Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
solo5 написа:
Точно като твоето "неправилно" е :?
Какъв е проблема да е сложен мост в щепсела? :?
Щепселът не може да бъде включен в друго положение.

l:
Картинката по горе е за премостването на работната нула и защитния проводник в контакта при двупроводна инсталация!
Мост в щепсела не може да има ,защото от щепсела вече излиза трижилен кабел - фаза,нула,защитен проводник...
Погледни щифта на щепсела за защитното зануляване.Освен,че е по дебел от другите два щифта, той е и по дълъг/стърчи повече от другите/
Целта е при включването в контакта щепселът най напред да направи контакт със защитната нула.Този принцип е изпълнен и при шуко контактите и всички контактни съединения,където има трети защитен проводник.
Това е направено ако уреда/печката/,който го влючваш да не е офазен предварително от друг уред или по други причини и на корпуса му да има фаза.
Ако премостването си го направил в щепсела, включвайки го в контакта ти защитния щифт го включваш в нищото/в гнездо,което не е свързано с нулата/
solo5 - майстор
грешката е моя
мостът е в контакта, а не в щепсела
сбъркал съм при писането :roll:

просто се чудех защо замостването с пластинка се смята за неправилно :?
PCL82 - майстор
Неправилно е защото през клемата на работния щифт тече ток, който предизвиква загряване. Ако клемата се разхлаби загряването става по-силно и разглабването и влошаването на връзката продължават. Има риск нулата да се прекъсне, а мостчето да остане да контактува и уредът се офазява. При цял проводник която и клема да се разхлаби не води до такъв риск. Защитната клема не се товари с ток и рискът да се разхлаби от загряване и прекъсне е нищожен.
solo5 - майстор
имаше вариант да направя мост между нулата и земята директно в печката, а кабела да е двупроводен, но се отказах :roll:
PCL82 - майстор
Хубаво си се отказал. Подвижни двупроводни кабели съчетани със зануляване са забранени.
Съветът ми е да пресвържеш правилно контакта, ако имаш достатъчно резев от кабел. Ако нямаш трябва да вземеш една качествена клема например WAGO с три отвора и да разделиш нулата на работна и защитна.
Фабричното мостче е с наколко пъти по-малко сечение от захранващите проводници, което също е недопустимо.
fikata - майстор
PCL82 написа:

Фабричното мостче е с наколко пъти по-малко сечение от захранващите проводници, което също е недопустимо.
Напълно нормално е сечението му да е по малко, защото през него не минава тока на товара.През него ще протече ток, и то ток на късо съединение, ако корпуса на уреда се офази.В този случай се разчита да отпадне АП-то или предпазителя да изгори преди да прекъсне тази пластина.
PCL82 - майстор
Ако го свържеш, така че да не е тоководещо вероятно ще устиска едно късо. Но нарушаваш две правила:
1) Защитният проводник да е със същото сечение като активните до 16мм2. Мостчето все пак е защитен проводник.
2) Защитната функция на PEN проводникът е с приоритет пред работната.
Което значи, че първо трябва да мине през PE клемата и после през N.
blind - помощник
Здравейте, да попитам и аз по темата. Трябва да свържа печка, но имам само фаза и нула. Земя нямам. Прочетох по-горе, че не трябва да се връзва нулата със земя. Как да ги свържа?
PCL82 - майстор
Не си разбрал съвсем какво е написано. В стената си вървят фаза и нула, като нулата служи и за зануляване. От излаза (контакта) нататък си длъжен да ги разделиш на работна и защитна нула и да ползваш трипроводен кабел. След това разделяне небива да се обединяват никъде пак. Подвижните кабели използващи зануляване са винаги три проводни при монофазна мрежа.

Тема "Свързване на печка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: