера ще трябва 22 часа да зареждам.
Последната дето монтирах е 22kW и иска трифазно с предпазител 3х22А
Малък проблем - до сега не знам за кола която може да зарежда на АС с повече от 11kW :?
:partyman:
miroki - майстор
Значи като ходя на гости да си планирам да ида от обяд и да остана до обяд да се зареди. :-D
burkov - специалист
С малкия бръмбър на дачия, не бих си го причин изобщо, ходенето до Търново.
Карах такива спаркове и не е яко. Като цяло, ако трябва да разчитам на зареждане само навън, не бих си го причинл също.

Ако искаш да караш нормална кола на ток с външно зареждане само или бензин няма да видиш голяма разлика. Нито в разходите за зареждане, нито във времето за пътуване. Нещата обаче може да се променят идната година. Има някакви идеи за законодателни променти за да се субсидира зарядната инфраструктура и това може да свали цените до нива в които да е сравнително по-изгодно да зареждаш макар и само навън на ток. Но докато не го видя, няма да го повярвам.

Все още обаче елкетричките са по-скъпи в краткосрочен план от двг. Особено новите такива, заради огромната обезценка през първите 3-4 години.
Това е и една от причините да си купя втора ръка.
Alternative AI - специалист
Грешна ти е формулката...
Формулата си е верна. Просто грешно съм изчислил на ум колко е 40х20. Та не е 8 MW, а 800 kW.
MamaMy - майстор
Не знам какви кабели ще ти трябват обаче за да пуснеш за 3мин 16000А.
ESPACE - майстор
пет сеп 19, 2025 4:27 pmMamaMy написа:
Не знам какви кабели ще ти трябват обаче за да пуснеш за 3мин 16000А.
Как ги изчисли тези 16килоампера? :)
Jacomo - специалист
пет сеп 19, 2025 1:14 pmmiroki написа:

Всъщност колко е най-голямата домашна станция за монофазно? И каква инсталация и трябва?
7,4kW, 32A, 6mm2 мед.
MamaMy - майстор
пет сеп 19, 2025 4:52 pmESPACE написа:
пет сеп 19, 2025 4:27 pmMamaMy написа:
Не знам какви кабели ще ти трябват обаче за да пуснеш за 3мин 16000А.
Как ги изчисли тези 16килоампера? :)
Ами щом 800кW трябва да се налеят за 3мин, за час (60мин) това е 16000kW/h

ПП Голям съм заплес. Директно съм плеснал ампери отзад. Съжалявам за грешката. разделете си го на 230 или 400 волта според инсталацията с която разполагате.
ESPACE - майстор
пет сеп 19, 2025 5:02 pmMamaMy написа:
Ами щом 800кW трябва да се налеят за 3мин, за час (60мин) това е 16000kW/h
Пак не си разбрал. Никой не "налива" 800kWh за 3 мин, а е необходима мощност 800kW за три минути за да зареди в колата 40kWh.
За големи мощности (засега реални 350kW) на DC зарядни станции зарядното напрежение към колата е между 400 и 1000V, което си е към 1000А, кабелите са сериозни и с охлаждане.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

Тема "Електромобил в гаража." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: