• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
До тук се изясни само, че маслото вероятно е щилско и пак вероятно е червено.
За някого е добре повечко и да има, за други е 2%.
Та, останаха само още две причини.
Спечените сегменти все едно не съм чул за тях. Дори не съм си помислял за сегменти, но пък се споменават.
пишман_майстор - майстор
Принципно на двутактови моторчета компресията се мери така:
Ако пали- припуква както е на смукач, връщаш лостчето и копчето , развиваш свещта и навиваш дорника за манометъра ( или ако е от ония с конусната гума , натиска се добре от втори човек) и се дърпа въжето като за палене , т.е. енергично с подадена газ . Поне три-четири пъти. Това ти е компресията.
Ако не пали , дърпа се на смукач , докато омокри свещта . Останалото по предната процедура.
Ако карба не е в ред или го няма - със спринцовка ( аз ползвам едно шишенце от боя за коса) малко горивна смес в смук.отвор през три-четири-пет дръпвания и поне двайсетина дръпвания на въжето. Да се омаже добре бутало/сегменти . После горната процедура.
На двут.моторче се мери след "омокряне" компресията.
На сухо-никога.
Така го знам, така процедирам.
Може и да греша.
staffolino - напреднал
съб окт 18, 2025 1:32 pmТрифон П.Трифонов написа:
До тук се изясни само, че маслото вероятно е щилско и пак вероятно е червено.
За някого е добре повечко и да има, за други е 2%.
Та, останаха само още две причини.
Спечените сегменти все едно не съм чул за тях. Дори не съм си помислял за сегменти, но пък се споменават.
Не знам защо е 'вероятно' след като доста ясно съм написал, че е Щил маслото, но не мисля, че и Хускварна да е маслото има някаква разлика точно за това.
Под спекли сегменти както се изразих да съгласен съм не е коректно казано имах предвид проблем в цилиндър /бутало дали надиране или износване все там.
Компресията, я замерих отново пак по същият начин както описа колегата за което му благодаря. Мокър цилиндър при шест, седем дърпания е 6 бара.
Замервам с преход който се навива директно с уплътнения и пропуск няма там.
съб окт 18, 2025 7:29 pmstaffolino написа:
съб окт 18, 2025 1:32 pmТрифон П.Трифонов написа:
До тук се изясни само, че маслото вероятно е щилско и пак вероятно е червено.
За някого е добре повечко и да има, за други е 2%.
Та, останаха само още две причини.
Спечените сегменти все едно не съм чул за тях. Дори не съм си помислял за сегменти, но пък се споменават.
Не знам защо е 'вероятно' след като доста ясно съм написал, че е Щил маслото, но не мисля, че и Хускварна да е маслото има някаква разлика точно за това.
Под спекли сегменти както се изразих да съгласен съм не е коректно казано имах предвид проблем в цилиндър /бутало дали надиране или износване все там.
Компресията, я замерих отново пак по същият начин както описа колегата за което му благодаря. Мокър цилиндър при шест, седем дърпания е 6 бара.
Замервам с преход който се навива директно с уплътнения и пропуск няма там.
Амиии, вероятно, понеже може само лепенката да е щил, но да речем, че е такова маслото.
Колко процента е сместа, как е карбЮраторчето.........бе добре са, но пуши, нали?!
staffolino - напреднал
Добре да кажем, че само лепенката е Щил.
Основно проблема е, че машината пали единствено с подаване на газ от второто дърпане и поне за мен си работи добре без да гасне поддържа обороти ниски и има много добри високи без да глъхне.
.........бях започнал едно дълго и подробно обяснение, но прецених, че не сме в училище.

Подготви си отвертка!
Запали машината, позагрейза минутка!
Забий пустата отвертка в дупката със символ L, горе в ляво от трите!
Завий четвъртинка, подай рязко газ! Ако излиза уверено от празен ход към ниски и средни обороти, завий още! Продължавай докато не започне леко да глъхне. Развий малко, докато отново започе да се форсира стабилно!
Бучиш отвертката в дупка Т и гласиш стабилни обороти на празен ход- да не превърта веригата и да не са прекалено ниски, като на Иж Планета!
Опитваш рязко газта. Ако нищо не се е променило със стабилното "изрязване", продължаваш натам.
Стискаш спусъка на газта до упор и манипулираш в дупка Н, като първо завиваш.
Ако оборотите започнат да падат, веднага започваш да развиваш, като следиш промяната на оборотите. Първо трябва да започнат да растат. Развиваш докато леко започнат да падат.
Отпускаш педала за инспектиране стабилния празен ход на машината. КорЕгираш ако е нужно с Т.
Проверяваш отново с рязко подаване на газ- не трябва да глъхне.
Честито!
Все пак, ако Баба не се поддава на опитите да я вкараш в пътя, иди с нея до сервиз!

И пак дълго се получи, но Мама ще ми захапе задника отново. Пък и сутрин имам нужда да споделя, а то напира на талази, ко да прая?!!
staffolino - напреднал
Благодаря много за насоките майсторе!
Ще прегледам пак настройките по твоето упътване. Миналата седмица го правих по едно упътване от мрежата...едното дясното беше стегнато до край.
И все пак машината реагира на настройките поне от двете горни L и H. Ниските са добри и високите също.
Ако кажем, че настройките са наред от какво друго може да не иска да пали с дръпнат смукач?
В момента в който подам газ и пали от втория път.
Благодаря отново, по късно ще докладвам какво се случва.
Богата смес- дави карбураторчето. Поне това разбирам от обясненията ти- пали с подаване на газ, пуши много.

Завит докрай Н не е добре. Опитай на пълна газ да развиваш, докато леко започнат да намаляват максималните обороти!
След това направи отново регулировка на L! Действай бързо, че да не я изсушиш!
Възможно е да има друга причина, която не позволява да се направи нормална настройка с карбуратора. Тогава следва сервиза.

Колко масло сипваш на литър бензин?
съб окт 18, 2025 12:25 pmMamaMy написа:
......... За това умира форумът Заради такива като вас майстори. Никога няма да ви стана клиент.😁
Как е "колега", поне с терминологията справям ли се?! Има ли надежда за форума? За теб не питам.
Не си вадя хляба с това- любител слухар съм, хаха. Затова и не се оплаквам от липса на клиентела.
Да не забравиш онзи съвет- опитай поне веднъж да режеш с остра верига или не се изказвай неподготвен! Това защото изрази съмненя относно мой пост по кофти начин.
пишман_майстор - майстор
Завити до край винтове по карба, в случая винт H не е добре!
Аз дори се чудя как пали въобще в такава ситуация . Но определено ме замисли за какъв ѝ е проблема, че се е наложило докрай да се завие. Имам съмнение, че карба по някаква причина дави двигателя и затова е навит до дупка ( обеднява сместта яко ) Но в случая ако карба дави мотора, тоя винт навит се "мъчи" да обеднее сместа...
И става нещо "средно" , до нищо.
Не работи добре, вероятно и затова пуши здравата , много богата смес .
А да, и дръпнат смукач допълнително скофтя картинката....
"Имам" служебна Ранчер. Карбураторчето направо заливаше- пълнеше чак в аспуха.
Палех я без смукач, газта до ламарината, яко и бързо дърпане. Ремонтираха я.

Центровка и регулировка не се променят сами, освен в някои по-специални и редки случаи.
Започваме да въртим бурмите за да замажем друг проблем.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Моторна резачка Husqvarna-проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: