Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
Силно да ме съмнява точността на сметките на колегата, това са 8 % загуби ... извинявай. Нека някой с бордкомпютър да го засече, според мен е не повече от 200 мл на 100 км. Според твоите са почти литър, ако колата гори 10/100 в града ... отново извинявай!
Не бъркайте сметките със сметкаджийството!!!
Започвате и вие като дядовците или като скъперниците, дето от 100 кладенеца вода носят, само и само да си спестят едно завъртане на ключа. Започват от това, че "крушките им се износвали" и стигат дотам, че "не могат да насмогнат на бензин". Ами по тая логика не си струва да се купуват нови гуми, 'щото между 4 и 1.6 (по закон минималното) милиметра има цели 2.4 милиметра, а това са примерно 10 000 км!!! За тези 10 000 км ееехееееей ... Или пък друг случай - какво от това, че са на 10 години тея гуми, могат още 3-4 да изкарат, те си имат грайфер ...
Не става въпрос за разходи, а за ЖЕЛАНИЕ.
Колеги, моето мнение е, че ако има нещо, което мога да направя, но то да спаси някого по какъвто и да е начин, да го правя. Затова ще си карам на фарове, ще си поддрържам колата както и когато трябва, без значение какво ми струва.
ArturDent - Почти Безобиден
Leon написа:
Излиза, че с тези фарове гориш 10 ЛИТРА гориво!
Е?
10 гориво = 1 човешки живот ?
Пък и хората (застрахователите) си имат статистика. Запалени фарове поне 20% по-малко катастрофи.
Което прави 1413.6 катастрофи по-малко, 180.2 убити по-малко, 1734.8 ранени по-малко.
Значи ти оценяваш човешкия живот в България на 166 500 л. гориво? Без да броим ранените и метериалните щети.

Знаеш ли, в Германия гражданската отговорност се оценява по 42 параметъра, включително и по цвета на колата? Тъмно синя, черна - по-скъпа защото не се различава добре на пътя, чевена - пак скъпа, защото шофьорите им са агресивни.
Най-ниска е ако си 35-45 годишен с две деца и караш бяло комби или ван ;)

П.П. В GB застраховка на млад водач, е по-голяма от лизинговата вноска !?
alsted - майстор
Докато не се регламентира със закон, ще си караме кой-как го разбира.
Не съм убеден за себе си, че цифрите на застрахователите /и други/ не са стаКМистика /причини - бол/.
Не мислете, че не хая за живота си - просто аргументите не ми звучат убедително! Неубедително ми звучи примера: фучи по магистралата с 200, НО със запалени фарове /обикновено на дълги/. Ако някой от вас го прави, моля изобщо да не ми говори, че мисли за нечии живот :!: Всъщност нека и точно така да си бъде - всеки, който се засилва за излитане да си включва фаровете, та ние да се пазим...
Не съм принципно против мерките за безопасност - напротив, но точно светенето на хиляди сто-ватови крушки :? ... във време на толкова напреднала електроника и комуникации :evil:

Един пример: вчера зад мен забелязвам, че с висока скорост ме застига някакъв. Усетих го, че ще ме изпреварва... Той нямаше видимост, аз виждах идваща насреща кола /със запалени фарове!/ и му чукнах ляв мигач. Говедото изобщо не се замисли нито за миг да се откаже. Направо нацепих спирачки за да се мушне той. Размина ни се основно благодарение на реакцията ми, а не на запалените фарове насреща!
montoya - майстор
Leon написа:
Johny написа:

Пропуснах да питам - твоята кола има ли електромер, че пестиш ток от фаровете? :lol: :lol: :lol:
Моята има! :lol:

Времето през което фаровете не са задължителни през деня е 8 месеца.
8 месеца х 30 дни = 240 дни.
Карам по 1 час на ден, т.е. 240 х 1 = 240 часа.
2 фара х 55 W = 110 W
4 габарита х 5 W = 20 W
Общо 110 + 20 = 130 W мощност за включени светлини през деня.
Тогава 130 W х 240 часа = 31 200 ватчаса енергия си искат светлините.
Енергийността на бензина е ОКОЛО 10 kW часа. Същото е за нафкя, газ, метан, олио, етанол и всичко за коет се сетиш, че може да се използва да подкараш колата.
Наблягам на около!
До тук излиза че са необходими 3 литра бензин!
Да ама не!!!
КПД на едно ДВГ е 25-35%.
Излиза, че с тези фарове гориш 10 ЛИТРА гориво!
Е?
10 литра х 3 милиона коли прави 30 000 000 литра (тридесет милиона литра).
Демек 30 хил. тона = малък танкер!!!
Е?

Иначе гасене на лампите за 1 час (наскоро), енергоспестяващи крушки (от които можеш да окьоровееш), забрана на нажежаемите крушки (до 3 години), въглеродни емисии и за квит се сетиш други простотии!

Ама ... на брашното евтини, пък на триците скъпи!!!

:sad: :sad: :sad:
Сега направи сметките с ДРЛ модул /30% от дългата светлина без габарити/ :lol:
Колеги, ако мислите че светенето на светлини през деня е измислено само за да предотврати карането с превишена скорост, от неправоспособни, пияни и дрогирани сте в грешка.
Лично за мен си съм се убедил, че с включени светлини в определени условия един автомобил се вижда от много по - далечно разстояние.
Като пример мога да дам карането сутрин срещу слънцето, когато е ниско март месец. Ако срещу теб идва черна кола разликата между виждането и със и без фарове е поне 50 метра което хич не е малко. Пак казвам че той или ти ако карате със 100 и повече км е безпредметно
Chefo77 - майстор
За огромно съжаление срещу тъпаците на пътя (и не само де) все още мерки няма :( Хайде сега се замисли ако този срещу теб беше сивкав, хич без фарове, и беше сумрачен ден. "Състезателя" се качва отгоре му като стой та гледай, че и ти влизаш в мармалада :(
За извън града пък си мисля, че е на 1000 % задължение на всеки да запали фаровете. И не мога да ти обясня колко съм псувал срещу такива, които се "крият" в сумрачни дни, че и в мъгляво, привечер и т.н. :(
toiq - специалист
При мен запален ли ми е двигателя и фаровете значи са светнати, но и очите ми са на четири. Лошото е ниската култура на БГ шофьора. И в един момент ще стигнем до трагик - комичната ситуация когато младежа ще твърди пред катаджията " Ама аз си бях пуснал светлините ама тоЯ не ме видя"
Johny - майстор
Днес навъртях 250-300 км. И специално обръщах внимание на колите. Много от тях тъмни на цвят, мръсни, на сенчести и тъмни участъци от пътя, без включени фарове, много по-лошо се забелязват, са разлика от тези с вкл. фарове. Просто разликата е огромна.
А вариациите на тема кой, кога, как и защо няма да свършат никога. Говедото си е говедо. Нищо няма да го спре - отнема предимство, изпреварва на завои, минава на червено, с фарове без фарове - няма значение.
А дайте с ръка на сърцето да си кажем, че понякога човек прави неумишлено нарушение по невнимание разсеяност и т.н. и едни фарове в огледалото или насреща биха били съвсем от полза.
2betrendy - специалист
Хайде сега се замисли ако този срещу теб беше сивкав, хич без фарове, и беше сумрачен ден.
Това наистина е много гадно нещо ако е без фарове. Колата направо се слива с асфалта .....

Аз винаги карам със влючени фарове - ама винаги, ако ще и 12h на обяд да е и да пече слънце! Станало ми е нещо като навик. Предпочитам и всички други превозни средства да са с включени фарове
Leon - специалист
Chefo77 написа:
Силно да ме съмнява точността на сметките на колегата, това са 8 % загуби ... извинявай. Нека някой с бордкомпютър да го засече, според мен е не повече от 200 мл на 100 км. Според твоите са почти литър, ако колата гори 10/100 в града ... отново извинявай!
Силно те съмнавя защото:

- аритметиката куца;
- не вярваш във физичните закони;
- или ей така "на око" ти се струва невероятно.

Интересно как сметна 8% загуби. Как според теб "е не повече от 200 мл на 100 км". На око ли? Как го сметна този литър? Никъде не съм писал за изминати километри и разход на 100 км . Сметките са от енергийна гледна точка.

Мога поне по още два начина да ти го сметна, ама ... изглежда пак ще те съмнява!

п.п. "Загубите" са под 1%, т.е 40 - 60 мл на 100 км, в зависимост от това дали е градско или извън. Това е ако те интересуват километрите.
Leon - специалист
ArturDent написа:
10 гориво = 1 човешки живот ?
Пък и хората (застрахователите) си имат статистика. Запалени фарове поне 20% по-малко катастрофи.
Което прави 1413.6 катастрофи по-малко, 180.2 убити по-малко, 1734.8 ранени по-малко.
Значи ти оценяваш човешкия живот в България на 166 500 л. гориво? Без да броим ранените и метериалните щети.

?
Артъре,

Досега поне не съм се съмнявал, че можеш да смяташ. Обаче ... взе да четеш евангелието като дявол :?

Така. Убитите в България за година са 900 - 1000 човека от катастрофи.
180,2 са тези 20%, в които сметки спор няма.
Обаче ... как сметна: "10 гориво = 1 човешки живот ?"

Написал съм: 30 000 000 литра.
Двеста човека да са спасени, означава по 150 000 литра х 2 лв = 300 000 лв. Разбира се, че не струва толкова един човешки живот. Безценен е!

Спорни са 20% според застрахователите. Ама съвсем друга тема е какви мошеници са. Така че не ми се подхваща.

:sad:

Тема "запалени фарове?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: