Димера е допълнителен елемент,който евентуално би се използвал,избира се или се преработва за съответния товар. Аз говоря за асинхронен двигател. При него оборотите са заложени конструктивно-чифтове полюси минус хлъзгане.1 чифт-3000 об. минус хл.-около 2800, 2 чф.-около 1450 и т.н..Единствената външна величина,коят влияе на оборотите е честотата на захранване,величина трудно променяна в любителски условия.Използване на съпротивление във захранването е еквивалентно на димиране,само загубите са повече.Може да се ползват,но само при пускане,за облекчаване на пуска и то за малко време.При по-ниско напрежение на захранване мотора консумира повече ток и от там идва претоварване,загряване и т.н.
Практичеки искаш да ми кажеш не не може АСИНХРОНЕН МОНОФАЗЕН ел.двигател какъвто е моя не могат да му се намалят оборортите!Или има случеи в кои може но ел. мотора ще загрява!!!
Щото много наистина много изчетох и сега достигам до извода че сам дал 150 лв.на вятъра тъй като си мислех че мога да го намаля!
Благодаря!