• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kuuuuuul - майстор
Миналата неделя рязах дърва с циркуляра и прегрях мотора :wallbash: Пренавиването ми излезе 110лв :scared: и сега искам да поставя някаква защита за да не се повтори.Двиг. е 2,8кв монофазен,гледах едни терморелета но са много големи,трябва ми нещо малко за да мога да го вкарам в кутията с кондензатора,дадоха ми една защита но не влиза вътре,а от вън ако я сложа как да изолирам кабелите? :prost:

Прикачен файл

101_1097.jpg
101_1097.jpg (79.26 KиБ) Видяна 6449 пъти

Прикачен файл

101_1098.jpg
101_1098.jpg (54.86 KиБ) Видяна 6449 пъти

Прикачен файл

101_1099.jpg
101_1099.jpg (57.82 KиБ) Видяна 6449 пъти

Прикачен файл

101_1100.jpg
101_1100.jpg (52.38 KиБ) Видяна 6449 пъти
romanpm - майстор
Има електронни като датчика е доста малък и лесно се вгражда , а самата защита е вън и е като автоматичен предпазител остава само да се настрои :) критичната температура е около 180 С :?
mirk - майстор
За вграждане на термистор в намотките вече е късно :lol: а каква е тази температура 180оС и на по м,алко ще изгори :lol: Температурата зависи от топлиния клас на лака на проводника с който е навит мотора, например за нови мотори масово се използва проводник с клас на изолация F което ще рече 155оС.

В момента може да му сложи един пускател с моторна защита а и ще го ползва да си пуска машината. По скъп вариант + контактор, скоро имаше подобна тема поразтърси се.
mirk - майстор
Ще се въздържа от отговор в стила ти щото ще го изтрият модераторите. :evil: :evil: :evil:

Само ще кажа че електромотор се защитава с биметално термореле което се задейства от работния ток на двигателя, който протича директно през биметала. Претоварването по ток е основна причина за изгаряне на двигател а тези релета са направени точно с такава цел фабрично и не са самоделни. Настроени са да изключват при определено претоварване за определено време което е стандартизирано като безопасно за електромотори. Моторната защита е комбинация на такова реле и автоматичен предпазител грубо казано. Това е стандартната процедура за топлинна защита на двигател.

По съвременен вариант е вграден термистор който мери температурата директно на НАМОТКИТЕ, а не като твоето бойлерно реле което ще мери колко се е загрял кожуха. Това което предлагаш ще доведе до изгаряне на мотора защото той има вентилатор който го охлажда отвън а докато се достигне температурата на изключване на това чудо означава че целия двигател около 20кг железа са се загряли до 90оС. За това време лака на намотките ще се е овъглил.

Спестените 40-50 лв за пусково защитна апаратура ще му струват още едно пренавиване на иначе новия електромотор.



Прав бях изтриха те за отрицателно време :wink:
Последна промяна от mirk на нед юни 20, 2010 7:57 pm, променено общо 1 път.
Mapek - специалист
Малко в страни от темата, но струва ми се не е лошо да се види...
2,8kW монофазен си е много голяма мощност за циркуляр. Как си успял да го изгориш :? Колкото и да ти е изхабен диска, пак не би трябвало ...
Да не са заминали лагери, нещо съосието ... Може би не е лошо да премерите тока на празен ход /без и със ремък/.
moimoimoi - майстор
правилното решение е моторна защита или контактор с термична защита,защото мотора може да изгори много преди да е стоплил до 100 градуса,примерно ако се е развалил кондензатора,центробежника,мотора няма да може изобщо да се развърти и ще изгори за 20 секунди преди да е успял да се затопли,но ще консумира голям ток който трябва да изключи моторната защита
romanpm - майстор
mirk написа:
За вграждане на термистор в намотките вече е късно :lol: а каква е тази температура 180оС и на по м,алко ще изгори :lol: Температурата зависи от топлиния клас на лака на проводника с който е навит мотора, например за нови мотори масово се използва проводник с клас на изолация F което ще рече 155оС.

В момента може да му сложи един пускател с моторна защита а и ще го ползва да си пуска машината. По скъп вариант + контактор, скоро имаше подобна тема поразтърси се.

:2thumbs: моето "около" е 25 С повече . Термистор може да се вгради в готов мотор с контактна паста и по-ниска температура на изключване , е не в средата на намотките и което е най-доброто защото когато се тормози монофазен мотор никой не обръща внимание на температурата и след всяко изключване на моторната я включваме защото трябва да се нарежат , а тя изтива доста по-бързо от намотките :wink: :-D
kuuuuuul - майстор
Циркуляра е почти нов,диска е 45см и е директно на мотора,ползвах го миналата зима но все в студено време и нямаше проблеми за това и го изпуснах в жегата.Машината я купих от Германия но въпреки немското качество не издържа,можеха да сложат защита фабрично.
romanpm - майстор
kuuuuuul написа:
Циркуляра е почти нов,диска е 45см и е директно на мотора,ползвах го миналата зима но все в студено време и нямаше проблеми за това и го изпуснах в жегата.Машината я купих от Германия но въпреки немското качество не издържа,можеха да сложат защита фабрично.
:shock: Това "директно" е повече опасно защото масата на въртящия се ротор /пък и 45 см диск/ създава допълнителни инерционни сили , ако е с шайби и ремък който може да преплъзне е по-добре според мен :?
kuuuuuul - майстор
Благодаря на всички отзова ли се но в крайна сметка не разбрах какво да сложа и от къде да го купя :?
  • 1
  • 2

Тема "До каква температура е допустимо да се загрява ел.двигател?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: