• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
valentino76bs - майстор
lov написа:
Скоро попадах на подобна ситуация . Монтиран неправилно тахограф на 12V. За да работи постоянно часовника хванали + от първия им попаднал кабел а - от моста между двата акомулатора. В следствие на това се оказа че някакво реле или релета получават напрежение на намотките. Не се вторачвах чак толкова да гадая нещо за което аз не съм виновен. Но почти точно същата консумация се получаваше.
Тахографа има ли постоянно захранване т.е. памет която и при стендбай режим да има захранване.Или се включва само когато е на контакт ключа на камиона.
При 2 акумулатора

Тъй като в предишни материали авторът е описвал основните неизправности, влошаващи експлоатационните характеристики на СА, ще разгледаме случая на 24-волтова инсталация (с два 12-волтови акумулатора), типичен за по-тежките товарни автомобили.
Най-често срещаният „дефект“ при акумулаторите, който поражда конфликт между продавачи и купувачи, е, когато при изправна зарядна електрическа инсталация единият акумулатор е напълно разреден, но редовен, а другият е напълно зареден. Това се дължи на всекидневната консумация на повече електроенергия (количество електричество/амперчасове) от единия акумулатор, отколкото се вкарва при зареждането му по време на движение.
Обикновено това се случва при:
1. Акумулатори, захранващи допълнителни консуматори – тахографи, аларми, GPS системи, радиокасетофони, портативни телевизори, радиостанции и др. Много често тези многобройни консуматори изискват постояннотоково електрозахранване на 12 В и са включени САМО на единия акумулатор.
2. Акумулатори, които се експлоатират всекидневно на къси разстояния –дневният пробег на товарните автомобили е под 30 км или седмичният е по-малко от 200 км.
цялата статия -http://www.kamioni.bg/rdetails/3/86/1/275
valentino76bs - майстор
eho55 написа:
При 2 акумулатора

Тъй като в предишни материали авторът е описвал основните неизправности, влошаващи експлоатационните характеристики на СА, ще разгледаме случая на 24-волтова инсталация (с два 12-волтови акумулатора), типичен за по-тежките товарни автомобили.
Най-често срещаният „дефект“ при акумулаторите, който поражда конфликт между продавачи и купувачи, е, когато при изправна зарядна електрическа инсталация единият акумулатор е напълно разреден, но редовен, а другият е напълно зареден. Това се дължи на всекидневната консумация на повече електроенергия (количество електричество/амперчасове) от единия акумулатор, отколкото се вкарва при зареждането му по време на движение.
Обикновено това се случва при:
1. Акумулатори, захранващи допълнителни консуматори – тахографи, аларми, GPS системи, радиокасетофони, портативни телевизори, радиостанции и др. Много често тези многобройни консуматори изискват постояннотоково електрозахранване на 12 В и са включени САМО на единия акумулатор.
2. Акумулатори, които се експлоатират всекидневно на къси разстояния –дневният пробег на товарните автомобили е под 30 км или седмичният е по-малко от 200 км.
цялата статия -http://www.kamioni.bg/rdetails/3/86/1/275
точка едно отпада няма нищо на 12 волта ,точка две също ....2 хиляди на седмица на дълги разстояния
Чаро - Акълия
Валентино, разменяй акумулаторите всеки месец, купувай само еднакви по капацитет и ги сменяй задължитрелно заедно.
Няма да имаш проблеми. Това си е редовно при камиончета Мерцедес 814, 817,1117, 1120, че и по-големите.
Ако имаш и падащ борд, ползвай го задължително на работещ двигател.
Ако имаш ключмаса- използвай я при всяко паркиране за по-продължително време и си пускай протоколи, вместо празни тахошайби (ако спазваш всички разпоредби :-D )
valentino76bs - майстор
Чаро написа:
Валентино, разменяй акумулаторите всеки месец, купувай само еднакви по капацитет и ги сменяй задължитрелно заедно.
Няма да имаш проблеми. Това си е редовно при камиончета Мерцедес 814, 817,1117, 1120, че и по-големите.
Ако имаш и падащ борд, ползвай го задължително на работещ двигател.
Ако имаш ключмаса- използвай я при всяко паркиране за по-продължително време и си пускай протоколи, вместо празни тахошайби (ако спазваш всички разпоредби :-D )
814 e....еми явно това е спасението :) ...благодаря
lov - майстор
Да часовника е постоянно включен дори при изключена ключ маса. Понеже практически гадаем ще спомена и други неща на които съм попадал. Присадена топлителна печка пак на 12V. И нещо което май най често радио с допълнителен усилвате който не се изключва по захранване щото на майстора му било по лесно така. Надява на малката консумация на празен ход. Но това са все неща правени допълнително и ако имаш такива почвай да елеминираш едно по едно ако можеш. Ако ли не
намери някой ел. техник който да ти останови от къде идва тази голяма консумация. Това е най точния начин да се реши проблема.

А колегата писал предния пост ти е дал много добри напътствия които трябва да се изпълняват и те все пак.
valentino76bs - майстор
lov написа:
Да часовника е постоянно включен дори при изключена ключ маса. Понеже практически гадаем ще спомена и други неща на които съм попадал. Присадена топлителна печка пак на 12V. И нещо което май най често радио с допълнителен усилвате който не се изключва по захранване щото на майстора му било по лесно така. Надява на малката консумация на празен ход. Но това са все неща правени допълнително и ако имаш такива почвай да елеминираш едно по едно ако можеш. Ако ли не
намери някой ел. техник който да ти останови от къде идва тази голяма консумация. Това е най точния начин да се реши проблема.

А колегата писал предния пост ти е дал много добри напътствия които трябва да се изпълняват и те все пак.
ще трябва да потърся някой ел. техник найстина.. :) ...добре още веднъж благодаря за помощта..
v_krumov - напреднал
при зареждане с по голям ток,обикновенно заминава първия акумулатор.мерен ли е тока на заряд?
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос относно заряда на акумулатор на камион." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: