Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
имал съм подобен случай на един голям дърводелски банцинг, двигателя около 50 киловата, превключва от звезда в триъгълник, проблема беше в контактора за триъгълника- не пускаше едната фаза и двигателя остава на 2 фази
накратко развърта се двигателя на звезда без проблем,двигателя върти масивни колела/маховици/ сигурно едното е 200 кила, та като се превключи на триъгълник и оставаше на 2 фази
но той вече си е развъртян и е в правилна посока, интересното беше че тока в двете фази при натоваране беше 60 ампера при номинални 100 ампера и си работи доста време, явно с помоща на енергията на маховиците тока консумиран от двигателя не е нараснал драстично

а относно твоя видеоклип- вижда се че при пускане на 2 фази върху лентата има матрял и под деиствие на гравитацията памука се стреми да падне надоло и за това лентата тръгва надоло,мотора е с редуктор и не се тормози много,нужен му е само начален въртящ момент за да може да заърти в някоя посока


може да направиш още един опит:
махни всичко от лентата, включи я на 2 фази като да има един доброволец да натиска лентата да отива нагоре/в правилна посока/ и предполагам че двигателя ще тръгне пак на 2 фази в правилната посока :drinkers:
Johny - майстор
Колега, видях видеото, но.... Най лесното, което трябва да направиш, е да откачиш от мотора захранващите проводници и тогава да повториш същият експеримент. Задължително измерваш напреженията и в двата случая. Можеш да закачиш 3 лампи - по 1 на фаза, за да виждаш какво става. След това ще коментираме дали и как мотора работи на 2 фази, че се и реверсира. Ако си сигурен, че кабела от контактора до мотора е здав, можеш да направиш експеримента на изходните клеми на контактора за по-удобно. Според мене проблемът е в таблото.
valentino76bs - майстор
moimoimoi написа:
имал съм подобен случай на един голям дърводелски банцинг, двигателя около 50 киловата, превключва от звезда в триъгълник, проблема беше в контактора за триъгълника- не пускаше едната фаза и двигателя остава на 2 фази
накратко развърта се двигателя на звезда без проблем,двигателя върти масивни колела/маховици/ сигурно едното е 200 кила, та като се превключи на триъгълник и оставаше на 2 фази
но той вече си е развъртян и е в правилна посока, интересното беше че тока в двете фази при натоваране беше 60 ампера при номинални 100 ампера и си работи доста време, явно с помоща на енергията на маховиците тока консумиран от двигателя не е нараснал драстично

а относно твоя видеоклип- вижда се че при пускане на 2 фази върху лентата има матрял и под деиствие на гравитацията памука се стреми да падне надоло и за това лентата тръгва надоло,мотора е с редуктор и не се тормози много,нужен му е само начален въртящ момент за да може да заърти в някоя посока


може да направиш още един опит:
махни всичко от лентата, включи я на 2 фази като да има един доброволец да натиска лентата да отива нагоре/в правилна посока/ и предполагам че двигателя ще тръгне пак на 2 фази в правилната посока :drinkers:

:partyman:

