Не съм запознат с компютърните захранвания, но изхождайки от принципите за изчисляване на стабилизирани захранвания/предполагам, че компютърните са такива/, то променливото напрежение на намотката за 12в ще е повече от 12в.Изхождам от следните изисквания:
- за да се получи стабилно напрежение 12в, напрежението на входа на стабилизиращата схема трябва да е с 30% по високо или 12х1,3=15,6в.Това е минималното необходимо изправено напрежение за получаване на стабилни 12в.
-за получаване на 15,6в изправено напрежение при мастова схема на изправяне променливото напрежение на входа на моста трябва да е: 15,6х 1,11=17,3в.
В този ред на мислене, ако изправителните диоди на захранването са в състояние да изправят тока,а той зависи от капацитета на акумулатора то напрежение за зареждане може да се вземе преди стабилизиращата схема.
Ще добавя, че заряден ток 1/10 от капацитета на акумулатора се смята за форсиращо зареждане и в литературата се препоръчва да се използва в само при крайна необходимост.Нормален за зареждане се счита ток със стойност 1/20 от капацитета, като времето за зареждане се увеличава.
По мое мнение изправено напрежение 15,6в е даже малко защото:
-препоръчва се за акумулатори които са към края на живота си зарядния процес да продължи до напрежение 16в.
- върху регулиращият елемент/съпротивление или някаква транзисторна схема/ се получава пад на напрежение.Примерно върху регулиращият транзистор този пад може да е със стйност до 2в, ако схемата за регулиране е стабилизатор на ток пада ще е по-голям.
-при натоварване в самият траф ще се получи пад на напрежение който зависи от конструкцията му и мощността за която е проектиран.
- за да се получи стабилно напрежение 12в, напрежението на входа на стабилизиращата схема трябва да е с 30% по високо или 12х1,3=15,6в.Това е минималното необходимо изправено напрежение за получаване на стабилни 12в.
-за получаване на 15,6в изправено напрежение при мастова схема на изправяне променливото напрежение на входа на моста трябва да е: 15,6х 1,11=17,3в.
В този ред на мислене, ако изправителните диоди на захранването са в състояние да изправят тока,а той зависи от капацитета на акумулатора то напрежение за зареждане може да се вземе преди стабилизиращата схема.
Ще добавя, че заряден ток 1/10 от капацитета на акумулатора се смята за форсиращо зареждане и в литературата се препоръчва да се използва в само при крайна необходимост.Нормален за зареждане се счита ток със стойност 1/20 от капацитета, като времето за зареждане се увеличава.
По мое мнение изправено напрежение 15,6в е даже малко защото:
-препоръчва се за акумулатори които са към края на живота си зарядния процес да продължи до напрежение 16в.
- върху регулиращият елемент/съпротивление или някаква транзисторна схема/ се получава пад на напрежение.Примерно върху регулиращият транзистор този пад може да е със стйност до 2в, ако схемата за регулиране е стабилизатор на ток пада ще е по-голям.
-при натоварване в самият траф ще се получи пад на напрежение който зависи от конструкцията му и мощността за която е проектиран.