• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vlado0549 - специалист
Благодаря за интересната схемичка.Не че ще се използва ама е интересна.Но наистина какъв е този стандарт?Трудно се разчита.
Trifun - специалист
@Antonini, струва ми се че това, което имаш ти, с многото пера е стъпков или линеен избирач и ти го бъркаш с брояч (или броител, както го наричат в БТК-то :-D ) (Това е почти същото като "ебач" и "ебател", ама да не се отклоняваме от темата :lol: ) Брояча е онова нещо в аналоговите централи, което ти отчита броя на импулсите, и по показанията на което си плащаш телефонната сметка. Затова БТК се грижат с особена любов за него и държат ВИНАГИ да е в изправност - и при най-малко съмнение за нередовна работа се подменя с нов.
Та този брояч в моята схема служи само да отброява колко пъти има натискани грешни клавиши - т.е. опити за налучкване на кода. При повечко такива опити обикновено сменям кода :wink: А и то е добре да се сменя от време на време - с цел равномерното износване на всички клавиши ...
Относно начина на изчертаване на контактите - въпрос на навик, честно казано :) А този конкретно е един от стандартите за изчертаване на схемите по осигурителна техника в НК "Железопътна инфраструктура" :wink:
Казвате : "Трудно се разчита" - хмм, може би сте прави. На пръв поглед е така. И на мен ми беше трудно в самото начало. Но стана вече 14 години всеки ден гледам и работя по така изчертани схеми и ... свиква се, повярвайте.
Освен това, ако погледнете по-внимателно, ще се убедите че не е никак трудно - самият контакт съм го начертал с по-дебела линия. Проводника е с по-тънка. Сега си представете контакта като една "плъзгаща бариера" - ако "бариерата" пресича проводника, значи тока не може да мине от там - нормално отворил контакт. Ако "бариерата" само се доближава до проводника, без да го пресича, значи че тока може да мине от там - нормално затворил контакт. Превключващият контакт е начертан по същият начин, само че с един "вход" и два "изхода", като единият от тях е прекъснат от "бариерата", която при задействане на релето се приплъзва в обратна на начертаната посока и включва другият контакт...
Изображение
А дамите и господата от Агенцията по стандартизация ще ме извинят, но НИКОГА не бих начертал нормално изключен контакт, който прилича на КОНДЕНЗАТОР, и нормално включил контакт, който прилича на РЕГУЛИРУЕМ КОНДЕНЗАТОР !
Шантава работа !
:razz:
Antonini - специалист
Trifun написа:
А дамите и господата от Агенцията по стандартизация ще ме извинят, но НИКОГА не бих начертал нормално изключен контакт, който прилича на КОНДЕНЗАТОР, и нормално включил контакт, който прилича на РЕГУЛИРУЕМ КОНДЕНЗАТОР !
Шантава работа !
:razz:
Да точно така! Напално съм сагласен с теб! Аз даже мислех, че това е кондинзатор в схемата на "evil" който първи отговори на твоята задача за водната помпа. Даже мислех да пиша коментар, че с този кондензатор контактора ще е ВКЛ. NON STOP :-D А после след като инсталирах програмата за схеми "EKTS" и видях как прави контактите се светнах, че онова там не е било кондензатор а нормално отворен контакт. И при това положение, чак сега разбирам, че неговата схема е като моята, даже първи я е измислил! :)
Antonini - специалист
А за брояча в кодовата брава, представях си го като моя избирач, изобщо не ми мина през акъла, че това е брояч за тарифирането на импулсите от телефоните в БТК :)
И добре че поясни как се тълкуват тези контакти, сам никога нямаше да се сетя :) а и струва ми се не само аз :-D Доста особенности има като гледам поясненията :shock:
Trifun - специалист
Ако има нещо друго неясно - питайте без да се притеснявате - аз затова съм "монтиран" тук - да обяснявам ! :wink: :prost:
lyki - специалист
Trifun написа:
Ако има нещо друго неясно - питайте без да се притеснявате - аз затова съм "монтиран" тук - да обяснявам ! :wink: :prost:
Ако цялата тази схема без брояча,бъде изпълнена на 220v. променлив ток,като вместо кондензатора С1 се вмъкне едно реле време последователно на бобинката на реле Е??За по голяма безопасност бих могъл и на 36v.но за закъснението на на реле Е трябва отделно да се помисли.

Дай моля те повечко информация за допълнителната платчица на клавиатурката??
Trifun - специалист
Платчицата на нашата кодова брава си я правих аз - верно, голяма "играчка" си е, ама като си ентусиаст и имаш желание - всичко става.
Аз взех една обикновена клавиатура за български телефонен апарат. Ако намериш разглобяема - още по-добре. Номера е да махнеш оригиналната платка. След това се взема една заготовка за печатни платки - от ония, които са покрити с медно фолио. Трябва да е едностранно фолирана. Налагаш оригиналната платка върху заготовката, очертаваш и пробиваш с миниатюрни свредла технологичните отвори, като в долния край, където ще са проводниците, правиш 13 дупки за запояване на проводниците - 1 общ и по един за всеки клавиш.
След това определяш мястото, където ще контактува съответния бутон върху платката. Пистите се изчертават с асфалт лак (продава се в железариите), изчаква се хубаво да изсъхне и се пристъпва към ецване. Ецването е химичен процес, при който медното фолио, незащитено с асфалт лак, се сваля, и остава само текстолита на самата платка. При домашни условия може да се използва обикновена готварска сол и син камък, с който си пръскаш лозето. 2 супени лъжици син камък се смесват с 4 супени лъжици готварска сол, заливат се с 300 мл. гореща вода (80 градуса) и в този разтвор слагаш вече изчертаната и изсъхнала печатна платка. За предпочитане е това да го направиш в капака на огнеупорен съд (йенска тенджера)примерно, за да може переодично да го загряваш - при загряване процеса се ускорява. Нормално ненужното фолио се сваля за 3-4 часа. После асфалт лака се измива със чист спирт и ... готово - вече имаш печатната платка. От вътрешната страна на гумата, която се натиска от самите клавиши, се слагат парченца самозалепващо алуминиево фолио - за да контактува по-добре. (Това е начин и за поправка на дистанционни управления - когато някое бутонче не иска да работи).
Съжалявам, че нямам фотоапарат - щях да постна и снимки ...
На думи и по описание изглежда малко сложно, но не е чак толкова - повярвайте ! :wink:
А ако не ви се занимава с всичко това, на ето ТОЗИ САЙТ гледам че продават готови линейни клавиатурки - струват 12 лв. :wink:

Колкото до работното напрежение на цялата схема, лично аз НЕ препоръчвам да е на 220 V !
36 V е по-приемливо като вариант, като в този случай кондензатора за време-задръжката трябва да ти е 4 000 микрофарада, 50 V примерно.
Но най-добре да си е със звънчев трансформатор - 8-12 V, тъй като и самата ел. брава работи на толкова - не се налага да използваш различни захранващи напрежения. Разликата ще се състои само в това, че за бравата напрежението трябва да е променливо (за да прави "бъъъзззззз", когато се задейства :-D ), а за релейната част трябва да се прекара през една схемичка "Грец", за да се изправи.
  • 1
  • 2

Тема "Кодова брава с релета" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: