• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 65
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Iliev Labs - специалист
:-D
Нали още не са нанесени размерите върху чертежа.
Мисля да си направя първо деистващ прототип. Който да пренеса на терасата на апартамента, ако работи добре. Само няма да има същия акумулатор. Достатъчно е да има елемента КОМИН МЕЧТА. Горивната камера ще работи с твърдо гориво само експериментално. Иначе ако всичко е ОК, ще го карам на газ или отработено масло.
ibogdanov налиса:
Що се отнася до горивото.. там проблема е още по сериозен. Ако ще горите гуми, направо забравете за всичко писано по-горе. Не случайно всичко живо минава на природен газз или пропанбутан. не е само цената, номера е в съдържанието на смоли, битуми и сяра.
ако имате котле с газова горелка, само от изгарянето на газа имате няколко процента по-добро загряване на водата от колкото на нафта например.

Знаеме, че най-хубаво е на ток и много специален антифриз. :-D

Проблемите за който говориш, ibogdanov, се отнасят до топлообмена.
Аз наистина мисля да горя гуми, пластмаси (които са висококалорични), а освен това и нискокалорични горива, като оборски тор например. Или квото има! Проблемите, който трябва да решавам, са по-скоро свързани с горенето. И решението го виждам в ПРИНУДИТЕЛНО и РЕГУЛИРУЕМО подаване на ПОДГРЯТ въздух. Това ми позволява да си ОХЛАЖДАМ комина, и ме задължава да си пречиствам ОТПАДЪЦИТЕ от зловещия процес.




:feuer: ПИРОМАН :feuer: ИДИОТ :feuer: ПИРОМАН :feuer:
.
Виждали ли сте пожар?
Аз три пъти на живо. Единият път участвах в гасенето, наравно с пожарникарите. :lol: И каска и щит ми дадоха тогава!
Два пъти съм разчиствал след пожар. Незабравими преживявания! Още са ми пред очите. Няма нещо което не гори в тази стихия!
Е това искам в моята печка - ПОЖАР!
:feuer: ПИРОМАН :feuer: ИДИОТ :feuer: ПИРОМАН :feuer:
Zurlata - специалист
Относно горенето , на отработено масло, готварско олио и всякви други горими течности аз мисля да го правя така като снимката по долу. Забравих да нарисувам една малка помпичка да бута маслото от резервоара към серпентината, и след нея възвратен клапан, да не върне случайно към резервоара ако нещо стане да речем.

Прикачен файл

DSCF0080.JPG
DSCF0080.JPG (82.15 KиБ) Видяна 5678 пъти
Iliev Labs - специалист
Стига сме дъвкали едно и също.
За по-кратко, нека дадеме име на термалната маса, топлинния акумулатор, схващате идеята от контекста, надявам се.
Дайте някакъв термин, моля. За сега ще го нарека БАТЕРИЯ.(знам разликта между акумолатор и батерия)
Какви функции трябва да има?
Според мен са същите, като на електрическия акумолатор. Да се зарежда, когато има възможност и да черпиме от нея, когато и колкото ни трябва.
За мен това е отделен и независим елемент, в моята система. Сега слънчевите колектори са скъпи. Но кой знае, утре може да са по-достъпни. Защо да не зареждаме батерията и от тях, кагато има възможност? Електрически нагреватели (нощна енергия). Газови проточни боилери, когенератори или каквото се сетите. Те са извън БАТЕРИЯТА.
Бързодействие. Задължително за добрата работа на цялата отоплителна/охлаждаща система. Ако батерията е с капацитет 1Мват, колко време ще е нужно, за я напълниме донякъде, за да почнеме да се грееме/охлаждаме. Бързодействието понякога ще бъде критично.
Трябва да бъде голяма и най-трудното - евтина.
Едно решение, което още не мога да взема - една или две батерии. Съответно за топло и студено. Май за сега една, че по-евтинко, пък като ми хареса, ще си направя и втора.
Ето до къде съм стигнал на идейно ниво:
1ва зона червеното - вода (антифриз) 70-90 градуса.
2ра зона жълтото - бетон 50-70 градуса и нагоре
3та зона синйото - бетон 10-50 градуса и нагоре
Зоните са изолирани помежду си (някак)
Идеалната форма - сфера. На практика май ще е куб.
Преносът между зоните - мисля за термопомпи.

Прикачен файл

батерия 1.JPG
батерия 1.JPG (8.9 KиБ) Видяна 5669 пъти
Iliev Labs - специалист
:) Зурла, преразгледаи си схемата! Това масло че кипне бе!
Никога не съм знаел, как работят парните инсталацйи. Как на практика се постига това, че парата да не бута обратно водата? Ако можеш на този принцип да изпариш маслото, и да го вкараш газообразно, би било страхотно. Аре бе инженерите, подсказвайте! Аз кво да права, кат съм учил за поп? :lol: (май имаше и един такъв момент, в който веществата се самозапалват?) Да не излезе някое ДВГе от тая схема!
Аз мисля, когато използвам горелки, маслени и газови, да ги монтирам на вратата на горивната камера. Както се прави и сега, при котлите, фабричните. Въздуха да го подгрявам по-малко. И горивото (маслото) до някакви разумни темперетури. Останалата топлина, от охлаждането на комина, да заминава в зоната с по-ниска темперетура на батерията.
Последна промяна от Iliev Labs на нед фев 15, 2009 5:35 pm, променено общо 1 път.
Zurlata - специалист
Ам че нека кипне, като го нагряваш много се разпадат дългите въглеродни вериги на молекулите на по къси и после по-лесно гори
нали въздуха дето влиза създава зона на ниско налягане в горелката и засмуква кипналото масло и го разпрашава
В тоя саит на леяра дето го пеше писал :
http://backyardmetalcasting.com/ , не видя ли на една от горелките точно такава траба и оня беше сложил на горелката да загрява маслото
ibogdanov - специалист
Iliev Labs написа:
:-D .............
ibogdanov налиса:
Що се отнася до горивото.. там проблема е още по сериозен. Ако ще горите гуми, направо забравете за всичко писано по-горе. Не случайно всичко живо минава на природен газз или пропанбутан. не е само цената, номера е в съдържанието на смоли, битуми и сяра.
ако имате котле с газова горелка, само от изгарянето на газа имате няколко процента по-добро загряване на водата от колкото на нафта например.

Знаеме, че най-хубаво е на ток и много специален антифриз. :-D

Проблемите за който говориш, ibogdanov, се отнасят до топлообмена.
Аз наистина мисля да горя гуми, пластмаси (които са висококалорични), а освен това и нискокалорични горива, като оборски тор например. Или квото има! Проблемите, който трябва да решавам, са по-скоро свързани с горенето. И решението го виждам в ПРИНУДИТЕЛНО и РЕГУЛИРУЕМО подаване на ПОДГРЯТ въздух. Това ми позволява да си ОХЛАЖДАМ комина, и ме задължава да си пречиствам ОТПАДЪЦИТЕ от зловещия процес. .........
Еййй така стават белите.. ама кой съм аз да те спирам да изтровиш махалата. Това като го прочетох и направо се отказах да си давам мнението изобщо. Ако поне малко имаш представа от горене никога, ама никога не би ползвал подгрят въздух в горивната камера. Ама ти си знаеш. Само за справка, не случайно има интеркулери при автомобилите, но няма да ти обяснявам защо са там и за какво се ползва студения въздух! Един жокер - студен въздух повече кислород. Айде прочети малко за горенето и се замисли преди да пироманстваш.
А що се отнася до тока и антифриза, това само ме кара да ти се радвам на голия ентусиазъм.
Дерзай! открии уникалната камино-акумолаторо-комину магаретия,
ако наистина си толкова велик, ще станеш мноого известен.. даже Бил Гейтс ще ти сваля шапка.
Iliev Labs - специалист
:sad: Той ibogdanov май се ФОСТРИРА!
Даваи си мнението спокойно, не виждам кво те притеснява!
Ако бех велик, щеше да съм велик ИДИОТ.
Ама ти с такива за интеркулери не си говориш.
А Били ми обеща софтуера за това откритие.
.
Акумулатора на топлината, който проектирам, ще бъде изработен от поне 8 кубика бетон. Яко армиран вътре с железни тръби, метални стружки, около 3 тона, или колкото успея да набутам. На три слоя! Това никой никога не ще успее да разруши! Може да си го направя и във форма на пирамида, като на дядо ми Феопс.
И ще се превърне в МОНУМЕНТ на камино-акумулаторо-комину магаретиите. :lol:
Що не излезеш с плакат пред циментовия във Враца?
Харалампи - специалист
ibogdanov написа:

Ако поне малко имаш представа от горене никога, ама никога не би ползвал подгрят въздух в горивната камера. Ама ти си знаеш. Само за справка, не случайно има интеркулери при автомобилите, но няма да ти обяснявам защо са там и за какво се ползва студения въздух! Един жокер - студен въздух повече кислород. Айде прочети малко за горенето и се замисли преди да пироманстваш.

Колега ако не беше написал че си енергетик нямаше да повярвам ако някой друг го беше казал за теб. Пишеш страхотни глупости. Ако не бях един общо взето възпитан човек щях така да се изразя, та да ме баннат доживот от този форум. Ще ме извиняваш ама такива глупости не бях виждал от енергетик. Ако в системата вече е влязло едно кличество кислород, след загряването няма да стане по-малко, а ще се повиши общото налягане на газовете в нея. Охлаждането на въздуха при авотобилите се прави с цел да се вкара повече въздух в цилиндъра, поради по-високата плътност на студения въздух. Не напразно след като мине въздуха през компресора на дизеловите двигатели се подгрява преди влизането в цилиндъра.

Коклкото за котлите прочети за така наречените икономайзери.

И не забравяй че си обещал да дадеш схема на турбо комина.

Илийка не разбрах няколко неща в това което си написал по-горе. Първо какъв е този многослоен акумулатор на топлина. И какви са тези термопомпи м/у слоевете че това пък хич не ми стана ясно.
LazarGanev - "Велик майстор"
Харалампи, споко! Аз за това чета само отгоре-отгоре. :-D
Zurlata - специалист
Е стига бе , само отгоре,отгоре,
Давай акъли за това дето мислим!
ibogdanov - кво стана с твоя комин бе щеше да рисуваш нещо. А за въздуха не си прав и всеки учебник по физика и химия за 7-8 клас ще ти го докаже - колкото са по загряти две вещества(в случая гориво - въздух) толкова кинетичната им енергия е по голяма - по лесно се разкъсват междумолекулните връзки и се образуват нови връзки. Демек горенето в нашия случай е по добро с по малко вредни газове , отдето пък повече топлинка. А в колите заради високите обороти на двигателите защото въздуха трабва много бързо да влиза в цилиндара затова има интеркуулер, нищо общо няма това с котлите...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 65

Тема "Коминът-мечта или как да уловим топлината беглец" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: