• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
tyo - специалист
vanko68 написа:
Идеята не става според мен...
Прав си!
И аз, първо това си помислих, че тези от линка който сам дал са в грешка.
filmatoplo - майстор
Туй чудо би имало файда в среда без конкуренция . :wink:
fbr - майстор
Ако всичко което пишете дотук е вярно, значи Булгаргаз са объркали нещо сметките. Първите им компресорни станции за транспортиране на газ се захранваха от енергото по класическия начин. Сега построените са на принципа, получаване на ел. енергия от природния газ който тече в тръбите, и с получената енергия се въртят компресорите които тласкат природната газ. Разстоянието между агрегатите които получават електрическата енергия и компресорите е няколко стотин метра.Само че начина на получване на ел. енергия не е с ДВГ, а с газови турбини.
filmatoplo - майстор
Силата на действие е равна на силата на противодействие .
barekov1 - специалист
http://www.mit.bg/rw/items/Argo1MH490-spg-.html
Бензинов генератор Firman, 2.75kVA/2.2kW, 220V, резервоар 15 L, време за работа с един резервоар 11h, A.V.R-стабилизиране на напрежението, 69dB(A), двигател 5.5HP :-D
След изчисления със сложни диференциални уравнения стигнах до следното: 11 часа по 2.2 Киловата =24.2 киловата с 15 литра което прави 28.5лева!! Ако си ги купиш от ЧЕЗ тези 24 киловата ще ти излезе с 20 лева по евтино. :-D
filmatoplo - майстор
Да де за Аляска става . :-D
barekov1 - специалист
Имам моторна поа за вода Honda 5.5 и разхода горе долу е същия. Така че ако ще Мерцедес да е, КПД то ще е същото а от там и разхода! Може ако е дизел разхода да падне с 30% но пак е скъпо.
http://www.eurogroup-33.com/product/view/344
sian - специалист
failure написа:
КПД то на бензиновия агрегат е малко - под 30 % - спрямо въртящия момент който се постига. Загубите са големи - главно през ауспуха, като една част от енергията се отдава на охлаждащия флуид един вид парното ти е на аванта. Изпарителя на газовата уредба се охлажда до -80 градуса от процеса на изпарение и отнема от температурата на водата, но не толкова че да не може да се компенсира от термостата на колата.
За да ти се охлажда мотора така зимата, сигурно термостата ти е за смяна и водата върти повече през големия радиатор:idea:

Що се отнася за котела - там КПД то е голямо над 90% но нека специалистите се произнесат по въпроса.
Големият радиатор е студен,това значи че термостатът работи.
Чаро - Акълия
Те хората отдавна са го измислили- http://www.enersystbg.com/index.php?opt ... 66&lang=bg
и това - http://www.net-bulgaria.com/ghp_base.htm
А ако има и комби система между двете+соларни панели за ток и вода и ветрогенератор и ... :-D
...и една перка на гърба :tgrin:
Antonii - майстор
Значи "колеги" сметките са ви малко криви.
Първо КПД на ДВГ е 30% по отношение на механичната енергия, останалото са загуби във вид на недоизгаряне на горивото(което при гориво природен газ е почти 0) и топлинна енергия.
При този вид агрегати(както и в ТЕЦ) водеща е нуждата от топлинна енергия. С други думи товариш агрегата до толкова че да ти покрие нуждата от топлина, а вторичният продукт ел. енергия се продава.
Тук имаме два продукта. И това дали е икономически изгодно е въпрос на калкулации.
Ако гледате малко ТВ, може би сте видели една болница в БГ която ползва вече такъв агрегат.
А сметки от типа с толкова литра работи толкова време и изкарва едиколко си ел. енергия си ги правете дома или в кръчмата.
И агрегатите изкарват доста подълго време от автомобилните защото работят постоянно на оптимална температура на масло и вода(липсва студеният старт който основно съсипва двигателите).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Шантава идея - Бензинов ДВГ на метан, използван за отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: