alsted написа:@2v6, може да те "гръмне" 220V, но може и да не те...зависи дали едноименни или разноименни краища са дали на корпус.Е аз съм написал за разноименни
alsted написа:...За да работи дефектнотоковата защита нулата откъм трафопоста трябва да е заземена
Виж при трифазните, ако пробивът е между различни фази тогава ще те "тресне" 380V, което напрактика е доста по-опасно.Това доста ми се струва, че е и причината изобщо за заземяването.Дълбоко в себе си обаче съм убеден, че при развързан звезден център на трансформатора НН и особено при наличието вече на дефектнотокови защити безопасността би била по-голяма!Работех като поддръжка в завод, където една цяла машина за производство на хартия, беше реализирана с развързан звезден център-впечатленията са ми основно в положителна насока.


А в "хартиената" машина има над 100 консуматора (обикновено двигатели 50-100 кВ). Цялата е стабилно заземена и метална и всеки двигател отделно е заземен


А и при тая влага около 100% едва ли ще може да работи без развързан звезден център...