Ел. инструментите. Консумативи.
https://photos.app.goo.gl/61VZR5kkUQDHTTQFA
Свалих я от шината след поизсъхнал бадем. Не толкова сух и злобен, както бадемите на форумни професионалисти, заради които се оборудвах и с Picco Duro (PD3), 3/8" P, 1,3 мм.
пет окт 10, 2025 2:55 pmvlax написа:
пет окт 10, 2025 1:59 pmТрифон П.Трифонов написа:
Верига хвърлям чак когато няма какво да се заточва.
От няколко години ползвам Щилски вириги и на зъба има чертичка до къде да се заточва.
Трифне,ти като фен на Щил не го ли спазваш?
Виждам, че дебнеш в засада и понеже бях обещал, че да видиш и ти. Жив и здрав съм, ако си се притеснил. Не съм чул още да е противозаконно.
vlax - майстор
нед ное 02, 2025 10:21 amТрифон П.Трифонов написа:
Жив и здрав съм, ако си се притеснил. Не съм чул още да е противозаконно.
Без коментар
Последна промяна от vlax на нед ное 02, 2025 11:17 am, променено общо 1 път.
нед ное 02, 2025 11:11 amvlax написа:
нед ное 02, 2025 10:21 amТрифон П.Трифонов написа:
Жив и здрав съм, ако си се притеснил. Не съм чул още да е противозаконно.
Противохуманно е
Човек ли ме нарече?! Потресен съм!
To&To - специалист
чет окт 30, 2025 3:48 pmемовлаха написа:
пет окт 24, 2025 10:12 pmпишман_майстор написа:
Преди малко почнах пак да гледам клипчета на тая тема . Особено за тоя 10 градусов наклон на стиската
правилото е за десните зъби- да се избутва напред винта, а за левите- към оператора. Ако съм го разбрал правилно де
Това е правилно за този вид точилни уреди. За другия всичко е наобратно
Четох скоро инструкцията на Хускварна 564 ХР
Попаднах на тези 2 неща

https://www.husqvarna.com/au/chains/cha ... rWYb1xT9dK

https://www.toolstoday.co.uk/husqvarna- ... -063-1-6mm
съб окт 25, 2025 9:36 pmTo&To написа:

Не знам дали си заслужава за любителска работа
Ако ми дадеш отговор колко пара изхарчи
Като сметнеш цената на Китайските резачки и всички консумативи за тях
Вкл и синтетичните масла и точиларката ако имаш такава :)
Кеф цена няма :)
Веднага ти отговарям най-евтиния мой проект:
1. Нова китайка 52cc - 118 лв. с намалението (иначе е около 170). Избрах тази защото е с хартиен филтър и нормален двоен ауспух без "катализатор". Иначе 10 Тина лева кит за хартиения филтър + 20 тина лева за отворен ауспух от Али.
2. Шина Husqvarna X-force 38/0.325/1.3 - 50 лева с отстъпката, намалението на моя дилър.
2. Правена верига Stihl Super, пак при моя дилър - 25 лева + още една Husqvarna семичизел 25 лева.
3. Горивен филтър Husqvarna - 8 лева.
4. Свещ NGK - 7 лева от Практикер.
5. Пълна синтетика 1 л. Husqvarna XP от Ташев Галвинг за 31 лева на промоцията. Но него не го броя защото имам и други машини и харча около 1,5л. на година.
118+50+50+8+7 = 233
Ако добавим комплектите за въздушния филтър и ауспуха + 30 лева.
233 лева ми е най-евтиният мод :) .
Продадох оригиналната шина и верига за 30 лева, та 203 лева.
Ако се сменяват водещите колела на 3/8" се добавят още 2 лева за колело ;)
...немала си баба работа, купила си китайска резачка да я прави хот-род хахаха 🤣🤣🤣
вт ное 04, 2025 5:20 pmTo&To написа:
...+ 20 тина лева за отворен ауспух от Али....
...немала си баба работа, купила си китайска резачка да я прави хот-род хахаха 🤣🤣🤣
Уважавам мерака ти да ръчкаш, но този "отворен" ауспуФ ме озадачава. Защо даваш пари за ламарина, а собствения, на машината, да заема място на рафта бездеен?
Би могъл да си ги спестиш, да преработиш оригиналния, да добавиш още малко парички и да смениш карбуратора.
Това няма да я направи "щилка", но ще подобри работата и икономичността.
Другото е да си пипнеш цилиндъра и буталото, евентуално.
пишман_майстор - майстор
Аз тия мрежички ги кормя по един или друг начин ( т.н. катализатори по резачките) . Без тях - мирна глава, и моята , и на собственика.
Но както Трифон отбеляза, карба е важен.
По принцип аз с китайки много рядко се захващам , но като видя на нещо по-марково , сложен Зама примерно и се изприщвам. Какво остана да е по масовките евтенийки. Дори по мои машини ги има такива , но засега са в ред.Вече ако се скапи някой такъв, ще му мисля, то какво точно да му мисля, намирам пасващ Валбро или Тилотсон и ги скалъпвам.
To&To - специалист
вт ное 04, 2025 5:58 pmТрифон П.Трифонов написа:
вт ное 04, 2025 5:20 pmTo&To написа:
...+ 20 тина лева за отворен ауспух от Али....
...немала си баба работа, купила си китайска резачка да я прави хот-род хахаха 🤣🤣🤣
Уважавам мерака ти да ръчкаш, но този "отворен" ауспуФ ме озадачава. Защо даваш пари за ламарина, а собствения, на машината, да заема място на рафта бездеен?
Би могъл да си ги спестиш, да преработиш оригиналния, да добавиш още малко парички и да смениш карбуратора.
Това няма да я направи "щилка", но ще подобри работата и икономичността.
Другото е да си пипнеш цилиндъра и буталото, евентуално.
Да, прав си. И аз съм ги кормил, но е много разправия по моя начин. Аз ги нагрявам с горелката на менгемето и ги разхлупвам. После режа "далаците" и карантиите. Но съм много ограничен с времето. Пазя оригиналните ауспуси. С китайските карбуратори не съм имал проблеми. Всички идват много лошо настроени. Имам Тахометър и си ги настройвам. Работят си много добре и дават много добър разход след правилна настройка. Отделно, че хубав китайски карб струва около 15 лева в Али, а комплект за ремонт е от порядъка на 2-3 лева. Единствено съм имал проблем с регулиране на височината на иглата, че ми мокреше свещите на един много стар карб, но му хванах цаката. Замислял съм се за Walbro карб, но не съм слагал. Бутала и цилиндри "пипам". На една 58cc смених цилиндър и бутало. (То на нея всичко и смених - беше направо смляна). Сложих двуканален цилиндър и му пипнах малко отворите. И при тях си има качествени и не толкова.. Сега на един проект 58cc ще се пробвам с 62 кубикови цилиндър и бутало. Хубавото е че няма да пипам коляновия вал. Лошото е че са различни видове цилиндри с различни отвори за шпилките и трябва да премерят свястно и да имам късмет като поръчвам. На 45, 52 и 58 кубиковите знам какво и от кого да поръчам в Али. 58-62 са с един вал, 45-52 са с друг. Там мога да сложа едно Walbro да видя как е и един ауспух с издължени "парнати" изходящи отвори от порядъка на 1-1.5 см. :)
To&To - специалист
вт ное 04, 2025 6:32 pmпишман_майстор написа:
Аз тия мрежички ги кормя по един или друг начин ( т.н. катализатори по резачките) . Без тях - мирна глава, и моята , и на собственика.
Но както Трифон отбеляза, карба е важен.
По принцип аз с китайки много рядко се захващам , но като видя на нещо по-марково , сложен Зама примерно и се изприщвам. Какво остана да е по масовките евтенийки. Дори по мои машини ги има такива , но засега са в ред.Вече ако се скапи някой такъв, ще му мисля, то какво точно да му мисля, намирам пасващ Валбро или Тилотсон и ги скалъпвам.
От къде взимаш Валбро и Тилостон - оригинални? Афтърмаркет знам от къде да взема и съм виждал "Walbro" на една резачка от Лерой Мерлин, който не ми приличаше много на истински. Та за това се въздържам от китайки с Валбро.
пишман_майстор - майстор
Предимно от ибей.
Понякога, ако се бърза от представител на хускварна . По тях все още ги има , но са паричка.
Или втора ръка читави + нов оригинален комплект чаркове/мембрани .
Проблема е да уцеля подходящия . Включително и лостове, винтове и т.н.
В момента търся от хуск 372 , но не за x-torc , а за предното поколение. walbro hd 12 .
Ако има вариант-чисто нов.
Ще намеря . Поне няма се мъча да го пригаждам, става едно към едно замяна на един Zama C3M-DM18
пет окт 31, 2025 6:56 pmKampani написа:
На горния рафт са ...
... Вече ако са професионалисти като Трифонов е друга работа .
На най-горния рафт
https://youtube.com/shorts/KeZTZuT2Y0s? ... fFWfCED679

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: