• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
NeoBoss - специалист
Искам първо да благодаря AntonBM за оказаната помощ и софтуер :)

първо да обясня каква е ситуацията. Тя е заварено положение на някъв майстор. Долу са прокарана тръби ф16 като е смятано с един извод от тръба ф16 да захранва всички радиатори.... като долу на пода има намотана от същата тръба за нещо като локално парно. Но няма нито изолация нито нищо. Плочата е излята върху него и отгоре плочки.
Първоначално мислех едното помещение да го захраня с въздуховоди като изведа топлия въздух от билото на камината в едната стая, но докато го чертаех се сетих че имам един панелен радиатор от тия старите във входовете и май ще е по добре да сложа него - по лесно и по евтино ще излезе но още се колебая:
(1) какво е вашето мнение по този въпрос :)
(2) горе на последователно свързаните минава след първия радиатор от ф20 на ф16. Но чета противоречиви мнения каква да е тръбата за студената вода от втория радиатор и тя ли трябва да е ф20 до първия и след това ф16
(3) какви тръби да ползвам - досега се сложени от гъвкавите с алуминиева вложка че да се пестят колена, надеждни ли са защото ще ги прокарвам по тавана и трябва ли да ги изолирам ако са в близост до някоя греда или няма опасност да греят толкова.
(4) Ако може да препоръчате помпа и упс за системата, или по добре с някой стар акумулатор и инвертор на 220 волта
(5) Да препоръчате камина тип призма , вижда се как ми се иска да изглежда , но досега такива съм виждал само ъглови или много мощни.

ако ще ползвам радиатор в помещението където на снимката се виждат тръбите ми трябва камина с мощност 12+4 , ако е с тръби 11+5 , това е другата причина да наклоня към радиатор там. Защото 12+4 се среща по често.
Искам камината да отговаря на радиаторите защото цялото семейство сме пиромани и който мине все хвърля дърва в печката и ще има големи предпоставки за завиране. Затова мисля да включа и този кръг със "подовото", тъй ли иначе вече го има. Но може ли да се направи с термо кран и примерно като се вдигне температурата на 80 градуса автоматично да се отваря и така да се охлажда системата и да пробва да затопли подчето :) като ще му сложа на мост кран за да може и ръчно да се пуска може и да топли хахах


другия въпрос ми е за комина. той е двоен две по 15х20 отвори. Показал съм как мисля да вкарам камината между двата отвора, като ще ги разбия колкото мога повече. Ще има ли проблем със тягата?

Другия въпрос не знам кой подред е - каква е толкова разликата между панелен и глиндерен алуминиев радиатор. Че едните са 2 пъти по скъпи. Знам че глиндерите имат по високо КПД но колко ? колко по бързо ще загреят от панелните и колко по евтино ще ти излезе с тях на година.

размерите горе долу си личат , това което не се вижда е че голямата стая е дълга 585 да другата 3,20


радиаторите знам че е по добре да са под прозорците но в едната стая там има легло а в другата маса, по добре ли е така или въпреки че са препречени пак ще са по ефективни като са под прозорците.

това което не съм отбелязал е термометър за следене на Т, кранове на за регулиране на вски радиатор както и ръчни обезвъздушители. Някъде другаде трябва ли да има обезвъздушетели, както и колко голям трябва да е разширителния съд.

Още един въпрос , колко вода се изпарява от такава отворена система , имали нужда от често доливане на вода щот ако има трябва да измисля и система за пълнене защото както виждате няма мокро помещение в къщата.

както и ако може да споделите някои хитрости в изграждането като това радиаторите да се с минимален наклон за по лесно обезвъздушаване или станах много нахален с въпросите вече им загубих бройката :)

извинявам се ако има грешки, но очите ме болят вече утре ще го проверя и поправя дотогава поне за това ме щадете хаха

Прикачен файл

kamina1.jpg
къщата
kamina1.jpg (85.58 KиБ) Видяна 6084 пъти

Прикачен файл

KOMIN.jpg
комина
KOMIN.jpg (15.23 KиБ) Видяна 6084 пъти

Прикачен файл

kamina.jpg
радиатори
kamina.jpg (61.96 KиБ) Видяна 6084 пъти
NeoBoss - специалист
толкова много въпроси и на ниокй да няма отговор, толкова ли са трудни

ако има нещо което да не е ясно питайте да поясна , предполагам се вижда защо съм тръгнал сам да го правя като се има предвид че през няколко къще на един майстор му е правил камината и вик че 20 куб дърва изгорил и умрял от студ зимата ....
guns3 - помощник
Колега аз не съм специалист във сферата-Но няма ли де е по-добре да си го направиш със колекторни кутии на етаж (които ще захраниш със търби със по голямо фи) и от там да си направиш със ф16 до всеки радиатор!! :)
naskov - майстор
Толкова много въпроси, че не ги запомних. Карам произволно.
-Темпертура на водата, която ще минава през подовото трябва да е около 40*С. За да стане това ти трябва трипътен вентил и още една помпа. В противен случай пода ще пари.
-Топлата и студената тръба, захранващи първия радиатори на втория етаж трябва да са ф20.
- Няма опастност от запалване на каквито и да е греди от тези тръби
- Единствената съществена разлика (освен цената) между панелните и ал. радиатори е срокът им на експлоатация
- За камина 14кВт и единия отвор от този комин е достатъчен. Е, ако не е 1-2м висок
-Помпата е по-добре е да е на студената тръба, като разширителния съд се свърже преди помпата. Автом. обезвъздушител трябва да имаш на камината, както и на топлия колектор
- Ако не допускаш завиране на камината, което при използването на тръби с ал. вложка е фатално, разш. съд може да се долива на 1-2месеца, а може и по-рядко. Изпарението зависи от големината му, глемината на отвора му и температурата на околния въздух
- Помпа Грундфос 25/4 или 25/40.
-Можеш да дадеш лек наклон на радиаторите в посока обезвъздушителя
-За да нямаш течове ползвай само маркови фитинги
NeoBoss - специалист
пода през 20см бетон не м исе вярва да пари, както казах отдолу няма изолация няма нищо затова ще го включа колкото като защита да вкара малко студена вода във системата пък и да го пробвам ако има някаква ефикасност ще мисля да му включвам други неща :)

комина е 5 метра висока , вече е разбит така (незнам защо) но много малко 20-30 сантима. Та значи излиза въпроса да го поправям и да го оставя пак да е на 2 тръпи или да го доразбия посредата че съединението да е по голямо

завиране на камината невярвам някой да иска да го допуска то просто се случва по някога аз лично гледам да оеднаквя радиатори и камина зада не се случва лесно


колекторни кутии на етаж няма смисъл защото тръбите ще минават по тавана на стаята на първия етаж и тали ще кача тръбите които са за първия етаж в колектор голе или ще сваля тръбите за горния етаж долу ми се струва едно и също говорим за 2 метра само растояние

пак се извинявам за многобройните въпроси , ама ми излизаха много въпросителни повреме на писането аххахаха :-D
AntonBM - специалист
Имах повечко работа и за това не ти отговарях до сега. Разчитах и повечко хора да се включат в обсъждането, а не пак да е като диалог. Naskov ти е дал ценни съвети. Съгласен съм с всичко което той ти е писал. Аз ще ти обърна внимание на други неща за които нищо не си питал.
1. Около камината – Комина ми изглежда ОК, но помисли как ще го чистиш след години. Топлата и студената решетка на стаята над камината – ще работят, но трябва да се свали топлоизолиран въздуховод от студената до по-ниска област от пространството над камината. Ако и 2-те са от горе (както е на чертежа) няма да има температурна разлика, която да задвижи въздуха. Трябва топлият въздух да се взема от горе, а студеният да се подава под средата на това пространство. Друго – тези решетки са една над друга и подаващата топлата е под студената. Това означава, че топлият въздух ще излезе от долната – ще се насочи към горната и ще се върне обратно в камината. Хубаво е топлият въздух да се подава от долу, но когато има разстояние между решетките. Така, както си ги начертал е по-добре топлият да се подаде от горе за да се получи циркулация през целият обем на стаята. Ако сложиш вентилатор, който да връща принудително студеният въздух може да оставиш решетките и така. Важно! – ако пушиш в долната стая ще мирише и горе (с готвенето е същата работа).
2. Подовото – прав е Nasckov. Хич не е добре да се пуска повече от 50°С в подовото. Не е само заради възможното прегряване на пода. Става въпрос и за големи температурни напрежения, които се получават в подовата плоча. Най-чистият вариант е да се направи отделен кръг с 2-ра помпа и 3-пътен термо-вентил, но има още 2 други възможни решения. Първото е да сложиш 2 последователно свързани тройника на връщащата (студената линия) на горните 2 радиатора и да завъртиш през подовото (трябват и 2 крана за регулиране на дебита – единият между тройниците, а другият на серпентината). Този вариант е рискован и трудно се регулира, но е възможно решение. Вторият е да имаш буферен съд (акумулатор на топлина). Ако той е с достатъчен обем и височина в него се получават различни температурни зони. Камината се прави да подава топлото от горе и си взима студеното от долу (на естествена циркулация – може и принудителна с 2-ра помпа). Помпата се свързва към студената линия и връща водата в средата на буфера. Топла вода за радиаторите се взема от горната част на буфера, а за подовото се взема от долната част на буфера. Все пак трябва да се сложи защита – ако температурата в долната част надвиши 50°С да затвори подаването към подовото.
3. Аз бих си взел по-красивата камина! Ако е по-мощна от необходимото ще и огранича мощността с клапата за свеж въздух и клапата на комина. Лошото е, че при ограничавана с клапата на комина може да пропушва в стаята (да връща дим). Сложиш ли буфер (акумулатор на топлина) можеш да не я ограничаваш много-много. Примерно в 500 литров буфер могат да се акумулират до 40kW – това означава, че след изгасване на камината може да се топли къщата още почти 4 часа. След запалване обаче ако няма автоматика която да насочи топлината към радиаторите директно от камината – отоплението също ще започва с голямо закъснение.
NeoBoss - специалист
по 1.
комина от външната страна има вратичка, която ти дава добър достъп то най долната част ;)
На чертежа не са и 2те горе червения който е за топлия въздух е долу а синьото от което ще дърпа камината е горе. Това горе до синьото е сечението на комина.
Но вкрайна сметка реших вместо това да си сложа направо радиатор там, по малко труд е.... пъпк и повече консуматори за водната риза.

2. ЗА подовото разбрах че имаш предвид да го вържа след 2 косуматора когато водата ще е поохладена. Само неразбрах Защо два тройника ? от горе ще ми идва само една тръба която е ф20 , н е е ли достатъчно да сложа един тройник един вход на тази тръба , едното ще е изход за подовото а другото отива към камината с два крана на изходите. Но така автоматизирането ще е по трудно. ИДеята за буфер не е лоша но това ще се мисли след като избера камината.

За в момента се опитвам да избера нещо по нета но освен на прити друга ценова листа не намирам. Може ли да препоръчате някой сайт или магазин с богат асортимент
AntonBM - специалист
2-та тройника ти трябват за да отклониш и върнеш студената вода от 2-та радиатора. Само с 1 тройник как ще върнеш водата обратно от серпентината в камината? Нормално, когато не се топли серпентината водата преминава през 2-та последователно свързани тройника. Когато решиш да топлиш и пода затваряш каран между 2-та тройника и принуждаваш водата да тръгне и се върне по серпентината. Вторият кран на серпентината е, за да я спреш, когато нямаш нужда от нея.
Разгледай тези сайтове:
http://www.diavach-bg.com/
http://www.gerkand.com/kameri.htm
http://www.sekasta.com/
NeoBoss - специалист
сайтовете съм ги виждал но нямат цени и ако са по 2000 - 3000лв няма смисъл трябва ми нещо с оринтировачни цени


за връщането на водата от серпентианта е ясно , тя може да влезе и направо колектора до камината.
  • 1
  • 2

Тема "Избор на Локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: