• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20
Всички имаме коли, нали ?
crez - майстор
bugsbunni написа:
За зимни ползвам Gislaved а летни Пирели. Всяка пролет и есен преобувам колата. Няма балтон който да топли през зимата и да държи хладно през лятото. [-X
Да ама има бельо дето го носиш и лете и зима. Тия лафове са за пазара. Смяната на гумите е чисто търговски трик. Като си толкова запознат с "балтона", отговори ми защо в САЩ законово са забранени сезонните гуми, кара се само с всесезонни. Да не би там да карат с 60 км.час?
Илиян Илиев™ - майстор
crez написа:
bugsbunni написа:
За зимни ползвам Gislaved а летни Пирели. Всяка пролет и есен преобувам колата. Няма балтон който да топли през зимата и да държи хладно през лятото. [-X
Да ама има бельо дето го носиш и лете и зима. Тия лафове са за пазара. Смяната на гумите е чисто търговски трик. Като си толкова запознат с "балтона", отговори ми защо в САЩ законово са забранени сезонните гуми, кара се само с всесезонни. Да не би там да карат с 60 км.час?
Колега, не си прав. Аз съм пробвал да се качвам в планината с летни гуми и не става. Върнах се да сложа зимните и о чудо, нямах абсолютно никакви проблеми. Летните са барум бравурис, а зимните са дебика фриго.

Като се затопли времето ситуацията е сходна. Със зимните ми поднася на завоите, когато е мокро, а като влеза в локва с по-голяма скорост ми настръхва косата. Като сложих летните тези проблеми не съществуваха.
crez - майстор
Абсолютно сте прав колега, но аз имах предвид това.
"Оказва се, че има т.нар.”Всесезонни гуми”, защото те примерно имат 90% от ефективността на зимните. Тествали там спирачен път, стабилност и пр. Стават тези гуми, и ги представят точно като “all seasons”. Въпросът е, че никой не казва, че с тях може да се кара като във Формула 1, където можеш да вдигнеш 200 километра на дъжд. Всичко опира основно до задкормилното устройство, това е истината. Всичко е търговски трик."
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Нямам коментар за летни/зимни, нооо Барум не са гуми. Чес'но!!!
Та казвам, да си преосмислиш статистиката.
25th Hour - специалист
Карам с Мишелин Пилот. По- добри са от всичко Дебица, Корморан, Барум и този вид линолеуми, но пък с нищо не превъзхождат Гудиърите, Дънлоп БФГуудрич например.... Добра на сухо и прилична на мокро. Тиха гума, малко лесно се износва.
Илиян Илиев™ - майстор
Не знам какво му е на барума, но аз определено съм доволен от него. Преди това имах пирели Р6 и никога не бих си купил отново такива гуми. Вярно е че си бяха на колата, когато я купих, но до момента съм си по-доволен от барума. Барума е португалско производство, а дебиката полско.

Зимни купувам за първи път, но съм запознат, че дебиката, както и барума са от средния ценови клас(та може би и икономичен) и би трябвало да са с по-лошо качество от марковите. Аз обаче съм толкова доволен, че не виждам смисъл да харча 400 евро за 4 гуми при положение, че мога да ги купя за 250.

Нямам наблюдения над всесезонните гуми. Може би следващите, които ще сложа на колата ще са такива за да видя как е и с тях.

п.п. И нека отбележа, че не става въпрос за малолитражна кола, а за мощна и тежка, при която скорстния и тегловния индекс са от значение.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
А, мойте Барум си бяха чешки. Както и колата. Няма такава марка за мене просто. За 3 години не мръднаха. Шипчетата си стояха. А най-големият ми кошмар беше дъжд и градско кръгово. Проооосто не епек си го вземахме. Всеки път.
25th Hour - специалист
Въпрос на стил на каране. Моята кола е тон и половина празна така че ниския ценови клас гуми ми излизат скъпо. Опитвал съм да кажем Малоя които също са по- ефтини и просто не издържат. Ако пък имаш спортни наклонности направо се разпадат. За това искаш ли да караш здраво си бъркаш в джоба. Градски шофер ли си или семейство караш с не повече от 100-120 може би средния и ниския клас не са лош избор.


Общо за гумите мога да кажа, че такова нещо като всесезонна гума няма. Това горе писаното за Америка просто не е вярно.

Зимната гума освен шарката има различна смес, по мека, може да има силикон в нея и като цяло качествата и се запазват на ниска температура. Такава гума когато температурата е 20 градуса а на асфалта е 30 и нагоре градуса просто изгаря и се разпада.

Гумата трябва да се трие. Все едно да си сложиш накладки и те да карат по 40 хиляди. Или не спират като хората или дисковете заминават за сметка на накладките.

Летните гуми пък освена шарката първо са от друга смес, често са по ниски от зимните по дебели и когато застудее стават на камък. Губят спецление и качествата им заминават на кино.

Интересно ми е всесезонната гума от какъв компромис в материала е направена, каква е шарката хем да оттича вода хем да тъпче сняг или кал. Няма как да стане.

Защо всички рали отбори, формули и.т.н. имат 5 вида или 15 вида гуми като могат да измислят една всепроходна и всесезонна гума и да спестят куп пари.
crez - майстор
25th Hour написа:
Въпрос на стил на каране. Моята кола е тон и половина празна така че ниския ценови клас гуми ми излизат скъпо. Опитвал съм да кажем Малоя които също са по- ефтини и просто не издържат. Ако пък имаш спортни наклонности направо се разпадат. За това искаш ли да караш здраво си бъркаш в джоба. Градски шофер ли си или семейство караш с не повече от 100-120 може би средния и ниския клас не са лош избор.


Общо за гумите мога да кажа, че такова нещо като всесезонна гума няма. Това горе писаното за Америка просто не е вярно. Прочети американския здп, или питай някой авер дето е бил там и е карал кола.
Зимната гума освен шарката има различна смес, по мека, може да има силикон в нея и като цяло качествата и се запазват на ниска температура. Такава гума когато температурата е 20 градуса а на асфалта е 30 и нагоре градуса просто изгаря и се разпада. Лаично и много неточно изказване, непознаване технолагията на каучука и силиката.
Гумата трябва да се трие. Все едно да си сложиш накладки и те да карат по 40 хиляди. Или не спират като хората или дисковете заминават за сметка на накладките.

Летните гуми пък освена шарката първо са от друга смес, често са по ниски от зимните по дебели и когато застудее стават на камък. Губят спецление и качествата им заминават на кино.

Интересно ми е всесезонната гума от какъв компромис в материала е направена, каква е шарката хем да оттича вода хем да тъпче сняг или кал. Няма как да стане. Може и за това го правят малко фирми и всесезонките са много по скъпи Чети тук
http://www.vredestein.com/Banden_Bandtypes.asp?
http://eu.goodyear.com/uk_en/tires/repo ... /index.jsp
http://www.tyretest.com/ganzjahresreife ... index.html
http://www.radialservice.com/Good%20Year.html
Защо всички рали отбори, формули и.т.н. имат 5 вида или 15 вида гуми като могат да измислят една всепроходна и всесезонна гума и да спестят куп пари.
Четете,четете,
25th Hour - специалист
Ами аз карам а не чета рекламни брошури. Не съм видял до сега всесезонна гума, която без притеснение да има сцепление лято и зима. Ако някой е карал с такава гума нека сподели.


Гледам там има един Вектор 3 от която и аз съм купувал. Много стар и хубав модел само където лятото заминава за един сезон.

Една нормална гума 15 цола е 150 -160 лева. Колко струва всесезонната гума?

Ти с всесезонни гуми ли караш?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20

Тема "Какви гуми ползвате ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: