Схванах каква са ти проблемите.
1. Малък ти е вентилатора – 850 m³/h с 50Pa. По-горе аз направих сметки и според тях с 1200 m³/h можеш да пренесеш до 12kW при ΔТ=30°. Твоята камера пишеш, че е 18 kW. С наличният вентилатор 850 m³/h с 50Pa ти ще изкараш цялата мощност при температурна разлика ΔТ=63° т.е. ако от стаята където е камината се засмуква въздух с 20° от решетките ще излиза 83°С. Понеже част от топлината остава в хола (приемам, че е 30% - мощността за останалите стаи остава 12,6kW при ΔТ=44° (издухва към 65°С от решетките).
2. Кофти решетки – Този тип таванни решетки НЕ насочват въздуха към пода. Те го пускат под остър ъгъл спрямо тавана, а когато той е топъл (в случая много) се връща обратно горе. Така е горещо на тавана и студено до пода. Протегни си ръката към тавана и ще усетиш каква голяма разлика има от пода до тавана. Иначе като размер, решетките са подбрани правилно – те издухват по 140 m³/h при скорост 1,7 m/s и пад на налягане под 2 Pa.
3. Циркулацията на въздуха. За да се отопляват стаите трябва това количество въздух, което се подава от решетката да се връща обратно в стаята с камината. Ти сега го постигаш с отворени врати, но това не е решение. Сложи си декомпресационни решетки на вратите. Виж тук: http://www.ataro.bg/bg/images/files/Tec ... atalog.pdf (КРХ- страница 1-17). Те се подбират по пад на налягане – по долу обяснявам. Тези решетки се монтират в най-долната част на вратите. Така най-студеният въздух (от пода) се връща към хола за отопление.
Как можеш да оправиш нещата? Вариантите са много.
1. Най-забележим ефект ще има, ако успееш да свалиш топлият въздух издухван от решетките до пода. Това може да стане само, ако монтираш решетките до пода или смениш вида им с такива, които издухват вертикално на долу. От каталога, линк на който ти пуснах по-горе, такива са решетките от страници 1-1 до 1-9. Става и с тези, които правят завихряне (кръгова циркулация) – 4ТРА , 4ТРА-М, ТСА или ТКС. Ако купиш и регулиращи секции, ще можеш да регулираш дебита на въздуха, така че да отива до по-далечните стаи. Това може да се прави и от клапите на горивната камера, но от там се прави еднократно – така че да духа равномерно от всички, а после с клапите на решетките може да си регулираш колко да ти е топло във всяка стая (грубо).
2. Вентилаторът ти е малък. Все пак той прекарва по 140 m³/h през всеки въздуховод. Ако сложиш ВОК с 150 m³/h, почти нищо няма да се промени. Виж по-добре не може ли да се смени главният вентилатор на камерата с по-мощен?
3. Има и друго решение – оставяш си наличният вентилатор, но организираш принудителен въздухообмен - смукателна инсталация с друг вентилатор. Той да смуче от стаите (от решетки близки до пода) и да връща въздуха в хола. Така, ако този вентилатор е по-мощен ще постигнеш по-ниско налягане в спалните и по-високо в хола – така се помага на основният вентилатор.
Оптималният дебит за твоята инсталация е от 1200 до 2000 m³/h. При смяна на вентилатора се променя режима на работа на вентилационните решетки. Увеличава се скоростта в тях и нарастват загубите на налягане. При много висока скорост се получава шум в тях (над 3,5-4 m/s вече се чува ясно).
Пояснения по избор на решетките. В каталога има много информация, но не всички неща са написани. Когато избираш решетка гледай скоростта да е в рамките на 2–3 m/s и пад на налягане не повече от 5-7 Pa.
За сега толкова. Питай ако нещо не ти е ясно.
1. Малък ти е вентилатора – 850 m³/h с 50Pa. По-горе аз направих сметки и според тях с 1200 m³/h можеш да пренесеш до 12kW при ΔТ=30°. Твоята камера пишеш, че е 18 kW. С наличният вентилатор 850 m³/h с 50Pa ти ще изкараш цялата мощност при температурна разлика ΔТ=63° т.е. ако от стаята където е камината се засмуква въздух с 20° от решетките ще излиза 83°С. Понеже част от топлината остава в хола (приемам, че е 30% - мощността за останалите стаи остава 12,6kW при ΔТ=44° (издухва към 65°С от решетките).
2. Кофти решетки – Този тип таванни решетки НЕ насочват въздуха към пода. Те го пускат под остър ъгъл спрямо тавана, а когато той е топъл (в случая много) се връща обратно горе. Така е горещо на тавана и студено до пода. Протегни си ръката към тавана и ще усетиш каква голяма разлика има от пода до тавана. Иначе като размер, решетките са подбрани правилно – те издухват по 140 m³/h при скорост 1,7 m/s и пад на налягане под 2 Pa.
3. Циркулацията на въздуха. За да се отопляват стаите трябва това количество въздух, което се подава от решетката да се връща обратно в стаята с камината. Ти сега го постигаш с отворени врати, но това не е решение. Сложи си декомпресационни решетки на вратите. Виж тук: http://www.ataro.bg/bg/images/files/Tec ... atalog.pdf (КРХ- страница 1-17). Те се подбират по пад на налягане – по долу обяснявам. Тези решетки се монтират в най-долната част на вратите. Така най-студеният въздух (от пода) се връща към хола за отопление.
Как можеш да оправиш нещата? Вариантите са много.
1. Най-забележим ефект ще има, ако успееш да свалиш топлият въздух издухван от решетките до пода. Това може да стане само, ако монтираш решетките до пода или смениш вида им с такива, които издухват вертикално на долу. От каталога, линк на който ти пуснах по-горе, такива са решетките от страници 1-1 до 1-9. Става и с тези, които правят завихряне (кръгова циркулация) – 4ТРА , 4ТРА-М, ТСА или ТКС. Ако купиш и регулиращи секции, ще можеш да регулираш дебита на въздуха, така че да отива до по-далечните стаи. Това може да се прави и от клапите на горивната камера, но от там се прави еднократно – така че да духа равномерно от всички, а после с клапите на решетките може да си регулираш колко да ти е топло във всяка стая (грубо).
2. Вентилаторът ти е малък. Все пак той прекарва по 140 m³/h през всеки въздуховод. Ако сложиш ВОК с 150 m³/h, почти нищо няма да се промени. Виж по-добре не може ли да се смени главният вентилатор на камерата с по-мощен?
3. Има и друго решение – оставяш си наличният вентилатор, но организираш принудителен въздухообмен - смукателна инсталация с друг вентилатор. Той да смуче от стаите (от решетки близки до пода) и да връща въздуха в хола. Така, ако този вентилатор е по-мощен ще постигнеш по-ниско налягане в спалните и по-високо в хола – така се помага на основният вентилатор.
Оптималният дебит за твоята инсталация е от 1200 до 2000 m³/h. При смяна на вентилатора се променя режима на работа на вентилационните решетки. Увеличава се скоростта в тях и нарастват загубите на налягане. При много висока скорост се получава шум в тях (над 3,5-4 m/s вече се чува ясно).
Пояснения по избор на решетките. В каталога има много информация, но не всички неща са написани. Когато избираш решетка гледай скоростта да е в рамките на 2–3 m/s и пад на налягане не повече от 5-7 Pa.
За сега толкова. Питай ако нещо не ти е ясно.