:partyman: .....МЕЖДУ другото тъкмо щях да ти пиша абе тя работата ясна :-D ,ама първия момент викам ааааа костава тука и ги питам мойте колеги щото захранването през едни връзки щапсел контакт ...абе кой въртя щепселите....хаха....ТААА ПРАВИЛНО ПРЕДПОЛАГАШ...
Последна промяна от valentino76bs на пон фев 14, 2011 4:37 pm, променено общо 1 път.
valentino76bs - майстор
Johny написа:
Колега, видях видеото, но.... Най лесното, което трябва да направиш, е да откачиш от мотора захранващите проводници и тогава да повториш същият експеримент. Задължително измерваш напреженията и в двата случая. Можеш да закачиш 3 лампи - по 1 на фаза, за да виждаш какво става. След това ще коментираме дали и как мотора работи на 2 фази, че се и реверсира. Ако си сигурен, че кабела от контактора до мотора е здав, можеш да направиш експеримента на изходните клеми на контактора за по-удобно. Според мене проблемът е в таблото.
Колега тоз дявол мнооо страшен... :-D ,сега искам всички да прочетете това което ще напиша....по нагоре един колега каза ,че се правя на интересен ама да си намеря друга аудитория/ имам аудитория която е много по голяма :) /...аз нямам претенции ,че знам много....но когато видиш нещо такова в първия случай се изумяваш после вземаш да разсъждаваш и естествено стигаш до някакво решение обяснение....няма никакъв проблем по таблото,освен че ще се разпадне всеки един момент... :-D ....
moimoimoi - майстор
абре вземете сложете трифазен автоматичен предпазител
Johny - майстор
Чудеса в техниката няма. Всичко си има обяснение. Но има алгоритъм при изясняване на причините и отстраняване на дефектите. Това, че изключваш една фаза, са само думи. Ако кажеш, че и след като си премерил напрежението на клемите на мотора и там има две фази, а не три, можем пак да говорим. Искам да ти помогна, но ако и ти искаш това, не ми трябва видео, а информация от следния вид - прозвъних еди кои кабели, проверих за наличие на напрежение еди къде си или просто направи нещо професионално, което е свързано с електротехниката и после да умуваме. Дори да допуснем, че твоят случай е подобен на описаният от колегата по-горе, то това с реверса никак не се вързва, защото тази транспортна лента по никакъв начин не може да завърти мотора чрез понижаващ редуктор.
moimoimoi - майстор
това за редуктора е верно :lol:

я премери какви са стойностите на напреженията на двете фази който остават,ако има голяма разлика може и за това да заърта в обратна посока
valentino76bs - майстор
Johny написа:
Чудеса в техниката няма. Всичко си има обяснение. Но има алгоритъм при изясняване на причините и отстраняване на дефектите. Това, че изключваш една фаза, са само думи. Ако кажеш, че и след като си премерил напрежението на клемите на мотора и там има две фази, а не три, можем пак да говорим. Искам да ти помогна, но ако и ти искаш това, не ми трябва видео, а информация от следния вид - прозвъних еди кои кабели, проверих за наличие на напрежение еди къде си или просто направи нещо професионално, което е свързано с електротехниката и после да умуваме. Дори да допуснем, че твоят случай е подобен на описаният от колегата по-горе, то това с реверса никак не се вързва, защото тази транспортна лента по никакъв начин не може да завърти мотора чрез понижаващ редуктор.
Значи само ти и Мой се интересувате защо така...?.. след 300 преглеждания никой не смее да попита какво толкова ..защо ..срамни работи няма нямат ли тръпка към това... мерил съм всичко тока, напрежението на клемореда/беше лесно защото е на щекер найстина остават две фази и аз първия момент си мислих нещо се завъртя от някъде ..но не.. само две са гарантирам/последователността на фазите ,тока на трите фази когато е включен нормално е 0.9А,съпротивлението на намотките е равно абе всичко си е ток,когато махна едната фаза тока на двете фази става по 3.5А на фаза,на фазата със сваления предпазител 0 А, но защитата беше настроена на 4 и няма кой да изключи :) ,те по принцип са два мотора на две отделни защити един контактор ги пуска,тъпото е че тези предпазители са отделни/смятам да ги сменя/.Аз се придържам към това което каза Мой....защото другия мотор който е на хоризонталната лента сговняса ама на него защото лентата е хоризонтална няма кой да му даде посока/между другото може да го пробвам и него утре /...та така....тази машина е китайска/върши добра работа/ единственото останало старо при нас...но и то няма да го има скоро,както и всичко останало...
Последна промяна от valentino76bs на пон фев 14, 2011 11:42 pm, променено общо 1 път.
lz1tar - специалист
В Замундата е качен "Наръчника на електротехника",свали го и чети .Ако 76 е наборати ясно,на вас на всеки който влезе в час му пишеха 4,ако е подстриган 5.В нета има и учебника по Ел.машини,прочети го и стига щуротии.Асинхронен ел.двигател върви на 2 фази максимум 20 мин, и след това файро.Той тука във форума един герой,риболовец и специалист търсеше пускова и работна намотка на трафовете,сиктирдосаха го и след това изчезна или си смени ника.
moimoimoi - майстор
щом на 2 фази тока е 3.5ампера а защитата е на 4 ампера то колко е номиналния ток на мотора :? ако е 4 ампера е добре
реално ако не завърти мотора нанякъде тока в двете намотки ще стане по голям и защитата трябва да изключи

Тема "ПИТАНЕ." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: