Всички имаме коли, нали ?
BanoTheWolf - специалист
Според мен пък ако не можеш да видиш някоя кола, тогава не карай. В смисъл такъв, че ако два тона се движат срещу теб и ти не ги видиш никви фарове няма да те спасят. Малко съм против през деня всичко да ми свети и само да търча крушки да си купувам. Вярно, че и статистиката говори, но пак съм малко резервиран :)
Lazy_666 - специалист
А защо не два светодиода? :)
ditronix - специалист
При реализиране на DRL модул се постигат няколко неща:Икономия на консумираната енергия от акумулатора/генератора на автомобила,работа на крушките в облекчен режим (обикновено 25-35% от мощността им),което води и избягване на честото им изгаряне;видимост на автомобила от голямо разстояние (ползват се дългите светлини),като същевременно се избягва заслепяване на идващите срещу вас коли и не на последно място-главоболията от забравянето да се включат или изключат фаровете.Коментарите,че карането с включени светлини е излишно и ако не може човек да види насреща си 2 тона метал и т.н. за мен са безпредметни.Ефективността на дневните светлини е доказана по цял свят.Имаме две коли,на които работят такива модули,нямаме никакви проблеми с тях.
Chefo77 - майстор
Johny написа:
Chefo77 написа:
И аз карам със запалени фарове, без значение дали е сезон или не. Дори тези дни ще монтирам DRL, за да се палят и гасят автоматично.
Автоматичното палене и гасене на DRL-a няма нищо общо с фаровете.
Сериозно? А къде се вързва модула за допълнително монтиране на дневни светлини, когато НЕ монтираш допълнителни такива?? Към мигачите ли?
alsted - майстор
Честно казано и аз имам резерви. Води се агитация, политика, реклама и т.н. за пестене на енергия от осветеност по твърде подозрителни начини, а в случая се отказваме да мислим по този въпрос оправдавайки се със сигурността.
Аз разсъждавам така:
-- кога ще има значение дали някой ще ме види по-рано? Ами, когато той фучи с много над разрешената скорост, която от своя страна е съобразена с обикновена /нормална/ осветеност. В крайна сметка, светейки, аз го стимулирам да кара по-бързо ...:idea:
-- ако въпросния от среща в този момент просто не гледа напред, ако главата му е празна "деюре и дефакто", ако е замъглено съзнанието му от опиат, ако няма опит, рефлекси ... глава - и мълнии да падат пред него - пак няма да ме види
-- не знам дали е правено изследване, но все ми се струва, че ако пътуваш да речем 8часа срещу блестящи фарове в слънчев ден, натоварването на зрителните органи ще е значително по-голямо ...
-- като е важно, всеки автомобил е доволно сложно съоръжение, защо да няма система, която да включва фаровете при конфликтни ситуации - при намалена дневна светлина - с фоточувствителен елемент, при висока скорост на насрещния - със скоростозасичаща система /проблема е никакъв за съвременната електроника/, при това може да се подава само сигнален светлинен импулс
Съмнения мога да напиша още много. За безопасността, също: пътуване с влак, пеша / в планината/, не излизане от вкъщи ... :lol:
Още минуси - отиде ми акумулатора - карам на къси разтояния. Като ми пресветне отсреща, не мога да разбера, дали е уцелил пътен кратер или ме грози попътна опасност...
ArturDent - Почти Безобиден
alsted написа:
Като ми пресветне отсреща, не мога да разбера, дали е уцелил пътен кратер или ме грози попътна опасност...
Е то и в двата случая ще трябва да намалиш ;)
Johny - майстор
alsted написа:
Честно казано и аз имам резерви.
Мога много да ти опонирам, но не съм по писането.
1. Праз деня фаровете не заслепяват, както нощем /освен това трябва да си на къси/.
2. Това със замъгленото съзнание и т. н. са крайности и може да те натресе дори когато си в покой.
3. Това , че си явно забележим помага на другите участници в движението да преценят по-правилно, когато предприемат някоя маневра. Дали е изморен човекът отсреща /или зад тебе/, не вижда добре или просто разсеян в това сложно ежедневие, си е негов проблем, но когато стане и твой, тогава е лошо.
4. Всичко може да се монтира на автомобила има само едно "НО" - цената. На моята кола капака се подпира с пръчка, а на същата във Франция е с амортисьор. :? Просто е правена за по-сиромашка държава.
Доказано е, че включените фарове намаляват произшествията.
Да загинеш, дори да си с предимство е много тъпо.
Пропуснах да питам - твоята кола има ли електромер, че пестиш ток от фаровете? :lol: :lol: :lol:
SuB^ZerO - специалист
Аз съм ЗА карането на включени къси светлини през деня....особенно пролетта и лятото... ИЗВИНЕТЕ МЕ НО да бъдем честни .. МЪЖЕ СМЕ .. в природата ни е просто като мине някоя много засукана мадама с мини поличка просто да си залепим погледа за дупарката й. Който каже че не е вярно и че не го прави той ЛЪЖЕ :!: :!: :!: .Доста подходяща причина да си преместиш очите от женските баджаци е да видиш два фара :-D
ditronix - специалист
Само искам да добавя едно-при каране с DRL-модул,с включени дълги светлини особено при едносекционни фарове няма как да се заблуди човек дали насрещният автомобил е минал през неравност и заради това светлината на фаровете се усилва.С модулът фаровете са включени на около 30%-светят с леко оранжева светлина и включването на светкавицата за някакво предупреждение веднага и безусловно се забелязва.След като монтирах модулите на нашите коли със синът ми специално ходихме да видим как аджеба се вижда насрещният автомобил и другите подробности.Няма грешка!Фаровете (дългите)светят слабо,но са ясно забележими без проблеми за насрещните,светкавицата рязко и контрастно се забелязва,така че за мен съмнения относно ползата не съществуват!
Leon - специалист
Johny написа:

Пропуснах да питам - твоята кола има ли електромер, че пестиш ток от фаровете? :lol: :lol: :lol:
Моята има! :lol:

Времето през което фаровете не са задължителни през деня е 8 месеца.
8 месеца х 30 дни = 240 дни.
Карам по 1 час на ден, т.е. 240 х 1 = 240 часа.
2 фара х 55 W = 110 W
4 габарита х 5 W = 20 W
Общо 110 + 20 = 130 W мощност за включени светлини през деня.
Тогава 130 W х 240 часа = 31 200 ватчаса енергия си искат светлините.
Енергийността на бензина е ОКОЛО 10 kW часа. Същото е за нафкя, газ, метан, олио, етанол и всичко за коет се сетиш, че може да се използва да подкараш колата.
Наблягам на около!
До тук излиза че са необходими 3 литра бензин!
Да ама не!!!
КПД на едно ДВГ е 25-35%.
Излиза, че с тези фарове гориш 10 ЛИТРА гориво!
Е?
10 литра х 3 милиона коли прави 30 000 000 литра (тридесет милиона литра).
Демек 30 хил. тона = малък танкер!!!
Е?

Иначе гасене на лампите за 1 час (наскоро), енергоспестяващи крушки (от които можеш да окьоровееш), забрана на нажежаемите крушки (до 3 години), въглеродни емисии и за квит се сетиш други простотии!

Ама ... на брашното евтини, пък на триците скъпи!!!

:sad: :sad: :sad:

Тема "запалени фарове?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: