Вероятно колегата има предвид температурата на самите излизащи газове. Колектора се загрява значително по-малко. Предполагам не повече от 200 градуса. В нашия случай това не е толкова важно. По-важното е как точно (конструктивно) тази топлина да се улови и използва най-рационално и ефективно.
Стефан написа:Според мен температурата на изпускателния колектор е значително по-ниска.
Предлагам, ако някой има уред, и му се експериментира, да премери температурата на колектора при загрят двигател.
velsi написа:Вероятно колегата има предвид температурата на самите излизащи газове. Колектора се загрява значително по-малко. Предполагам не повече от 200 градуса.Изпускателният колектор има висока топлопроводност и температурният градиент в него може да се пренебрегне. Топлинното съпротивление на вътрешната му повърхност към газовете, вследствие много високата им скорост, е много по-ниско от това на външната му повърхност към околната среда. Следователно температурата му ще бъде многократно по-близо до тази на газовете, отколкото до тази на средата.
Днес с нашия инфрачервен пирометър премерих 197oC на колектора на служебната Сиера при празен ход. На изпитателен стенд на не помня кой производител, може би БМВ, съм виждал как колектора и тръбите светят с ясно видим на дневна светлина оранжев цвят. Това говори за температури над 900oC.