• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ето 1 обща снимка и една на контролера. Вчера си говорихме с Пламен, че наистина с помпа на котелния кръг ще е по-добре, защото наистина при работа на котела с пелети има голяма разлика от работата на твърдо гориво - тук пламъкът е доста по-динамичен, а конвекцията и движението на водата изостава. Със същата тръба е изпълнен кръга - 1 1/2", но смятаме, че с помпа ще е по-добре. Засега обаче ще остане така. Може би наистина външният датчик кара контролера да ограничи температурата на водата в радиаторния кръг.

Прикачен файл

DSC03180.JPG
DSC03180.JPG (110.82 KиБ) Видяна 4337 пъти

Прикачен файл

DSC03186.JPG
DSC03186.JPG (105.53 KиБ) Видяна 4338 пъти
filmatoplo - майстор
Браво супер е машината :) , по горе писах за височината на която се слага вентила че е над метър разтоянието вход-изход на котела -ако вентила е така както е това е под минимума там 80 см .Аз вдигам вентила на едно парче тръба към 40 санта над котела и тогава завивам с коляно и слагам вентила и така циркулира.Ама и водата в котела трябва да е 80 градуса и тогава по осезателно започва циркулацията .Днес свързвах точно същото Виадрусче 35 клв само че без горелка -утре други ден ще го свърща -знаеш медни тръби спойки ,горелки , тясно , подводница. :) Външния датчик Поморийски ли е , ако да- в него има джъмпери за нагласа спрямо външната минусова температура колко макс температура да праща към отоплението .Когато контролера е със стаен термостат температурата на водата не може над 50-55 гр . Сега погледнах в книжката - разтоянието е 67 санта и полувина -наистина така монтиран вентила няма да се движи термосифонно.Ако се вдигне горе -веднага ще се оправи.
LazarGanev - "Велик майстор"
Знам, че трябва да има вертикален участък за да се подпомогне циркулацията, ама системата беше заварено положение и се съобразяваме с нея. А бе помпа ще се слага, ама може би не тоя сезон - сега ще пробваме тъй. Една 25/4 мисля ще е достатъчна
filmatoplo - майстор
Да, вие казахте че е заварено положение :) -при 67 санта денивелация водата не разпознава входа като студен да започне да се насочва надолу бързо, имам 4 Атмоса така свързани работи -сега слагам помпи и на котелния кръг щото ги ползвам помпите и за топлене на бойлера заедно.Нали бойлера се свързва топлата му преди вентила тоест взима направо 80 градуса вода -хем върти малкия кръг -хем през котела.Веднъж сложих една помпа на малкия кръг 32/60 -колкото показва горе излизаща от котела 80 гр-толкова и връща в котела пак 80 гр .
LazarGanev - "Велик майстор"
filmatoplo написа:
Веднъж сложих една помпа на малкия кръг 32/60 -колкото показва горе излизаща от котела 80 гр-толкова и връща в котела пак 80 гр .
Точно това е целта на втората помпа. Сега както сме го направили без помпа - щом отвори малко четирипътния, към котела тръгва студена вода от радиаторите, датчика я усеща и контролера пак тръгва да затваря четирипътника (да разделя двата кръга), Ако има помпа, разликата вход-изход на котела ще е минимална и трипътника няма да затваря. Като затвори четирипътния вентил, котелът остава разделен от радиаторите, повишава си температурата и тогава контролерът намалява пламъка на горелката - тя работи с малка мощност, а в същото време температурата в радиаторите е ниска.
Това за бойлера е добре, но е нож с 2 остриета - ако бойлерът е голям и студен се губи смисъла от всички тези гимнастики - котелът няма да влезе в режим дълго време след запалването му.
Последна промяна от LazarGanev на пет окт 01, 2010 9:58 pm, променено общо 1 път.
filmatoplo - майстор
Става става , там приоритети и тем подобни се нагласят за БГВ или отопление - тя задвижката върти вентила през 2 минути че и по скоро за да осигурява възвратна вода над 60 гр и да регулира водата към радиаторите 50-55 гр , самите радиатори трябва да са оразмерени на тая температура. Моите радиатори са оразмерени на 60 гр и си топли нормално и с 50 гр вода .При вашия случай наистина трябва да се скъси времето за изчакване със затворен вентил -щото горелката да не спира така .Това дето двата датчика са на едно место го има дадено в инструкциите както при свързване с 3 пътен вентил .И там както се досетихте за нагласата на работния термостат и макс допустими стойности на контролера , и това ще се оправи -всичко е игра на датчици кой къде е сложен и как е нагласен контролера със задания.Аз като ги слагам сензорите също понякога им сменям местата и донастройвам , не става с 1 път.Особено тая зима дето мина имах един буфер в една система , и главните помпи за кръговете взимаха сигнал от буфера -като се загрее буфера до към 60 гр и помпите тръгваха .Слагам го някъде на балона сензора и следя кога ще тръгнат и колко се е загрял буфера -ако не ми харесаше положението настройвах градусите и даже сменях местото на сензора.Сега знам как да го направя благодарение на Антон и 2в6 , те ми помогнаха -първия с хидравликата , втория с електроника.Целта ми беше че ми се губеше 1 момент -да загрея буфера до 60-70 или 80 градуса пожелание първо и след това да го разтоваря до 40 гр , като докато се зарежда буфера 10-20 минути -помпите за радиаторите изчакват зареждането до 70 гр , а сле това независимо че температурата му пада -помпите работят до спад 40 гр.А -как ще стане това :wink:Антон пък ми показа друг вид -пращаш топлото по радиаторите и ако остане резерв го пращаш в буфера и след спад на котела използваш енергията на буфера пак до спад 40гр.Абе врътки има много .
filmatoplo - майстор
Лазаре котела -горелката с тези пелети в баката колко бреме работи -видимо ли ги свършва или кара 2 дена с тях. :? Колко време минава до достигане от студен котел 20 гр до загряване на 80 гр.
LazarGanev - "Велик майстор"
filmatoplo написа:
При вашия случай наистина трябва да се скъси времето за изчакване със затворен вентил -щото горелката да не спира така
Времето на изчакване сме го намалили на минимум, но самата задвижка е бавна - 240 секунди и трябват за да се завърти на 90°. За такъв случай(с горелка) явно ще е по-добре задвижката да е по-бърза (има такива). Определено тази зима ще е зима на проби и експерименти. Имам заявка за още една горелка, само че там системата ще е най-елементарна - без контролер и стаен термостат, без четирипътен вентил - директна модулация на пламъка на горелката по зададена температура на водата от работния термостат. Ще мога да сравнявам работата на двете системи - плюсове, минуси...
filmatoplo написа:
Лазаре котела -горелката с тези пелети в баката колко бреме работи -видимо ли ги свършва или кара 2 дена с тях. :? Колко време минава до достигане от студен котел 20 гр до загряване на 80 гр.
Значи, докато бях вчера в Пловдив на панаира, Пламен е правил цял ден топли проби и каза, че е изгорил около 1 чувал брикети - 15кг. По негови наблюдения вдига по-бързо температура, отколкото на въглища или дърва, макар че ние бяхме ограничили мощността на горелката от потенциометъра
plamen_peev - специалист
Здравейте пак, Филмче наляво затваря отоплителния, а надясно отваря. Май вече сам си се досетил ама нали ме питаш по-горе. Абе спомням си, че бе казал най малко метър м/у входа и изхода ама като си мисля няма да стане без принудителна циркулация. Задвижката е много бавна и системата става много инертна. Цикъла се увеличава и от дългите периоди м/у командите на контролера. Я питай твоя приятел от Интиел как може да се намали още интервала м/у командите. Вече сме го сложили на минимум както може да се очаква. Те дават задвижки с период максимум 180 сек, моята е 230 сек или 240 сега не ми се слиза долу. Ако се намалят паузите още ще е по-добре. Догодина слагам още една помпичка на малкия кръг и толкова. То и сега го бях планирал ама много закъсняхме с монтажа с тая тайната задвижка дето и Ератовците не я знаеха ама я предлагат и нямам вече време за модификации. В понеделник опъвам платната. Цета сеге бе да оставя на фемилито работеща система, пък дори и датчика на малкия кръг да е на изхода (ама най далече) Майтапа настрана ама има разлика м/у дватаот около 6-7 градуса. Изходящия е в сондата на котела.
Колкота за разхода аз го виждам 30-40 кг на ден. За 11 часа изгоря чувалче и нещо като горелката не е спирала щото я лъжех с окъсения стаен термостат. Настроената мощност бе на 1-2 часа. ако приемем че стредната е 12 часа. Лошото е че няма никакви киловати, а само зелен сектор, жълт и червен. Е бях сложил на две-трети от жълтия. Вкъщи стана 32 градуса. Сега не знам как външния датчик ще се представя като застудее, ама смятам че той ще влияе на работата на контролера с отоплителната вода. Както казах по-горе в другия също така пространен пост горелката не се жлияе от контролера, освен ако не стигне граничната температура и тогава я спира. Тя си работи според работния термостат и ако не се ползва вода ще се тръгва и спира, като поддържа 65-80 градуса в моя случай. Филмче мога да вдигна още малко работния термостат да ства 80, ама ме е страх, че като спре и докато изгори остатъка от гориво ще мине 90 градуса.
Лазар каза, че от Ерато са предложили да увеличим малко ъгъла на шнека щото сякаш пуска много гориво. Като я отворих за чистене имаше събрана пепел даже над нагревателя, което ме навежда на мисълта, че при продължително горене, 24 часа например, има опасност пламъка да се вдигне и по-нагоре. Там и вентилатора не духа и няма кой да издухва пепелта....
Утре ще се пробва. Лазар ще идва в неделя и той вече ще пише. Оставям му системата под охрана и отбрана. :lol:
filmatoplo - майстор
Ще погледна в инструкциите за работа на горелката през контролера и паузите на задвижката.Аз слагам вентили и задвижки на Хонивел -те са 90 секундни , ама той вентила още на 50-60 секунди вътре променя посоките -и там 30 секунди му остават окончателно да се затвори напълно.В реално време ще гори по малко -едва ли ще вдигаш 32 градуса в помещенията.


:wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Помощ за свързване на задвижка към контролер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: