• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
25th Hour - специалист
torbalan написа:
25th Hour написа:
...
Още повече че ние нямаме закони и Еконорми,които да искат правилна оригинална генерация...
това е велика глупост написана от човек, който не си е направил грам труд да прочете законите...

напротив - има закон, който забранява да се правят каквито и да е промени по автомобила...

ако е произведен с катализатор - длъжен си да го караш с изправен такъв! и нямаш никакво право да го махнеш....

по темата мерили сме изгорелите газове... когато колата е на пропан бутан - въглеродния окис е повече...
как обаче това се отразява на катализатора - идея нямам...

трябва да се има предвид обаче, че на пропан бутан няма азотни окиси, няма сяра...
Говориш ми пълни глупости. Аз карам 12 години с махнат катализатор както и 70% от колите над 15 години в България и не знам някой да е глобен за това.

А това за каквито и да е промени- моля ти се правим коли по 250+ конски сили на колелата а са дошли по 150. Кой какво ще ти каже и как е регулирано това ми покажи...

И като ми пишеш от страната на експерта виж че в 2 изречения си противоречиш. Първо ми казваш че сте мерили на газ колата и азотния окис бил повече а след това ми казваш че нямало окиси и нямало сяра...

Вместо да копирате някакви текстове от сайтове вижте какво казват хората, които от години карат на газ.

1. Маслото и смяната му се задава от произодителя на автомобила. Не от този на маслото и не от газаджията.

2. Същото важи и за свещите.

3. Газта може да се с по голямо октаново число, но гори по различен начин. При бензина се получава експлозия при ГМТ и подаване на искрата в този момент. При газта горенето е съвсем друго имеено поради това и аванса / грубо казано/ се измества със съответните градуси за да компенсира начина на горене и момента на искрата..

4. Именно от различния начин на горене колата на газ никога не може да достигне параметрите при работата на бензин.Може някой да си въобразява че в следствие на добра центровка колата му няма разлика, но не е така. Разлика има- колкото по малка-толкова по добре. Най-много аз лично я усещам при доускорение.

Катализатора знаете какво представлява. Керамична пита или конструкция влиза в реакция с газа и го разделя по определен начин в зависимост от модела.

Така или иначе катализатора намалява мощността на автомобила защото се явява пречка за свободното излизане на газовете. За това се глагат проходни гърнета и.т.н.

Когато караш на газ според мен скъсяваш живота на катализатора, най- малко защото газта гори с различна температура от бензина, съответно катализатора не работи в оптимален режим...

И понеже газовете са различни като състав и температура ламбдата дава грешка, която се натрупва в компа / ако е от този вид/ и компа се опитва да компенсира като променя я времето за отваряне, я положение на дросела, я празен ход и още 100 неща в зависимост от модела..




Най- важното според мен е че кола на газ и катализатор няма смисъл. Разхода се покачва сериозно от самото му присъствие а ако е запушен вече се обезмисля инвестицията поради големия разход..

А умника който кара на газ и с катализатор мога да му пожелая само по-добри доходи...

Сега се сетих... това което е писал колегата за живота на мотора е вярно донякъде. Ама не заради маслото.Поради самото ествество на горене на пропан бутана цялата бутална група е относително по малко натоварена.Удара по бутала,биели и.т.н. е по малък / колата върви по малко/ и за това казват че се пази мотора.

Само че нищо не казват че колите с по тънки или по прецизни клапани ги изгарят, че гумички на клапани се одървят, че в следствие на рязко обогатяване на сместа да кажем или каквато и да е нечоност или направилна искра ти гърми дебитомера- не много приятни случки...

КОлите с пластмасови колектори там също е веселба ако стане нещо....

Като цяло газта е компромис и всеки трябв да си направи сметка като печели какво губи...
crez - майстор
Ясно,тя стана една...... Аз питах точно и ясно, знае ли някой как влияе L.P.G. на катализатора? По думи на майстори и от опит на хора карали так , по никакъв начин газта не застрашава катализатора. Тук обаче се появиха твърдения, че едва ли не в първата минута работа на газ катализатора се съсипва. :? Практиката показва че няма такова нещо. :lol: За плюсовете на газта, Ванко68 го е написъл съвсем точно с пример, браво. Въпрос на мнение, аз сменям масло и свещи през 60000 км, колата (110к.с 16V) си работи перфектно на газ и катализатор, харчи 7-8 л/100км газ комбинирано градско/извънградско 40/60 зареждам само от OMV рано сутрин или късно вечер. Притчата за горял клапан на газ е вече в миналото, преди клапаните са изработвани от легиран чугун, но от 20г вече се изработват от стомана и това не може да се случи. Проблема с пластмасовите колектори въпроса е решен с газовия инжекцион компа му.
25th Hour - специалист
Съгласен съм с теб и съм писал че е за определен тип автомобили. Не всички обаче карат нови коли нали :)). Както и не всеки дава 1200 лева за газов инжекцион...

Ще ти дам един пример само- Появи се наскоро една Тойота Аурис, която е карана на газ. VVT-I 1.6. Ами клапаните са толкова прецизно направени и напаснати, че е пълна идиотщина да се слага газов инжекцион. Така или иначе беше минала към 30к и 3 клапана бяха заминали...Прекалено са нежни и олекотени за това издевателство....

А за катализатора продължавам да твърдя, че влияе негативно на мощността на автомобила сам по себе си а комбиниран с газ просто губи смисъл да го има изобщо..

Незабравяй че карането на газ влияе пряко на генерацията заради по големия конденз който се получава. Част от този конденз остава и във катализатора.... според мен това влияе.
crez - майстор
Да прав си за конденза. Средното гърне преди катализатора го сменям вече три пъти. По принцип при изгарянето на газта се отделя само вода, но тя не би трябвало да затлачва катализатора. Вероятно си виждал при палене на студена кола от ауспуха направо тече вода, а тя е преминала през катализатора. За клапаните нещо ми се губи, ако този голф му бяха сипали "вип паур" на Шел, който по тяхни твърдения е 100 октана, пак ли щяха да изгорят клапаните? До колкото ми е известно,не толкова клапаните , а леглата им прогарят, може би бъркам.
piron45 - майстор
Корсата ми беше на 6г когато я взех и и сложих газов инжекцион. Не съм я пипал по никакви причини, масло и филтри сменям нормално.Свещите ги смених като я взех и повече не съм, макар че и тези които свалих си бяха наред. Сега е на 10г и си върви перфектно и на газ и на бензин, имам си катализатор и съм минал вече 50к км. Преди това карах Рено с обикновено газова и пак не съм имал проблеми с мотор. Така че колегата е прав - газ му е майката :lol:
илко илиев - специалист
колеги имах москвич дефорсиран-412.карах го близо 140хил.само на газ и така и го продадох на 200хил.и си вървеше.Сега карам ситроен-zx1,4карборатор от три години и също само на газ и съм и навъртял близо 80хил.Карам със същата газова оредба от москвича и съм сменял само веднъж платна и намам проблеми.Пък за смяната на масла както го пише, на москвето на 5-6хил. а на ситроена на 10-11хил.Това е на газ автомобила си върви по добре.Това е моето мнение.
joe007 - специалист
Колеги заговори се за изгаряне на клапани.Ама никой не спомена точната причина.Колите страдащи от този проблем вече са твърде малко.Истината е в така нареченото меко и или твърдо легло(на клапаните).При старите автомобили (примерно старите Волги,Варшава и др.такива) за уплътняване на клапана към леглото се е разчитало на оловото в бензина,премахването му обаче от бензина съкращава живота им ,това важи и за газта.Но при всички автомобили предвидени за безоловен бенз. проблем с това че карат на газ няма.
Катализатора и газта не се обичат поради това че газта гори по-бавно от бензина което означава че може да доизгаря и в катализатора което го съсипва.А иначе температурата на горене на газта е по-ниска от тази на бензина.
П.С.Аз съм върл почитател на газта. :-D .Карам с нея от 91'г.Много от изписаните в пространсвото недостатъци са митове и легенди и няма нищо вярно в тях.Спекулира се и с опасноста при използването и.
eurogas - специалист
Колеги, моля ви нека сме сериозни, в нета има доста изписано по тези въпроси и никъде не се споменава за проблеми с катализаторите при работа на газ, и за каква сяра става дума при пропан-бутана, в кой век живееме, цяла западна европа масово монтират газови уредби, ние тука още говориме че била вредна и някаква несъществуваща сяра щяла да ни унищожи колата ???

Лично аз монтирам газови уредби повече от 15 години, предимно газови инжекциони (цената вече е 890 лева, а не 1500-2500 както пише по-горе), почти всички монтирани автомобили са със катализатори и запушени катализатори вследствие на употреба на пропан бутан нямаме, също нямаме и износени двигатели от газта, напротив, имаме таксита на 700 000км карани само с газ.......без основен ремонт и работят безупречно.


Ето тук съвсем ясно е написано http://www.lovato-bg.com/index.php?opti ... &Itemid=13
Ето тук също http://www.eurogas-bg.net/info_lpgpredimstva.php
И тук http://www.autogas.bg/poleznainformacia.php?id=68
  • 1
  • 2

Тема "Катализатор и газовата уредба" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: