Всички имаме коли, нали ?
ludmil - специалист
Здравейте!
Ще споделя тук как поддържам своя 25 годишен Опел без ръжда. От ляво и от дясно чувам, че единственият недостатък на опелите била ръждата. Има даже и вицове по темата. Но истината е, че и животно ако само го храниш и го експлоатираш, без грижи за него, ще "ръждяса".

Първото нещо, като купих моя Опел Кадет преди 8 години беше да отворя вратите (да махна корите) и да намацам вътре обилно с отработено масло.

Същото нещо направих с праговете - пълня ги с маслото, което ми остава като отпадък след смяна на масло. Ето как става:
  • Спирам колата на наклон, с предницата напред. Колкото по-голям наклона, толкова по-добре.
  • Пълня лозарската пръскачка с маслото, което източвам при смяната. Махам й дюзата за да пръска надалече. Целта е да се впръска под налягане маслото, за да стигне навсякъде.
  • Махам тапата на задния калник (на Кадета си има тапа за целта, която открива отвор към праговете) като за удобство можете да демонтирате колелото.
  • Впръсквам масло докато протече отвсякъде. За целта наръсете преди това дървени стружки да попият маслото или спрете колата на открито място.
  • Повтаряте същата процедура и от другата страна и с предните калници.
  • Като свършите пръскачката се измива лесно и безпроблемно с малко бензин.
Достатъчно е това да се прави на 3-4 години и ви гарантирам, че ще оборите всичките митове за ръждата и Опела. Не ви коства нищо като пари, освен 15-на минути време.

Защото тази кола си го заслужава - икономична, надеждна, проста, лесна за обслужване и непретенциозна.
Dewalt - специалист
Браво бре.
Даи да го видим тоя немски красавец.
niki_sap - специалист
Защо не вдигат паметник на Опел - защото ще ръждяса :)
danail_3 - напреднал
а не понамирисва ли на масълце, докато си вътре???
ludmil - специалист
danail_3 написа:
а не понамирисва ли на масълце, докато си вътре???
Честно казано - вратите е по-добре да са с грунд, щото понамирисва в горещ ден. Иначе отдолу - не го бърка.
kuuuuuul - майстор
И аз съм си влюбен в моя,на 24год като 10на от тях е бил такси и до сега не съм сменял нищо по окачването освен амортесьорите но още като го взех преди 14г.,на вратите нишо не съм правил и още нямат големи ръжди иначе с него сме се разбрали той ме вози аз го кърпя :lol: и до сега не сме имали проблеми,иначе си купих и една нова/голяма грешка :datz: за мене/ и вече девет год. седи на трупчета и чака Опела да се предаде,ама той неще.
panalov - специалист
Сега да се включат собствениците на опел тук за да си споделят за ръждите.И аз имам опел :wink:
Вярно се говори, че опела е измислил ръждата, но моя е 18 годишен и е на 330 000км единственото което е сменяно заради ръжда са задните вежди- всъщност това му е слабото място.
Друго нищо и никъде не е ръждясало.
Е на такава възраст кажете проблем ли е ръждата.Само да уточня ,че не съм полагал никакви по това да не ръждясва даже и в гараж не е прибирана, абе опел та дрънка.
valmet - специалист
Макар че не съм имал Опел,са си здрави колици.Ръждата та ръждата-интересно ми е сега новите модели (след 2000г),дали биха изкарали 25 год експлоатация и дали ще се окажат толкова здрави?
Всеки автомобил си има предимства и недостатъци.
torbalan - Дървен философ
ludmil написа:
Здравейте!
Ще споделя тук как поддържам своя 25 годишен Опел без ръжда. От ляво и от дясно чувам, че единственият недостатък на опелите била ръждата. Има даже и вицове по темата. Но истината е, че и животно ако само го храниш и го експлоатираш, без грижи за него, ще "ръждяса".

Първото нещо, като купих моя Опел Кадет преди 8 години беше да отворя вратите (да махна корите) и да намацам вътре обилно с отработено масло.

Същото нещо направих с праговете - пълня ги с маслото, което ми остава като отпадък след смяна на масло. Ето как става:
  • Спирам колата на наклон, с предницата напред. Колкото по-голям наклона, толкова по-добре.
  • Пълня лозарската пръскачка с маслото, което източвам при смяната. Махам й дюзата за да пръска надалече. Целта е да се впръска под налягане маслото, за да стигне навсякъде.
  • Махам тапата на задния калник (на Кадета си има тапа за целта, която открива отвор към праговете) като за удобство можете да демонтирате колелото.
  • Впръсквам масло докато протече отвсякъде. За целта наръсете преди това дървени стружки да попият маслото или спрете колата на открито място.
  • Повтаряте същата процедура и от другата страна и с предните калници.
  • Като свършите пръскачката се измива лесно и безпроблемно с малко бензин.
Достатъчно е това да се прави на 3-4 години и ви гарантирам, че ще оборите всичките митове за ръждата и Опела. Не ви коства нищо като пари, освен 15-на минути време.

Защото тази кола си го заслужава - икономична, надеждна, проста, лесна за обслужване и непретенциозна.
олемайко...
inspo - майстор
ludmil написа:
Здравейте!
Ще споделя тук как поддържам своя 25 годишен Опел без ръжда. От ляво и от дясно чувам, че единственият недостатък на опелите била ръждата. Има даже и вицове по темата. Но истината е, че и животно ако само го храниш и го експлоатираш, без грижи за него, ще "ръждяса".

Първото нещо, като купих моя Опел Кадет преди 8 години беше да отворя вратите (да махна корите) и да намацам вътре обилно с отработено масло.

Същото нещо направих с праговете - пълня ги с маслото, което ми остава като отпадък след смяна на масло. Ето как става:
  • Спирам колата на наклон, с предницата напред. Колкото по-голям наклона, толкова по-добре.
  • Пълня лозарската пръскачка с маслото, което източвам при смяната. Махам й дюзата за да пръска надалече. Целта е да се впръска под налягане маслото, за да стигне навсякъде.
  • Махам тапата на задния калник (на Кадета си има тапа за целта, която открива отвор към праговете) като за удобство можете да демонтирате колелото.
  • Впръсквам масло докато протече отвсякъде. За целта наръсете преди това дървени стружки да попият маслото или спрете колата на открито място.
  • Повтаряте същата процедура и от другата страна и с предните калници.
  • Като свършите пръскачката се измива лесно и безпроблемно с малко бензин.
Достатъчно е това да се прави на 3-4 години и ви гарантирам, че ще оборите всичките митове за ръждата и Опела. Не ви коства нищо като пари, освен 15-на минути време.

Защото тази кола си го заслужава - икономична, надеждна, проста, лесна за обслужване и непретенциозна.
Подкрепям, нищо не пречи на човек който обича колата си да отдели малко време за нея.
Познавам хора които отделят много повече време за миене и чистене на колите си - през ден два.
torbalan написа:
олемайко...
икъвтиепроблема?

Тема "Как да увековечим Опела" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: