• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Ако сте ремонтирали нещо в дома си. Качете тук вашите снимки. Преди - След
Илиян Илиев™ - майстор
На тези два линка се вижда. Самата каса замества стената. Направена е от поцинкована ламарина със стоманена мрежа, която държи мазилката.

На третия линк е схемата за стени от гипсокартон.


http://www.controtelaiobyscrigno.it/con ... =327&c=132

http://www.controtelaiobyscrigno.it/con ... =326&c=132

http://www.controtelaiobyscrigno.it/con ... =328&c=132
Matchless - специалист
Ясно.Не бях виждал такива досега:)С картон иначе съм правил.
Илиян Илиев™ - майстор
След малко застой още пет снимки. На първата се вижда част от банята. Както вече споменах плочките ще са до там където започва бялото.

На втората и третата снимка се вижда красиво оформения ръбохранител струващ около 10 евро за 3 метра. Цената е малко солена, но е незаменим за такива изпълнения, както и за стълбището и кръглия прозорец от предишните снимки.

На четвъртата снимка съм се опитал да хвана огледалната повърхност на шпакловката, но за съжаление не се получи, защото селед толкова месеци блясъка се губи. Все пак е строеж и се вдига бая пепеляк.

На петата снимка съм снимал тесната част на къщата. Тези две прозорчета са на гаража. Бордовете отстрани съм се потил лично над тях. Има за писане около тях, но ще бъде в следващи постове. И без това останалите снимки са на външната мазилка.

Прикачен файл

maz 030.jpg
maz 030.jpg (35.05 KиБ) Видяна 7279 пъти

Прикачен файл

maz 029.jpg
maz 029.jpg (28.9 KиБ) Видяна 7279 пъти

Прикачен файл

maz 028.jpg
maz 028.jpg (31.09 KиБ) Видяна 7279 пъти

Прикачен файл

maz 027.jpg
maz 027.jpg (27.67 KиБ) Видяна 7279 пъти

Прикачен файл

maz 026.jpg
maz 026.jpg (30.92 KиБ) Видяна 7279 пъти
IJAN - специалист
Наистина много добре е станало.Сега ще може ли да обясниш чалъма как се полагат майките така че стената да е права.
Стефан - майстор
vidrata написа:
Ми като си добър защо викаш ,че там не плащат?????????
На такъв като теб трябва двойно да плащат....
Ами явно човека се стресира от цените на тукашните майстори :? И със сигурноста знае стандарта на живот и на двете места. И сигурно по тая причина доста гастарбайтери се връщат от чужбинско, заради далаверата, и мързела на хората с пари.
Илиян Илиев™ - майстор
Значи, ако си чел темата от начало ти е ясно, че майките са едни поцинковани Т образни профилчета с дължина 2,8 метра, които се полагат с широката част към стената. Не че не съм виждал майсторски изпълнения на обратно положени майки.

Технологията на полагане от дебелите книги няма да я описвам, защото не я знам. Ще се опитам да ти опиша възможно най-кратко и ясно как го правя аз - олицетворението на кучето, което е гледало касапина. :wink:

С този материал Изображение хвърлям на стената близо до ъгъла пет кюфтета така да се каже загребани с мистрията. Най-долното на около 10см над пода, а най-горното на около 10см под тавана. Ако стената е 3 метра най-долното е на около 30см от пода. След това слагам майката отгоре и я притискам към стената с алуминиев мастар и нивелир.

Притиска се до постигане на желаното разстояние съответстващо на дебелината на мазилката. Обикновено е препоръчително 1,5см, но под 2см е невъзможно, защото и зидара е на метър и не се трогва особено дали има тумбаци по стената.

Операцията се повтаря в другия край на стената. След засъхване на материала има два варианата. Ако стената е под 3 метра средната майка се поставя притискайки я с мастара на всяко кюфте държейки го хоризонтално за да опира на вече изсъхналите крайни майки. Другия вариант е да се опъне конец в долния край и след подравняването на вътрешните майки по конеца същите се притискат с мастара и нивелира до постигане на отвес.

При втория вариант е препоръчително след завършване на полагане на всички майки да се придвижи конеца по височина, защото е всеизвестно, че нивелира винаги дава отклонение. Обикновено се контролира в средата и най-отгоре, но ако човек има време и нерви може да контролира и през 20см.

В общи линии е това, но естествено не е гаранция, че след измазване на стената ще се получи идеално равна повърхност. Полагайки мастара е възможно стената да е вълнообразна или на тумбак или вдлъбната. Това може да се избегне, ако се приложат някои тънкости, които бих описал в друг пост, ако ме подсетиш утре или вдруги ден или дори след два часа.
IJAN - специалист
Направо те подсещам още сега.Иначе благодаря за точното обяснение.
Илиян Илиев™ - майстор
Ок. Надявам, че си наистина заинтересован, а не някой, който търси и най-тънкия косъм за да каже, че не съм прав. :wink:

Значи една много важна тънкост е самия начин на притискане на мастара към майката. По принцип ползвам мастар с профил 3 на 6 сантиметра или нещо подобно(не си спомням точно, ако искаш утре ще премеря). Какъвто и да е профила на мастара все пак си е алуминий и при натиск се огъва.

За да се избегне огъването и в последствие дъгообразно поставена майка не трябва да се натиска с ръка. Аз прилепвам мастара към майката и почуквам с мистрията в долния или горния край до постигане на отвес или в средата за постигане на хоризонтал при поставяне на средната майка.

Естествено зависи и гъстотата на материала за самите кюфтета. При поставяне на майки аз го предпочитам като маргарин на стайна температура, при поставяне на ръбохранители го предпочитам като маргарин току що изваден от хладилника.

За постигане на идеална хоризонтална линия прибягвам и до друга тънкост. Притискам мастара с ръба към майките и по този начин избягвам абсолютно всякаква възможност за огъването му. Мога да те уверя, че алуминиев мастар използван по неправилен начин лъже повече от който и да е обикновен или лазерен нивелир. Самата тънкост се състои в това да оставиш майката да води мастара, а не мастара да поведе майката.

Като пиша горното имам предвид, че след поставени по моя начин майки на четри метрова измазана стена като поставиш мастара мистрията не влиза между мастара и мазилката(говорим за груба мазилка без шпакловка).Естествено за постигане на тази идеална измазана повърхност има и друга тънкост.

За мазане се ползва H образен мастар. Ако не знаеш какво представлява влез в сайта на SHL и ще го видиш, че сега ме мързи да търся линк със снимка. Та този мастар като го види човек и ще каже, че не се огъва. Да обаче аз мога да се обзаложа, че точно този мастар може да даде и над 3мм разлика при майки на всеки метър. Демек докато мажеш и го натискаш много в средата между майките ще е по-вдлъбнато с 3 мм отколкото до самите майки.

При самото мазане самия мастар трябва да гали мазилката и да се държи при около 80 градуса наклон спрямо самите майки, колкото и трудоемко да е. Само по този начин може да се постигне равна мазилка между майките.

Има и друга тънкост, която е само за манияци и не я препоръчвам на никой, защото ще ме сметнат за луд, но все пак ще се опитам да ти я опиша. Ако мазача е толкова добър за да знае какъв е процента на свиване след изсъхване на мазилката е добре да тегли мастара с ръце близо до майките, а самия наклон на мастара варира между 30 и 40 градуса(ъгъла може и да е друг, зависи от преценката на майстора). По този начин начин огъването на мастара остава повече материал, който ще компенсира в последстви свиването след изсъхване.

За това последното се изисква много опит и работа с определена марка, както и определена цена за труд, иначе не си заслужава да се правиш на печен.

п.п. Има и още, но нека първо осмислиш горенаписното и после питай пак. :wink:
IJAN - специалист
Нямам намерение на никой да търся кусури в този форум,още по малко пък да се заяждам-тук съм за да науча нещо което ме интересува от майстори като теб.Макар че тук доста хора забравят каква е идеята на този форум.Не знаех че мастара се огъва при дърпането на мазилката-все пак доста масивен ми се виждаше.Какво трябва да е минималното разстояние между 2 майки.Тези майки имат от двете страни малки дупки-не е ли по лесно да се отвесират с нещо като дубели с винтове.Използваш ли този трапецовидния мастар или само H-мастара.
Илиян Илиев™ - майстор
За машинна мазилка само Н образен мастар ползвам. За варо-циментова ползвам алуминиев мастар с правоъгълен профил. И двата вида се огъват, но при вароциментовата мазилка не е фатално, защото е по едра и груба и там вдлъбванията са почти невъзможни. По-скоро трябва да се внимава да не се получват изпъквания или така наречените тумбаци. Аз за тази цел нахвъргвам на стената една отвесна лента с ширина около 30 сантиметра и височина поне метър и половина.

По този начин тегленето на мазилката е по-лесно, а това което се събира върху мастара влиза обратно в кофата без да пада по земята. Естествено самото теглене на мастара не е по цялата височина на лентата, а докато се запълни мастара с излишна мазилка. Изтръсква се в кофата и после пак.

При машинната мазилка също се тегли докато мастара се запълни с материал без да пада по земята(то си пада винаги и при двата вида, но ако внимава човек може да се работи доста чисто) с тази разлика, че това което остава не го хвърлям в кофа, а го разхвърлям по стената там където е малко материала.

Трапецовиден мастар съм ползвал няколко пъти за вароциментова мазилка, но според мен не е подходящ. За стените мисля че не е подходящ заради прекалено широкия профил и ако дърпаш докато се запълни се изморяваш бързо заради тежеста на натрупания материал. За таван е малко по-подходящ, защото отнема добре излишния материал благодарение на тънкия ръб в единия край, което може да се каже, че е единственото му предимство имайки предвид, че на тавана се нанася по-тънък слой мазилка и съответно дърпа много бързо.

Най-големия му недостатък е че всичкия излишен материал пада на земята. Поради тази причина за таван с вароциментова мазилка ползвам винаги две дъски сковани на Г образен профил, като по-тясната част е така съобразена, че да е удобна за хващане. Демек докато дърпаш тавана дъските с в позиция L и излишния материал се събира на дъската, която държиш и по този начин отива директно в кофата.

Майки има както с дупки така и без дупки. Според мен дупките са предназначени за да проникне материал в тях и по този начин да е по-стабилна след изсъхване. Това с дюбелите и винтовете не мисля, че е невъзможно при добро желание, но според мен е доста трудоемко и ще е нужно много повече вереме. За да стане по този начин май ще трябва да отвесираш първо дюбелите за да е права майката след навиване на винтовете. Отделно всички дюбели трябва да са в идеална хоризонтална линия.

Ако имаш друга идея за поставяне с дюбели, която е достатъчно бърза и прецизна ще се радвам да я споделиш, може да ми е от полза.

Минимално разстояние за поставяне на майките не мисля че има. Според мен е по-правилно да се каже оптимално. Та оптималното разстояние е около метър от майка до майка, като от майка до ъгъл разстоянието смятам, че не трябва да надвишава 10 сантиметра. Това естествено си зависи и от майстора, а и от самата цена на мазилката.

Аз лично ги поставям на поне метър и половина, като по този начин си спестявам време и материал за поставянето. Отделен въпрос, че както вече споменах по-напред в темата за мен не е проблем да измажа стена с машинна мазилка без майки. На тавана никога не слагам майки за машинна мазилка и не съм виждал никой да слага. Правят се само при мазане с вароциментов разтвор.

п.п. Всъщонст Н образния мастар за който говорим е с h образен профил.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Малко мазилка и шпакловка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: