Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
vanko68 - специалист
stefan_gb - защото не става да се вклщчва през 2-3 мин,защото трябва сложен алгоритъм за управление и защита по налягане или поне по време,както е в конвенционалните битови клими.Защото не става,когато има високо налягане на изхода и ниско на входа,да се включва често
vreden -
1- искам да ми дадеш пример за кола с променлив ход на буталата на компресора,но да е от масовите марки.И то да е стар модел.
2-моля те да четеш и да вникваш в това,което пиша,а не да си чешеш клавиатурата. Аз пиша това"компресори,работещи чрез промяна на дължината на хода на буталцата,оттам и на компресията.", а ти ми отговаряш с това: "Освен това тези вторите (с променливия ход) се регулират по налягане ,а не по температура".
Или може би за теб Компресия и Налягане са две различни неща???
vreden - специалист
vanko68 написа:
stefan_gb - защото не става да се вклщчва през 2-3 мин,защото трябва сложен алгоритъм за управление и защита по налягане или поне по време,както е в конвенционалните битови клими.Защото не става,когато има високо налягане на изхода и ниско на входа,да се включва често
vreden -
1- искам да ми дадеш пример за кола с променлив ход на буталата на компресора,но да е от масовите марки.И то да е стар модел.
2-моля те да четеш и да вникваш в това,което пиша,а не да си чешеш клавиатурата. Аз пиша това"компресори,работещи чрез промяна на дължината на хода на буталцата,оттам и на компресията.", а ти ми отговаряш с това: "Освен това тези вторите (с променливия ход) се регулират по налягане ,а не по температура".
Или може би за теб Компресия и Налягане са две различни неща???
Ванко,ако ще почваме да се заяждаме по добре да се откажа щото аз влизам в този форум за да науча нещо ново,да споделя каквото знам или да дискутирам въпроси.Не искам да си развалям настроението.
Аз мисля ,че добре вниквам в това което пишеш.Говоря за управление на компресора посредством налягането в системата,от което намаля хода на буталото и оттам се изменя не налягането,а ОБЕМА на компресора.Примери за такива коли бол,само да ги даде някой който повече се е занимавал с такива компресори.Мисля ,че на повечето японски коли,но те май по принцип повечето автокомпресори са японски незнам.Това са така наречените Пистън(Piston) компресори,работят с 5,6,7 бутала(пистони).Буталата са захванати на диск който е разположен ексцентрично върху ос.Диска се мести нагоре илли надолу по остта и така се променя ОБЕМА на компресора от там и студопроизводителността му.
Освен това поради спецификата на компресора,а също и факта,че автоклиматиците са с ТРВ налягането в системата се изравнява много бързо и няма опасност от тръгване при високо налягане.
vreden - специалист
Да допълня само за принципа на действие.Когато е топло в купето ,налягането на изпарение е по високо и това оказва влияние върху една диафрагма която избутва диска с буталата назад и така увеличава обема оттам и студопроизводителността.Когато температурата падне диафрагмата връща буталата напред и обема намалява.Това се постига с помоща на клапани по налягане.Сега обаче като се поразрових из нета,се оказва,че вече обема може да се регулира и външно по електрически път(пак естествено чрез този вентил по налягане),само,че така може да се осъществи индиректен контрол по температура без често спиране и пускане на комресора.За това ми се струва ,че говориш колега Ванко.А компресорите с променлив ход са измислени преди около 20 години.
vanko68 - специалист
Правиш грешка - диска при изместването си назад се отдалечава от пистоните,те верно увеличават така обема си,но се намалява компресията(сгъстяването),оттам и налягането на фреона пада и съответно студопроизводителността.
Това,че са измислени преди 20 г нищо не значи.То и ванкела е измислен преди 55 г и по всичко е по-добър от буталния ДВГ,но не е масов,една мазда RX го ползва само. Не се прилагат масово.Има го при скъпите коли. При масовите марки си бичи еднакво и т'ва е. Закачаш манометри и зяпаш. ТРВто променя студопроизводителността,а не компресора. Иначе защо ще се вкл. и изкл.
vreden - специалист
Отново не съм съгласен с тебе колега Ванко :).Налягането в цилиндрите не се променя.Увеличава се обема,т.е компресора става по голям.Почва да произвежда повече.ТРВ (термо регулиращ вентил) регулира студопроизводството в изпарителя.Аз говоря за хладилна мощност на компресора,това са различни неща.
velsi - Почетен майстор
Дискусията ви е интересна. Аз поне научавам нови неща. Сега да не вземете да се скарате... :evil: :-D
vanko68 - специалист
Вреден,ако компресора почне да подава повече фреон порадии по-големия обем,както казваш,как така нямало да се промени налягането.Тръбите са с еднакво сечение,не се разтягат като ластик,кой ще поеме увеличения дебит БЕЗ ПРОМЯНА В НАЛЯГАНЕТО.Би трябвало да знаеш,че налягане,дебит и сечение са взаимно свързани,не можеш да промениш едното без промяна на друго.
А и за пръв път в света ще откриеш компресор,променящ студопроизводителността,или какти ти казваш по-правилно-хладилната мощност,без промяна в наляганията !!! Само на дебита...
Защо при проверка на работата на автоклиматик с манометри при различните скорости на вътр.вентилатор се наблюдават доста различни стойности на наляганията??? Защо в сервизните ръководства,примерно Аутодата, дават големи толеранси "от-до " за наляганията?
stefan_gb - специалист
Ето схема на В4 мисля че има датчик за високо налягане.

А това е още добра информация , обърнете внимание на стрница 36 макар че не съм убеден дали на моя климатик се реголира по този начин налягането но мисля че е точно така .

http://volkswagen.msk.ru/vw_doc2/cond_rus.pdf

Добавено : трябва да се намери следното ;Автомобильные климатические установки (rus.)

Прикачен файл

Sxema klimatik B4.jpg
Sxema klimatik B4.jpg (78.47 KиБ) Видяна 5370 пъти
perko - специалист
При мене има няколко темп. датчика в купето и управлението пуска и спира компресора или регулира клапите ако трябва топло. Може да се пробваш с термостат :)
stefan_gb - специалист
perko написа:
При мене има няколко темп. датчика в купето и управлението пуска и спира компресора или регулира клапите ако трябва топло. Може да се пробваш с термостат :)
Говорим за климатик а не за климатроник perko

Тема "Автомобилен климатик - преработка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: