Според мен пък ако не можеш да видиш някоя кола, тогава не карай. В смисъл такъв, че ако два тона се движат срещу теб и ти не ги видиш никви фарове няма да те спасят. Малко съм против през деня всичко да ми свети и само да търча крушки да си купувам. Вярно, че и статистиката говори, но пак съм малко резервиран 
Всички имаме коли, нали ?
BanoTheWolf
- специалист
50 мнения в "запалени фарове?"
ditronix
- специалист
- Мнения: 763
При реализиране на DRL модул се постигат няколко неща:Икономия на консумираната енергия от акумулатора/генератора на автомобила,работа на крушките в облекчен режим (обикновено 25-35% от мощността им),което води и избягване на честото им изгаряне;видимост на автомобила от голямо разстояние (ползват се дългите светлини),като същевременно се избягва заслепяване на идващите срещу вас коли и не на последно място-главоболията от забравянето да се включат или изключат фаровете.Коментарите,че карането с включени светлини е излишно и ако не може човек да види насреща си 2 тона метал и т.н. за мен са безпредметни.Ефективността на дневните светлини е доказана по цял свят.Имаме две коли,на които работят такива модули,нямаме никакви проблеми с тях.
Chefo77
- майстор
- Мнения: 11312
Johny написа:Сериозно? А къде се вързва модула за допълнително монтиране на дневни светлини, когато НЕ монтираш допълнителни такива?? Към мигачите ли?Chefo77 написа:И аз карам със запалени фарове, без значение дали е сезон или не. Дори тези дни ще монтирам DRL, за да се палят и гасят автоматично.Автоматичното палене и гасене на DRL-a няма нищо общо с фаровете.
alsted
- майстор
- Мнения: 1273
Честно казано и аз имам резерви. Води се агитация, политика, реклама и т.н. за пестене на енергия от осветеност по твърде подозрителни начини, а в случая се отказваме да мислим по този въпрос оправдавайки се със сигурността.
Аз разсъждавам така:
-- кога ще има значение дали някой ще ме види по-рано? Ами, когато той фучи с много над разрешената скорост, която от своя страна е съобразена с обикновена /нормална/ осветеност. В крайна сметка, светейки, аз го стимулирам да кара по-бързо ...
-- ако въпросния от среща в този момент просто не гледа напред, ако главата му е празна "деюре и дефакто", ако е замъглено съзнанието му от опиат, ако няма опит, рефлекси ... глава - и мълнии да падат пред него - пак няма да ме види
-- не знам дали е правено изследване, но все ми се струва, че ако пътуваш да речем 8часа срещу блестящи фарове в слънчев ден, натоварването на зрителните органи ще е значително по-голямо ...
-- като е важно, всеки автомобил е доволно сложно съоръжение, защо да няма система, която да включва фаровете при конфликтни ситуации - при намалена дневна светлина - с фоточувствителен елемент, при висока скорост на насрещния - със скоростозасичаща система /проблема е никакъв за съвременната електроника/, при това може да се подава само сигнален светлинен импулс
Съмнения мога да напиша още много. За безопасността, също: пътуване с влак, пеша / в планината/, не излизане от вкъщи ...
Още минуси - отиде ми акумулатора - карам на къси разтояния. Като ми пресветне отсреща, не мога да разбера, дали е уцелил пътен кратер или ме грози попътна опасност...
Аз разсъждавам така:
-- кога ще има значение дали някой ще ме види по-рано? Ами, когато той фучи с много над разрешената скорост, която от своя страна е съобразена с обикновена /нормална/ осветеност. В крайна сметка, светейки, аз го стимулирам да кара по-бързо ...
-- ако въпросния от среща в този момент просто не гледа напред, ако главата му е празна "деюре и дефакто", ако е замъглено съзнанието му от опиат, ако няма опит, рефлекси ... глава - и мълнии да падат пред него - пак няма да ме види
-- не знам дали е правено изследване, но все ми се струва, че ако пътуваш да речем 8часа срещу блестящи фарове в слънчев ден, натоварването на зрителните органи ще е значително по-голямо ...
-- като е важно, всеки автомобил е доволно сложно съоръжение, защо да няма система, която да включва фаровете при конфликтни ситуации - при намалена дневна светлина - с фоточувствителен елемент, при висока скорост на насрещния - със скоростозасичаща система /проблема е никакъв за съвременната електроника/, при това може да се подава само сигнален светлинен импулс
Съмнения мога да напиша още много. За безопасността, също: пътуване с влак, пеша / в планината/, не излизане от вкъщи ...
Още минуси - отиде ми акумулатора - карам на къси разтояния. Като ми пресветне отсреща, не мога да разбера, дали е уцелил пътен кратер или ме грози попътна опасност...
Johny
- майстор
- Мнения: 2559
alsted написа:Честно казано и аз имам резерви.Мога много да ти опонирам, но не съм по писането.
1. Праз деня фаровете не заслепяват, както нощем /освен това трябва да си на къси/.
2. Това със замъгленото съзнание и т. н. са крайности и може да те натресе дори когато си в покой.
3. Това , че си явно забележим помага на другите участници в движението да преценят по-правилно, когато предприемат някоя маневра. Дали е изморен човекът отсреща /или зад тебе/, не вижда добре или просто разсеян в това сложно ежедневие, си е негов проблем, но когато стане и твой, тогава е лошо.
4. Всичко може да се монтира на автомобила има само едно "НО" - цената. На моята кола капака се подпира с пръчка, а на същата във Франция е с амортисьор.
Доказано е, че включените фарове намаляват произшествията.
Да загинеш, дори да си с предимство е много тъпо.
Пропуснах да питам - твоята кола има ли електромер, че пестиш ток от фаровете?
SuB^ZerO
- специалист
- Мнения: 81
Аз съм ЗА карането на включени къси светлини през деня....особенно пролетта и лятото... ИЗВИНЕТЕ МЕ НО да бъдем честни .. МЪЖЕ СМЕ .. в природата ни е просто като мине някоя много засукана мадама с мини поличка просто да си залепим погледа за дупарката й. Който каже че не е вярно и че не го прави той ЛЪЖЕ
.Доста подходяща причина да си преместиш очите от женските баджаци е да видиш два фара 
ditronix
- специалист
- Мнения: 763
Само искам да добавя едно-при каране с DRL-модул,с включени дълги светлини особено при едносекционни фарове няма как да се заблуди човек дали насрещният автомобил е минал през неравност и заради това светлината на фаровете се усилва.С модулът фаровете са включени на около 30%-светят с леко оранжева светлина и включването на светкавицата за някакво предупреждение веднага и безусловно се забелязва.След като монтирах модулите на нашите коли със синът ми специално ходихме да видим как аджеба се вижда насрещният автомобил и другите подробности.Няма грешка!Фаровете (дългите)светят слабо,но са ясно забележими без проблеми за насрещните,светкавицата рязко и контрастно се забелязва,така че за мен съмнения относно ползата не съществуват!
Leon
- специалист
- Мнения: 526
Johny написа:Моята има!
Пропуснах да питам - твоята кола има ли електромер, че пестиш ток от фаровете?![]()
![]()
Времето през което фаровете не са задължителни през деня е 8 месеца.
8 месеца х 30 дни = 240 дни.
Карам по 1 час на ден, т.е. 240 х 1 = 240 часа.
2 фара х 55 W = 110 W
4 габарита х 5 W = 20 W
Общо 110 + 20 = 130 W мощност за включени светлини през деня.
Тогава 130 W х 240 часа = 31 200 ватчаса енергия си искат светлините.
Енергийността на бензина е ОКОЛО 10 kW часа. Същото е за нафкя, газ, метан, олио, етанол и всичко за коет се сетиш, че може да се използва да подкараш колата.
Наблягам на около!
До тук излиза че са необходими 3 литра бензин!
Да ама не!!!
КПД на едно ДВГ е 25-35%.
Излиза, че с тези фарове гориш 10 ЛИТРА гориво!
Е?
10 литра х 3 милиона коли прави 30 000 000 литра (тридесет милиона литра).
Демек 30 хил. тона = малък танкер!!!
Е?
Иначе гасене на лампите за 1 час (наскоро), енергоспестяващи крушки (от които можеш да окьоровееш), забрана на нажежаемите крушки (до 3 години), въглеродни емисии и за квит се сетиш други простотии!
Ама ... на брашното евтини, пък на триците скъпи!!!
Тема "запалени фарове?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!


