Пускам темата ако някой изпадне в подобно положение след тия дъждове да знае че има надежда.
Та отивам днес да пускам една машина стояща на открито и невключвана близо месец и половина. Пускам аз но на 3-та секунда защитата изключва, викам си нормално случва се 7,5 кв.мотор и малко тежък режим на пускане, е да ама не и след като ми изключи за втори път.
Викам си само се е налюшкал с вода от дъждовете, взимам мегера и о чудо няма и 1 ом изолационно съпротивление, нито между намотките нито към корпус. Причерня ми та тоя мотор тежи почти колкото мен,
а сега трябва да го разнасям на ляво на дясно
Свалям капаците да вадя ротора и взе че му изтекоха водите като на бременна булка. Поизплакнах го малко, все пак след месец наводнен водата беше станала като бозичка от ръждата и хоп веднага във фурната като великденско агънце да се попече на бавен огън
След час на 120 градуса изолацията вече е от 1 до 5 мегаома м-у намотките и корпус, утре ще го изпеча за още час два и се надявам да влезне в норма. За тоя двигател специално не съм голям оптимист, но метода действа спасявал съм други машинки от същата болест.
Важно след тая интервенция задължително да се измери изолацията с мегер и да е над 5 мегаома, понеже по време на работа намотките се загряват и изолационното съпротивление намаля драстично.
Щях да забравя, понеже сте се потрудили да го разглобите сменете му и лагерите
Ето и малко снимки за да видите за каква мизерия става въпрос.
Тъй като съм се отплеснал с писането модераторите да решат дали да оставят тук темата.
Та отивам днес да пускам една машина стояща на открито и невключвана близо месец и половина. Пускам аз но на 3-та секунда защитата изключва, викам си нормално случва се 7,5 кв.мотор и малко тежък режим на пускане, е да ама не и след като ми изключи за втори път.
Викам си само се е налюшкал с вода от дъждовете, взимам мегера и о чудо няма и 1 ом изолационно съпротивление, нито между намотките нито към корпус. Причерня ми та тоя мотор тежи почти колкото мен,



Важно след тая интервенция задължително да се измери изолацията с мегер и да е над 5 мегаома, понеже по време на работа намотките се загряват и изолационното съпротивление намаля драстично.
Щях да забравя, понеже сте се потрудили да го разглобите сменете му и лагерите

Ето и малко снимки за да видите за каква мизерия става въпрос.
Тъй като съм се отплеснал с писането модераторите да решат дали да оставят тук темата.
Прикачен файл
rotor.jpg (85.95 KиБ) Видяна 5694 пъти
Прикачен файл
stator.jpg (97.77 KиБ) Видяна 5694 пъти