Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
velsi - Почетен майстор
Вероятно колегата има предвид температурата на самите излизащи газове. Колектора се загрява значително по-малко. Предполагам не повече от 200 градуса. В нашия случай това не е толкова важно. По-важното е как точно (конструктивно) тази топлина да се улови и използва най-рационално и ефективно.
hygro - майстор
Стефан написа:
Според мен температурата на изпускателния колектор е значително по-ниска.
Предлагам, ако някой има уред, и му се експериментира, да премери температурата на колектора при загрят двигател.
velsi написа:
Вероятно колегата има предвид температурата на самите излизащи газове. Колектора се загрява значително по-малко. Предполагам не повече от 200 градуса.
Изпускателният колектор има висока топлопроводност и температурният градиент в него може да се пренебрегне. Топлинното съпротивление на вътрешната му повърхност към газовете, вследствие много високата им скорост, е много по-ниско от това на външната му повърхност към околната среда. Следователно температурата му ще бъде многократно по-близо до тази на газовете, отколкото до тази на средата.

Днес с нашия инфрачервен пирометър премерих 197oC на колектора на служебната Сиера при празен ход. На изпитателен стенд на не помня кой производител, може би БМВ, съм виждал как колектора и тръбите светят с ясно видим на дневна светлина оранжев цвят. Това говори за температури над 900oC.
Стефан - майстор
Колега hygro, аз се опитвам умишлено да не използвам професионална терминология, за да може постовете ми да са по-разбираеми и достъпни. Тези Ваши констатации от измерванията само доказват, че даже само част от тази топлина на изпускателния колектор да се усвои, ще е достатъчно за първоначалното затопляне на купето. Благодаря! Останалото е до малко умения за изработването на кожуха и конструкцията.
докера - специалист
В "Практикер " продават отопляема стелка за седалка 18лв. и калориферче за автомобил 19лв. Предполагам ще вършат работа :wink:
velsi - Почетен майстор
Това е добра новина! Нашия Практикер го отварят след 2 седмици, тогава ще се разбере.

Ето, намерих го! Изглежда ми добре.

Прикачен файл

Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (24.39 KиБ) Видяна 5678 пъти
докера - специалист
Тъкмо щях да пусна същата извадка :-D
velsi - Почетен майстор
Е, все пак излиза, че съм бил на прав път. Щом са го направили хората значи и аз можех да го направя. При тази цена обаче няма смисъл.
за да затоплиш колата за кратко време при минус 20-25 не те оправят 200 - 300 вата, а 4-5 kW. Обаче няма смисъл да се подгрява цялата кола, достатъчно е да се подгрее облегалката на седалката на ниво кръста. Е, като за там с 300W може и да минеш
hermit - специалист
При отопляемата седалка дори и 100 вата са нелоша мощност. В подкрепа на това привеждам факта, че електрическите възглавнички, които продаваха навремето, бяха с максимална мощност към 100 вата и топлеха доста прилично. А 100 вата не биха създавали никакви проблеми за автомобилната ел. инсталация.
Впрочем нагревател със съпротивление около 1 ом дава около 100 вата на 12 волта. Същевременно нагревателят на седалката трябва да е разпределен на голяма площ->може да има ниска температура - към 40-60 градуса. Въз основа на казаното, за нагревател би могъл да се използва най-обикновен многожичен изолиран проводник с подходящо подбрани сечение и дължина, нагънат на меандър.
Що се отнася до идеите за отопление тип "Трабант":
-оказва се, че все пак минава доста време от момента на запалване на двигателя до получаването на осезаема топлина, това го казвам от личен опит.
-ако се направи кожух около гърнето или изпускателния колектор, той ще трябва да бъде обдухван и когато отопление не е нужно. Иначе този кожух заедно със слоя въздух, който затваря ще влоши силно топлоотвеждането от това, около което е поставен. Температурата на съответната част ще се повиши значително, а това със сигурност не е предвидено при проектирането на автомобила - съответно може да има последствия.
velsi - Почетен майстор
velsi написа:
Е, все пак излиза, че съм бил на прав път. Щом са го направили хората значи и аз можех да го направя. При тази цена обаче няма смисъл.
За съжаление в нашия Практикер въпросния артикул го няма. Проекта се възобновява. Всякакви идеи с практическа стойност са добре дошли.

Тема "Отоплител за автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: