• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
armagedamian - специалист
Тани написа:
armagedamian написа:
Тани написа:
А може ли да се направи така , че при прегряване разширителния съд да поема течността и да не се долива после системата ? Искам да чуя и други мнения!Защото ми казаха , че не ми трябвал UPS за моята! :? :? :?
Ne stava!Membranata na RS "dyrji" do 130gr.C Ako e montiran pri bojlera moje,no ne znam kakyv shte e efekto ot visokata temp. vqrhu uplqtneniata!
А да се сложи разширителния съд при бойлера в мазето грешка ли е? Не съм си купил помпена група все още , но ако не се лъжа извова за разширителен съд е точно там!

Относно уплътненията именно затова съм се спрял на стоманена тръба за да няма много снадки . Уплътненията са клингеритови и мисля , че няма да има проблеми! Затова всъщност започнах тази тема , за да кажете къде са слабите места при прегряване и дали мога да се справя със всичките?

Ще отделя темата за да си пишем спокойно , без да спамим темата за UPS въпреки , че ако се изпълни така системата той може да остане излишен!
РС по принцип е правилно да е долу до бойлера или помпената група,но много монтажници го монтират направо навит на крайния колектор.Това също не е грешно ,но при екстремни ситуации,когато не сработи автоматика,помпа,УПС е много възможно да "прецака" мембраната.За това е по добре да е монтиран долу при помпата.После масово се монтира с диференциален термостат ДТ3 ,който няма предвидена защита от прегряване.За това ДТ3.1 :)
После защо стоманена тръба?Ако е неръждаема, е скъпа и се работи по трудно от медната примерно.Ако е черна тръба остава въпроса с трудностите при монтажа и ръждата.Плюс това остава и въпроса с електролизата.Медни колектори - стоманени тръби :? Този въпрос е спорен защото при положение ,че серпентините така или иначе са стоманени ако работим с медна тръба пак има обмяна.
И последно.
Не съм специалист,търговец съм.Монтирам само за удоволствие .... и за някой допълнителен лев де :-D
LazarGanev - "Велик майстор"
armagedamian написа:
И последно.
Не съм специалист,търговец съм.Монтирам само за удоволствие .... и за някой допълнителен лев де :-D
Шшшт, ние те смятаме за специалист, пък ти ш'почерпиш! Майтапя се - аз смятам, че търговецът трябва да е специалист, най-малкото за да не му западне търговията :prost:
Тани - модератор
armagedamian написа:


.............
После защо стоманена тръба?Ако е неръждаема, е скъпа и се работи по трудно от

медната примерно.Ако е черна тръба остава въпроса с трудностите при монтажа и

ръждата.Плюс това остава и въпроса с електролизата.Медни колектори - стоманени

тръби :? Този въпрос е спорен защото при положение ,че серпентините така или иначе

са стоманени ако работим с медна тръба пак има обмяна.
Неръждаем тръба разбира се! разликата в цената е минимална , а взех такава , точно

защото според мен се работи по-лесно и е по-сигурна , а аз искам като си

направя веднъж нещо , после да не го мисля . Смятам че ще е по-надеждно , защото

от помпената група до колектора няма да има нито една снадка , независимо от

дължината и броя на чупките на трасето. Това предполага и по-лесна работа с която

може да се справи абсолютно всеки , без да са му необходими някакви професионални

умения! За цената всъщност е относително и в зависимост от сложността на трасето ,

може да се окаже , че като се калкулират и фитингите необходими за медните тръби ,

то с неръждаемата да се окаже доста по евтино . А ако сметнем и времето за монтажа

и цената на труда , то предимството според мен е за неръждаемата! Все пак това са

лично мои разсъждения и ще се радвам , ако ми кажете къде греша! Не искам да

подвеждам никого!

Относно електрокорозията ми казаха , че може да се избегне с използването на

месингови фитинги. Корозията се получавала на прехода между стомана и мед , но ако

помежду им имало месинг нямало проблеми. Ще помоля да коментирате и това

твърдение! Доста се изръсих за да монтирам месингови фитинги на всичките 14 извода

на бойлера и ще е жалко ако съм си хвърлил парите на вятъра!

Контролера ми е този.


http://slanchevisistemi.com/product/91/ ... rso01.html


Предпочетох го заради възможните схеми на свързване и

възможността му за работа в критични режими. Също така не е за пренебрегване и

възможността му за управление на две отделни помпи , едната от които с регулиране

на оборотите.Също така ме увериха , че е доста надежден , но това вече е доста

субективно твърдение - всеки си хвали стоката и ще се радвам и практиката да го

докаже (за надеждността де , не за хваленето (: )!

Имал ли съм по-добър избор за подобно управление?


пп Съжалявам , че поста ми изглежда така , но го копирах в notepad защото ми изчезна нета и като го копирах обратно тук , са се получили досадните интервали между редовете!
naskov - майстор
Тани написа:
Дали ще ми е достатъчен разширителен съд 16 литра или да взимам по-голям?

Също така са ми дали 15 литра пропилен гликол дали ще ми стигне? Да не започна да пълня системата и да се окаже недостатъчен?
Този съд е напълно достатъчен -според мен. Преди две години подобни колектори на Висман се продаваха в комплект с разш. съд 25л или 50л( забравил съм вече, а и не можах да намеря ценоразписите на Висман от това време). Това е доста над нормалното, но и колеги, които работят с немски или австрийски колектори споделят, че производителят препоръчва използването на разширителни съдове от този порядък. Нямам обяснение за това, но щом немеца го казва сигурно има защо. Иначе аз лично не ги изпълнявам тези препоръки и съм няма проблеми-поне засега. Относно 15л пропилен гликол зависи в каква концентрация е. Продава се на -30* и на -60*
naskov - майстор
Тани написа:


Контролера ми е този. Предпочетох го заради възможните схеми на свързване и възможността му за работа в критични режими.
Не съм работил с този контролер, но и цената си му е бива. Дано да е добър. Според мен много тънък момент в слънчевите инсталации е кабела за горния датчик. Всяка година през април и май сменям по няколко датчика и 1-2 диф. термостати. Причината са гръмотевиците. Ако в близост до колекторите падне гръм, в кабела се индуцира напрежение и датчика, който работи на 3В изгря. Поне така ми обясниха от фирмата, чийто диф. термостати ползвам. Затова ми препоръчаха за датчиците да ползвам екраниран кабел. Като се стопи снега почвам да изпълнявам препоръките и се надявам на по-малко аварии. Хубаво ще е и другите колеги да споделят имат ли такива проблеми
Тани - модератор
Това за екранирания кабел за първи път го чувам ,но има резон! Въпреки че вече съм купил кабел за датчика , ще се вслушам в съвета ти. Предполагам оплетката на кабела трябва да се заземи или поне занули? Като стана въпрос за датчици , са ми дали само 2 , а на контролера могат да се сложат 4 . Еднакви ли са датчиците по параметри или за всеки контролер си трябва точно определен датчик?

ПП Пропиленгликола е на - 60 градуса
Последна промяна от Тани на пет мар 12, 2010 12:22 am, променено общо 1 път.
naskov - майстор
Интиелските и тези, които ползвам са съвместими. Работят на 3V. За твоя термостат не знам. Трябва някой разбиращ от електроника да каже
2v6 - майстор
Тани написа:
Благодаря за отговора! А с колко метра тръбен път и с каква серпентина си? На моя бойлер сигурно само серпентината ще събере близо толкова , колкото цялата ти система :?
Тръбите са около 10 м. Бойлера е без серпентина и използвам пластинчат топлообменник. Цялата система събира около 12 литра.

Няма голямо значение колко ти е целия обем течност (колектори, тръби, серпентина...). В серпентината и тръбите при прегряване има само течност. Разширителния съд поема само течността от колекторите, ако успеят да кипнат.
Не слагай разтвор за по-малко от -20 градуса - вискозитета му е голям и циркулацията е затруднена :idea:
Моят РС е до бойлера.Обикновен сл.панел и бойлер DIPLOMAT 120L.Тръбния път е около 25м и е с бяла с ал.вложка ф20 .РС-8L.антифриз-10L.За месинговите фитинги и аз съм го чувал и затова съм с такива.
kuuuuuul - майстор
5,4м2 за 200л през лятото май ще му е множко,мойте са обикновенни 3,2м2 за 150+80л 220л общо и лятото стигат до 70гр.Като гледам бая голямо капиталовложение ще направиш скоро няма да се възвърне,но това си е твоя работа.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Тема "Слънчева инсталация със защита от прегряване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: